Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@17:21:21 GMT

آمریکا برای براندازی انقلاب در هیچ جا موفق نشد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۵۷۲۱

آمریکا برای براندازی انقلاب در هیچ جا موفق نشد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت‌: آن‌هایی که مدعی هستند که دنیا دست آمریکا است باید بدانند آمریکا با همه دشمنی‌اش برای براندازی انقلاب در هیچ جا موفق نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام یدالله غلامی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) وشهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به تبیین سیره مبارزاتی امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و با اشاره به دوران زندگی کریم اهل بیت (ع) گفت:‌ زندگی امام حسن مجتبی (ع) را میتوان درچند بخش خلاصه کرد، بخش اول مربوط به دوران عمر پربرکت پیامبر عظیم الشان و دروان کودکی آن حضرت است، بخش دوم زندگی آن حضرت مربوط به ۲۵ سال سکوت و گوشه نشینی پدر بزرگوارشان امیرالمومنین علی (ع) و ۵ سال حکومت حضرت و بخش سوم نیز که به دو دوران تقسیم می‌شود دوران قبل از صلح با معاویه و دوران پس از صلح.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با تاکید براینکه امام حسن (ع) مرد میدان مبارزه بود افزود:امام مجتبی (ع)‌بعد از شهادت امیرالمومنین علی (ع) لشکری برای جنگ با معاویه مهیا کرد و تا درگیری با معاویه پیش رفت.

حجت الاسلام غلامی در پاسخ به این پرسش که چه شد امامی که آماده نبرد با معاویه بود، از حکومت کناره گیری کرد، ادامه داد:برای پرسش به این سوال باید مردم آن دوران و جامعه‌ای که امام حسن (ع) با آن مواجه بود را شناخت.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به لشکر امام حسن (ع) که چه یارانی در آن حضورداشتند، افزود:‌عده‌ای از لشکریان امام یاران اعتقادی نبودند، بسیاری از آن‌ها شیعه سیاسی بودند. حتی خوارج هم در لشکر امام حسن (ع) حضور داشتند همان خوارجی که امام علی (ع) در دوران حکومت خود با آن‌ها جنگید.

استاد حوزه علمیه مازندران در همین رابطه اضافه کرد: از طرفی نیز عده‌ای هم با معاویه مخالف بودند به جمع لشکر امام حسن(ع) پیوستند و تنها نقاط اشتراک آن‌ها با امام مخالفت با معاویه بود.

به گفته حجت الاسلام غلامی افرادی دیگری هم در لشکر امام حسن مجتبی (ع) تابع سران قبایل خود بودند؛ همان سران قبایل کوفه که در طول تاریخ نقش‌های متفاوتی را ایفا کردند از یک سو برای امام حسین (ع) دعوت نامه می‌فرستند و با نماینده آن حضرت بیعت می‌کنند، اما بعد از مدتی حضرت مسلم نماینده حضرت را به شهادت میرسانند و امام را تنها میگذارند. روسای قبایلی که بنی امیه با پول آن‌ها را خرید.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح براینکه امام حسن مجتبی (ع) با بی وفایی مردم رو برو شد، گفت: امام مجتبی (ع) میدانست در درگیری با معاویه اندک یاران اعتقادی و مخلص شیعه که با ایشان همراه بودند را از دست میدهد لذا حکومت را واگذار و برای قیام سیدالشهدا (ع) دست به زمینه سازی فرهنگی زند تا برای همیشه شر بنی امیه را از سر اسلام حذف کند.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه معاویه برای رسیدن به اهداف خویش امام حسن مجتبی (ع) را مانع بزرگی میدید و برای همین بنی امیه همیشه در صدد برای حذف ائمه (ع) بودند، تاکید کرد:اگر امام حسین (ع) هم به جای امام حسن (ع) بودهمان کاری را می‌کرد که امام مجتبی (ع) در قبال معاویه انجام داد و همچنین امام حسن (ع) هم در کربلا بود همان کار امام حسین (ع) را انجام میداد؛ لذا هیچ فرقی بین امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نیست چرا که همه ائمه معصومین (ع) به وظایفشان عمل کردند و در شجاعت وفضلیت مثل هم بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دوم سخنان خود با اشاره به جریانی که در کشور برای سازش و مذاکره با آمریکا ازصلح امام حسن (ع) مثال می‌زنند، تصریح کرد:هیچ شباهتی بین عصر کنونی و نظام اسلامی با دوران امام حسن (ع) وجود ندارد.

