Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-29@04:50:45 GMT

نرخ تورم نزولی شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۴۱۲۱

نرخ تورم نزولی شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:همان طور که انتظار می رفت و بر اساس گزارش همکارانم در اداره آمارهای اقتصادی، در مهرماه نیز نرخ تورم ماهانه کاهنده بود و به ۰.۶ درصد رسید. از اسفند سال ۹۷که تورم ماهانه به اوج خود، یعنی ۵.۴ درصد رسید، تا به امروز نرخ رشد ماهانه تورم به طور مداوم کاهنده بوده است و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز از اردیبهشت ماه امسال تا به امروز به طور متوسط ماهیانه ۴ واحد درصد کاهش داشته که باعث شد نرخ تورم ۱۲ ماهه در مهرماه نزولی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:آرامش و ثبات نسبی حاکم بر بازار ارز و روند مثبت و منطقی تأمین ارز واردات کشور در سامانه نیما، از طرق مختلف و متناسب با موانع تحریمی، روند مثبت رشد غیرنفتی اقتصاد، در کنار آمار روز گذشته اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی در مورد تغییر روند و افزایش ۲۲ درصدی معاملات مسکن در تهران که می تواند نشانی از شروع روند کشوری آن باشد، همگی خبر از بازگشت امید به روند اطمینان بخش اقتصاد است.

همتی افزود: در حال حاضر دغدغه مهم بانک مرکزی تأمین نقدینگی مولد واحدهای تولیدی و بسط رونق پایدار و غیرتورمی در کشور است و تلاش می کند ضمن احتراز از رشد نامتناسب نقدینگی، برای حفظ روند تولید و تقویت رشد اقتصادی از طریق تأمین سرمایه در گردش واحدها و تأمین مالی بخش های تولیدی پیشتاز، اقدامات لازم را انجام دهد.

  انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نرخ تورم بانک مرکزی ایران عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد آقامیری پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار نوروزی با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در سالی که گذشت در دو جبهه فرهنگی و معیشتی اقداماتی را دنبال کردیم. در سال ۱۴۰۲ دو بخش مهم فرهنگی و معیشتی به جد دنبال شد.

استاندار قم بیان کرد: استان قم بالاترین نرخ رشد مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرد. استان قم با مشارکت حدود ۵۰ درصدی بالاترین نرخ رشد را در بین سایر استان‌های کشور داشت.

آقامیری ابراز کرد: در زمان برودت هوا و آن بارش برف بی‌سابقه باتلاش موجدانه مسئولان حتی دو ساعت هم جاده‌های و مسیرهای مواصلاتی استان مسدود نشد.

وی عنوان کرد: تورم ماهانه استان قم ۲/۶ کاهش و در تورم سالانه شاهد کاهش ۶ درصدی بودیم که این آمار از میانگین کشوری نیز کم‌تر است.

استاندار قم با بیان اینکه ۱۸۵ واحد صنعت و معدن و ۱۱۰ واحد جهادکشاورزی در حال توسعه هستند، اذعان کرد: ۷۸۰ نفر از مراجعات مردمی موفق به اخذ تسهیلات شدند ضمن اینکه مدیران می‌بایست اقدامات جهادی و جهشی را در اولویت قرار دهند.

آقامیری خاطرنشان کرد: کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی استان قم بشمار می‌رود ضمن اینکه ما با پرداخت وام‌های مسکن می‌توانیم به رتبه نخست نیز ترقی پیدا کنیم.

کد خبر 6062917

دیگر خبرها

  • آیا خواسته مقام معظم رهبری درباره شعار سال «۱۴۰۲» محقق شد؟
  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • ۲ پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی استاد دانشگاه امام صادق از تورم امسال
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • بخش صنعت نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ بالاترین نرخ رشد اقتصادی را داشت
  • اوجی: مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی نداریم
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • یک دهه تورم اقتصادی و رکود فکری در گیشه