Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که هشدارهای چهره‌های شناخته شده عراقی درباره تحرکات آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تشدید اختلافات در عراق ادامه دارد، وزارت خارجه ترکیه امروز یکشنبه در یک بیانیه درباره تحولات اخیر عراق در خصوص «استفاده از خشونت علیه معترضان» ابراز نگرانی کرده است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه اعلام کرد: «ما درباره گزارش‌های منتشر شده مبنی بر استفاده نامتناسب از خشونت علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز و حوادث خشونت‌آمیز به دنبال ازسرگیری تظاهرات در بغداد و استان‌های جنوبی عراق به شدت نگران هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه این وزارتخانه، ترکیه درباره «تعداد بالای تلفات» اعتراض‌های اخیر در عراق ابراز تاسف کرده است.

بنا بر ادعای روزنامه ینی شفق، در نتیجه تحولات و ناآرامی‌های دو روز اخیر (روزهای جمعه و شنبه) در عراق، حداقل ۶۳ نفر کشته و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند. مقامات عراقی این آمارها را تایید نکرده‌اند.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از دولت عراق خواست که برای تحقق «انتظارات مشروع» مردم عراق اقدام فوری انجام داده و برای اطمینان از صلح و ثبات این کشور تدابیر لازم را انجام دهد.

بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره تحولات اخیر عراق در حالی منتشر شده که «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» با اشاره به تحولات جاری عراق اعلام کرد که این کشور در برابر «فتنه‌ای بزرگ» قرار گرفته است.

به گفته العامری، «عراق امروز در برابر فتنه بزرگی قرار دارد و اسرائیل و آمریکا پشت آن قرار دارند. افرادی در عراق هستند که می‌خواهند این کشور را به آشوب بکشانند

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه تظاهرات بغداد عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داد.

وزیر خارجه سلطنت عمان در این تماس با محکوم کردن اقدام‌های بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد تنها راه بازگشت امنیت به منطقه توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی از مواضع قوی سلطنت عمان در خصوص تحولات اخیر در منطقه تشکر و قدردانی کرد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای خاتمه دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، آتش بس فوری و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه
  • راه‌حل اردوغان در برابر اسرائیل چیست؟
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه