Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ولایت پذیری و اطلاعت از ولایت را شرط عزتمندی کشور در ۴۰ سال انقلاب دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت‌الاسلام شمس الله جلیلیان امروز یکشنبه در مراسم عزای ۲۸ صفر که در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد،   با اشاره به شخصیت پیامبر اکرم(ص) و فرزندان بزرگوارش امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) گفت: پیرامون شخصیت پیامبر اکرم(ص) و  فرزندان معصومش سخن زیاد است اما ما را یارای سخن گفتن در حد اینکه شان این بزرگواران رعایت شود، نیست و هرچه بگوییم باید نهایت اظهار عجز و ناتوانی کنیم اما این فرصت مغتنم و این جمعیت با شکوه چند نکته سیاسی اخلاقی و تربیتی را برمی تابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روایتی از حضرت عیسی در مواجه با یک چوپان افزود: تنها علمی که برای خدا باشد برای جامعه نیز اثر بخش خواهد بود و علمی برای خلاف این موضوع نباشد، برای جامعه نیز مضر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر علم  کسی زیاد باشد اما عامل به آن نباشد، فایده ای ندارد.

وی یادآور شد: زمانی که خداوند متعال بندگان شایسته را به عنوان الگو، حجت، رهنما، ولی و جانشین خود قرار داده است و برای سعادت و خوشبختی بشر هیچگاه زمین از حجت خدا خالی نبوده و حجت خدا راهنمای مردم به سوی خداست و بدون ولایت انسان نمی تواند به مقصد برسد.

هم و غم پیامبر اکرم(ص) از ابتدای بعثت تا زمان وفاتش مسئله ولایت بود

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه هر زمانی باید مطیع ولی باشیم، به تلاش های پیامبر(ص) برای معرفی ولی بعد از خود اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اطلاعت از ولی خیلی مهم است، گفت: پیامبر در واقعه غدیر بسیار محکم کاری کرد و تمام هم و غمش از ابتدای بعثت تا آخرین روزهای زندگی مبارکش مسئله ولایت بود.

تنها چیزی که پیامبر اکرم(ص) و خاندان بزرگوار ایشان برای آن هزینه دادند ولایت بود

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: مهمترین  چیزی که پیامبر(ص) و خاندان بزرگوار ایشان حاضر شدند برای احقاق آن هزینه بدهند، مسئله ولایت بود.

حجت الاسلام جلیلیان تاکید کرد: با توجه به هزینه هایی که پیامبر(ص) و خاندانش در این راستا داده اند، در قبال ولایت انسان باید احساس مسئولیت کند و مطیع محض ولایت باشد.

اطاعت از ولایت شرط عزتمندی کشور در ۴۰ سال انقلاب بوده است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، دین داری بدون پذیرش ولایت را بی معنا دانست و گفت: اطاعت پذیری از ولایت در مرحله بعدی است.

وی افزود: با نگاهی به ۴۰ سال انقلاب درمی یابیم هر جا نمره بالایی از اطلاعت از ولایت و ولایت پذیری داشته ایم، آنجا عزتمند بوده ایم.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: در بین نیروهای مسلح اطلاعت از ولایت در اوج است و بقیه باید از این موضوع الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب نظرش بر این است که باید توانمندی نیروهای مسلح ما به جایی برسد که بتواند دشمن را وادار به عقب‌نشینی کند و کسی جرئت تعرض به این مرز و بوم اسلامی را نداشته باشد، در اینجا ملاحظات سیاسی ملاحظه کاری نیست و طهرانی‌مقدم ها جان خود را فدا می‌کنند تا بُرد موشک ها را بالاتر ببرند و دقیق تر کنند و دشمن را مجبور به عقب نشینی کنند و قدرت تعرض به این کشور را نداشته باشند و وقتی ترامپ دیوانه رجز خوانی کند، عربستان و اسرائیل بگویند آقای ترامپ حواست باشد به ایران حمله نکنید و اگر به ایران حمله شود ما گرفتار می شویم و این ترس آنها و توانمندی ما به برکت اطاعت از ولایت است.

حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه مانع حضور داعش در کنار مرزهای کشور شده است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: شرط سعادت ما نیز ولایت حضرات معصومین است.

وی با اشاره به توانمندی کشور در انرژی هسته ای و علوم موشکی، و همچنین عملکرد نامناسب خودروسازان داخلی، ولایت پذیری این خودروسازان را در مقایسه با توان کشور ضعیف دانست.

این مسئول با بیان اینکه بعضی ها محور مقاومت را باور نمی کردند، گفت: انقلاب نیروهای مسلح سپاه پاسداران می گفتند ما باید برویم حضور مستشاری در عراق و سوریه داشته باشیم تا عزتمند باشیم و این درحالی است که خانم هیلاری کلینتون گفتند ۱۱۲ کشور را رفته اند و به دنبال این هستیم که داعش را کنار مرزهای ایران بیاوریم اما  برخی می گفتند این حضور سپاه در کشورهایی چون عراق و سوریه و این هزینه برای چیست؟

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساله کنترل شهوت جنسی، یک امر تعادلی بین زن و مرد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر علوی تهرانی کارشناس دینی به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر به سخنرانی پرداخته و در خصوص انسان از نگاه قرآن، گفت: نقطه آغاز تحریک قوه شهویه در مساله جنسی، نگاه است. برای در امان ماندن از آثار سو قوه جنسی دو دستورالعمل کنترلی و یک دستورالعمل عبادی صادر شده است.

وی با بیان اینکه کنترل اول، دستور به مرد است. عنوان کرد: امیرمومنان امام علی (ع) می‌فرمایند، فروبستن چشم منصرف‌کننده خوبی از امیال و شهوات است. امام زین العابدین (ع) در رساله حقوقیه می‌فرمایند، حقِ شرمگاه این است که آن را حفظ کنی از چیزی که برای آن جایز نیست و با چشم‌پوشی آن را از ورطه گناه کمک کنید، چون کمک‌کننده خوبی است. امام صادق (ع) می‌فرمایند هیچ‌کدام از اعمال شما به اندازه چشم پوشیدن از حرام برای پاکدامنی از گناه ارزش ندارد. چشم از نگاه حرام بسته نمی‌شود مگر این‌که قبلاً خداوند در قلب انسان ورود پیدا کرده است.

این کارشناس دینی با استناد به سوره نور آیات ۳۰ و ۳۱ اظهار کرد: خداوند در این آیات می‌فرمایند به مردان اهل ایمان بگو چشم‌هایشان را ببندند. به زنان اهل ایمان هم بگو چشم‌شان را از ناروا ببندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی در خصوص وظایف چشم، ابراز کرد: چشم باید ببیند و عبرت بگیرد. روز ۲۰ ماه رمضان سال ۴۰ صعصعة بن صوهان خدمت امیرمومنان امام علی (ع) رسید و موعظه خواست. حضرت فرمودند همین حالِ من موعظه است؛ تا دیروز حاکم استوار جهان اسلام بودم، امروز زمین‌گیر بستر هستم، و فردا مهمان خاک خواهم بود.

وی بیان کرد: هارون الرشید به امام موسی بن جعفر (ع) نامه نوشت که دریک خط کوتاه من را موعظه کن. حضرت پاسخ دادند؛ هیچ چیزی نیست که چشم تو آن را می‌بیند مگر این‌که در آن یک موعظه وجود دارد. هارون الرشید می‌گوید آفتاب از هر جا طلوع کند و هر جا غروب کند سرزمین من است. از این چیزی‌که می‌بینی چه موعظه‌ای باید بگیری، امام پاسخ دادند اگر حکومت ماندنی بود امروز دست تو نبود. همین که دست تو افتاده یعنی دست تو هم باقی نمی‌ماند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه رسول اکرم (ص) می‌فرمایند نگاه کردن به چهره علمایی که شما را به سوی خدا دعوت می‌کنند از وظایف چشم است. گفت: حضرت در حدیثی دیگر فرمودند کسی‌که در روز جمعه به زیارت قبر پدر و مادر یا یکی از آن‌ها برود، خدا او را می‌بخشد و او را در زمره نیکوکاران قرار می‌دهد و باز می‌فرمایند کسی‌که به چهره فرزندش نگاه کند تا او احساس شادی کند، معادل آزاد کردن یک بنده است. عرض کردند: و اگر سیصد و شصت نگاه باشد؟ حضرت فرمودند: خداوند بزرگ‌تر از تصور بندگان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی تصریح کرد: امام باقر (ع) فرمودند کسی‌که به کعبه نگاه کند در حالی‌که حق را می‌شناسد، گناهانش بخشیده می‌شود و امور مهم زندگی‌اش تأمین می‌شود. امام صادق (ع) فرمودند: صد و بیست رحمت در کعبه وجود دارد، شصت رحمت برای کسانی است که طواف می‌کنند چهل رحمت برای کسانی است که نماز می‌خوانند و بیست رحمت برای کسانی است که فقط نگاه می‌کنند. و باز می‌فرمایند: وقتی بندگان برای رضای خدا به زیارت یکدیگر بروند هنوز برنگشته‌اند که تمام آثار گناهش را از بین می‌برند و حوائج دنیا و آخرت‌شان را برآورده می‌کنند.

وی با استناد به روایتی از امام رضا (ع)، اظهار کرد: حضرت می‌فرمایند نگاه کردن به چهره فرزندان ما عبادت است. به ایشان عرض کردند: نگاه کردن به امامانِ از فرزندان شما عبادت است یا به تمام فرزندان شما؟ فرمودند: بلکه نگاه کردن به تمام فرزندان پیامبر، مادامی‌که از سیره و روش پیامبر جدا نشده‌اند. در حدیث نقل شده که نگاه کردن به قرآن عبادت است و لو اینکه تلاوت هم نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه دستور دوم کنترلی برای بانوان است، عنوان کرد: مساله کنترل شهوت جنسی، یک امر تعادلی بین زن و مرد است. در سوره احزاب آیه ۳۳ می‌فرماید: مانند زنان دوران جاهلیت نباشید. که خودآرا و خودنما بودند. در سوره احزاب آیه ۳۲ می‌فرماید در سخن گفتن‌تان دلربایی نداشته باشید. این هشدار امیرمومنان امام علی (ع) است که در آخرالزمان قیامت نزدیک است و بدترین زمان‌ها است، زنانی هستند بی‌حجاب، برهنه، خودآرا که دین را قبول ندارند و خودشان در فتنه افتاده‌اند، فرورفته در خواهش‌های نفسانی بی‌حد و مرز و با شتاب در لذت فرو رفته‌اند، محرمات الهی را حلال شماردند، به جهنم وارد می‌شوند و در آن جاودانه هستند.

وی افزود: دستور عبادی از امیرمومنان امام علی (ع) اگر زنی را دیدید و تحریک شدید، چشم‌تان را از او بردارید. اگر همسر ندارید دو رکعت نماز بخوانید و حمد الهی را به شدت و کثرت بگویید و درود بر پیامبر و آل پیامبر زیاد بفرستید. بعد از فضل خدا طلب کنید که این خواهش از شما دور شود. و می‌فرمایند این ذکر را زیاد بگویید: حَسبِیَ اللَّهُ لَا حَولَ وَ لَا قُوَّةَ اِلَّا بِاللَّهِ اَسئَلُ اللَّهَ مِن فَضلِهِ.

این کارشناس دینی با بیان اینکه دومین مصداق قوه شهویه در بیان معصومین، شکم است. گفت: عامل تحریک کننده شکم، لقمه است که می‌گویند باید حلال باشد که در جلسه بعد در این‌باره سخن خواهیم گفت.

کد خبر 6063733

دیگر خبرها

  • مساله کنترل شهوت جنسی، یک امر تعادلی بین زن و مرد است
  • مصداق تام و تمام آیات قرآن درباره تقوا و فضیلت ها امام علی(ع) است
  • آیا شب قدر فقط متعلق به امت پیامبر اکرم (ص) است؟ + فیلم
  • دنیا روزی به نفع ما و روزی به ضرر ما است
  • سوال روز هجدهم طرح «زندگی با آیه‌ها» در کرمانشاه
  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • برگزاری رویداد ملی و سراسری همپای طوفان
  • ماجرای کسانی که چهره آدم دارند،اما قلب آنها قلب حیوان است
  • لذت یک رکوردشکنی ادبی و اشعاری که ذوق آقا را به همراه داشت
  • برگزاری رویداد ملی «همپای طوفان» در کرمانشاه