حجت الاسلام غلامی با تاکید براینکه رهبرمعظم انقلاب با داشتن هزاران شهید مثل حججی‌ها تنها نیست، افزود: در زمان امام حسن مجتبی (ع) و در جنگ با معاویه کسانی که درلشکر حضرت بودند به امام حمله کردند، حتی سجاده زیرپای امام را به غارت بردند، کجای این دوره و رهبری شبیه دوران امام حسن مجتبی (ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: آیا امام حسن (ع) یارانی مثل حزب الله لبنان داشت که سید حسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورا خطابه عاشورایی نسبت به مقام عظمای ولایت خواند که اگر هزار بار کشته شویم و خاکسترمان را به باد بدهند دست از فرزند امام حسین (ع) برنمیداریم و یا انصارالله یمن و جبهه مقاومت در عراق وسوریه.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا تصریح کرد: صلح امام حسن (ع) مذاکره نبود بلکه معاهده‌ای بود و دارای مفادی که امام حسن (ع) برای آن شرایطی تعیین کرد تا زمینه ساز قیام سیدالشهدا (ع) شد.

حجت الاسلام غلامی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در برابر زیاده خواهی آمریکا هیچ وقت کوتاه نیامدند، اضافه کرد: دلایل زیادی داریم که دشمن در دشمنی کردن از هیچ کوششی فرو گذار نبود البته ما منکر زحماتی که دشمن برای ما ایجاد کرد نمی‌شویم از اوایل انقلاب تا به امروز از کودتاها، جنگ تحمیلی و فتنه ها، تا همین عصر کنونی محاصره سیاسی و اقتصادی.

استاد حوزه‌ علمیه مازندران با بیان اینکه پیامبر (ص) با صبر و مقاومت بر دشمنان پیروز شد و رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامی و مردم هم با صبر و استقامت بر دشمنان خود پیروز شدند، خاطر نشان کرد:‌آن‌هایی که مدعی هستند که دنیا دست آمریکا است باید بدانند آمریکا با همه دشمنی اش برای براندازی انقلاب در هیچ جا موفق نشد.

غلامی در پایان با اشاره به بصیرت مردم و تقویت آن در جامعه یادآور شد: در همین مشکلات اقتصادی اگر مسئولین به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اقتصادی مقاومتی جامعه عمل بپوشاند و نیم نگاهی به داخل کشور داشته باشند مشکلات حل میشود چه بسا کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند سال آینده، سال گشایش اقتصادی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب

امام جمعه طبس با بیان اینکه خفت و ذلت تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب بود، گفت: ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت ایران اسلامی، نظام سلطه را به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت واقعه طبس در مسجد شکر صحرای طبس، اظهار کرد: امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور بود و این انقلاب چالش‌هایی برای نظام سلطه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: استکبار در مسیر حرکت انقلاب موانعی چون جنگ تحمیلی، جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی و ترکیبی و کودتاها را در دستور کار قرار دادند.

امام جمعه طبس گفت: استکبار چالش‌ها و مشکلاتی برای نظام اسلامی ایجاد کرد، اما به قول سردار دل‌ها، ملت ایران از بحران‌ها فرصت ساخت.

وی با بیان اینکه ملت ایران از گردنه‌های صعب‌العبوری که علیه نظام اسلامی بود، محاظفت کردند، افزود: مهمترین علت این ایستادگی، دین، ایمان، معرفت و بصیرت ملت بود که نظام سلطه را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه نظام اسلامی مایه یأس استکبار و امید مستضعفان جهان شده، یادآور شد: عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس نیز موجبات خفت و ذلت آمریکا را به بار آورد.

وی ادامه داد: با قدرت ایران گزینه نظامی آمریکا به چالش کشیده شد و دلیل عزت و شرافت امروز ایران، وجود رهبر ایران، مردم نجیب و صبور و ولایت‌پذیر است.

کد خبر 747581

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت