Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، تست دوپینگ یکی از ووشوکاران مثبت شده است و  بعد از گذراندن مراحل قانونی نام این ورزشکار رسانه‌ای می‌شود.  

امیرعباس لشگری رئیس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون ووشو درباره این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بله در تست اولیه ماده ممنوعه در بدن این ووشو کار مشاهده شده است و  طی نامه‌ای که به فدراسیون ارسال شده است باید ورزشکار به همراه نماینده فدراسیون ووشو  در جلسه ستاد ضد دوپینگ حضور یابند و دفاعیات لازم را بابت استفاده از ماده ممنوعه ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ورزشکار نتواند در جلسه دادرسی از خود دفاع کند و نتیجه تستش به طور قطعی مثبت شود در آن صورت ستاد مبارزه با دوپینگ نام این ورزشکار را رسانه‌ای می‌کند.  

او ادامه داد: تا زمانی که رای  دوپینگ یک ورزشکار به طور قطعی صادر نشود هیچ فدراسیونی حق اعلام این رای را ندارد چرا که اگر ورزشکار بتواند از خود دفاع کند و ستاد ضد دوپینگ را با دلایل و مدارک لازم قانع کند که دوپینگ نکرده است در آن صورت از  انتشارکنندگان این خبر می‌تواند شکایت کند.  

بیشتر بخوانید: سانداکاران کشورمان قهرمان جهان شدند

لشگری بیان کرد: در مراحل اولیه نام ورزشکاری که دوپینگ کرده  اعلام نمی‌شود و زمانی که رای قطعی شد نام ورزشکار رسانه‌ای می‌شود و به علت استفاده از ماده ممنوعه به ۴ سال محرومیت مواجه می‌شود.  

۱۰ نمونه تست دوپینگ از ووشوکار کشورمان در مسابقات جهانی گرفته شد 

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی درباره حضورش در کنگره جهانی اظهار کرد: بله در این جلسه موضوع دوپینگ هم بحث و بررسی شد و طبق برنامه قرار شد که دوره‌های آموزشی برای ورزشکاران نخبه و کادر فنی در مسابقات جهانی ارائه شود. همچنین قرار شد که ورزشکاران قبل از مسابقات گواهی سلامت پزشکی ارائه بدهند که اگر این موضوع در کمیته فنی فدراسیون جهانی تصویب شود در آن صورت به همه فدراسیون‌ها اعلام می‌شود که برای شرکت در مسابقات ارائه گواهی سلامت ورزشکارانشان الزامی است.  

او بیان کرد: در مسابقات جهانی  ۱۰ نمونه تست دوپینگ از همه سانداکاران کشورمان گرفته شد که عرفان آهنگریان ۲ مرتبه تست دوپینگ داد. همچنین برای اولین بار در تالو از مجیری دارنده مدال طلا هم تست دوپینگ گرفتند.  

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از ووشو ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون ووشو تیم ملی ووشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بانوان ورزشکار زنجانی، برای اولین بار جواز حضور در المپیک پاریس را در قایق دو نفره کسب کردند.

مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه روئینگ در چونگجو کره جنوبی در حال برگزاری است که مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ دو نفره سبک وزن بانوان در فینال دوم شدند و با کسب مدال نقره برای اولین بار جواز حضور در المپیک پاریس را در قایق دو نفره کسب کردند.

تیم قایقرانی روئینگ ایران با ۳ ورزشکار در بخش بانوان و یک ورزشکار در بخش آقایان در مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه روئینگ حضور دارد که مهسا جاور و زینب نوروزی دو نماینده زنجانی در روئینگ دونفره سبک‌وزن بانوان در فینال، در رقابت با حریفانی از تایلند، ویتنام، ژاپن، ازبکستان و اندونزی با زمان ۷:۰۴.۷۸ دقیقه به عنوان قایق دوم از خط عبور کردند و با کسب مدال نقره برای اولین بار جواز حضور در المپیک پاریس را در قایق دونفره کسب کردند.

کار نمایندگان روئینگ ایران در مسابقات انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه به کسب دو سهمیه به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • زهرا جلیلی، اولین مدال آور ووشو در چین
  • مقام سومی زهرا جلیلی در بخش تالو
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی