Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@13:47:26 GMT

همتی: امید به بازار مسکن برگشته است

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۴۵۷۶

به گزارش صدای ایران، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی اظهار کرد: نرخ توم ماهانه در مهر ماه کاهنده بود و به ۰.۶ درصد رسید.
وی افزود: از اسفند پارسال که تورم ماهانه به اوج خود یعنی۵.۴ درصد، تا به امروز نرخ رشد ماهانه تورم به طور مداوم کاهنده بوده است و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز از اردیبهشت تا کنون به طور متوسط ماهانه چهار واحد درصد کاهش یافته که باعث شده نرخ تورم ۱۲ ماهه در مهر  کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همتی اظهار کرد: آرامش و ثبات نسبی حاکم بر بازار ارز و روند مثبت و منطقی تامین ارز واردات کشور در سامانه نیما از طرق مختلف و متناسب با موانع تحریمی، روند مثبت رشد غیرنفتی اقتصاد در کنار آمار به روز شده اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی در مورد تغییر روند و افزایش ۲۲ درصدی معاملات مسکن در تهران که می‌تواند نشانی از شروع روند کشوری آن باشد، همگی خبر از برگشت امید به روند اطمینان‌بخش اقتصاد است.
رییس کل بانک مرکزی دغدغه فعلی و مهم این بانک را تامین نقدینگی مولد واحدهای تولیدی و گسترش رونق پایدار و غیرتورمی در کشور عنوان کرد.
وی افزود: بانک مرکزی تلاش می‌کند ضمن احتراز از رشد نامتناسب نقدینگی برای حفظ روند تولید و تقویت رشد اقتصادی از طریق تامین سرمایه در گردش واحدها و تامین مالی بخش‌های تولیدی پیشتاز اقدامات لازم را انجام دهد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بازار مسکن همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۴۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین ،ممنوعیت واردات خودرو منجر به رشد تورم وسایل نقلیه شد تا جایی که تورم تجمعی وسایل نقلیه از بازدهی تجمعی نرخ دلار جلو زد و همچنان نرخ بیشتری نسبت به دلار دارد.

روزگار خودرو نوشت:با وقوع این سناریو خوش‌بینانه می‌توان ثبات بیشتری را در بازار خودرو امسال مشاهده کرد و پیش‌بینی می‌شود در این صورت شاهد برگشت تورم وسایل نقلیه به سطحی کمتر از بازدهی نرخ دلار باشیم.

سناریو دوم را می‌توان تداوم افزایش قیمت خودرو با روند تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ دانست.

تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.

این سناریو با چند پیش‌فرض، احتمال بالاتری نسبت به سایر سناریوها دارد.

با فرض تداوم روند تولیدات و فروش خودروسازان داخلی و واردات خودرو در بین سطح ۵۰ تا ۱۵۰ هزار دستگاه در کنار عدم جهش شدید نرخ ارز می‌توان تورمی کمتر از ۴۰ درصد برای بازار خودرو متصور بود.

دیگر خبرها

  • ۲ پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا
  • نرخ رشد نقدینگی در پایان ۱۴۰۲ به ۲۵٫۶ درصد کاهش یافت