Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-20@00:31:32 GMT

ممنوعیت سر زدن در فوتبال؛ علت؟ زوال عقل!

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۶۱۲۲

ممنوعیت سر زدن در فوتبال؛ علت؟ زوال عقل!

اتحادیه فوتبال اسکاتلند محدودیت هایی برای ضربه سر زدن برای کودکان زیر 12 سال در نظر خواهد گرفت.


به گزارش "ورزش سه"، محققان در دانشگاه گلاسکو دریافته اند که بازیکنان حرفه ای فوتبال سه و نیم برابر بیش از افراد عادی در معرض خطر مشکلات مغزی قرار داشته و ممکن است دچار زوال عقل شوند، به همین دلیل ممکن است ضربه سر زدن برای کودکان زیر 12 سال در فوتبال ممنوع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هیئت مدیره فدراسیون اسکاتلند پس از گفت و گو با کارشناسان بخش پزشکی، گزینه های مختلفی را در این رابطه در نظر خواهد گرفت. ممنوعیت ضربه سر زدن برای کودکان از سال 2014 در ایالات متحده آمریکا برقرار است.

 

 

یک منبع آگاه در این رابطه به بی بی سی گفت: "تیم جدید فدراسیون خواهان پیشگیری از مسائل آسیب زا است. مطالعات حاکی از آن است این یافته ها به طور خودکار نمی توانند اعمال شوند، اما نمی توان هیچ کاری انجام نداد و در صورت لزوم، باید اقدامات بنیادی و پیشگیرانه اعمال شود. قصد ما ممنوعیت ضربه سر زدن نه فقط در بازی ها، بلکه در تمرینات با کاهش کارهای تکراری است."

 

دکتر جان مک لین، مشاور پزشکی فدراسیون فوتبال اسکاتلند در این رابطه گفت: "ما می خواهیم با ارائه دستورالعمل های معقول، قدم هایی را برای کاهش فشار از روی دوش بازیکنان جوان برداریم. برخی موارد ساده مانند محدود کردن تمرین سر فصل برای بازیکنان جوان و هفته ای یک جلسه تمرین برای ریکاوری مغز."

 

مطالعه دانشگاه گلاسکو نشان می دهد، جف استل مهاجم سابق وست بروم، به علت ضربه سر مکرر درگذشت. این تحقیقات پس از تاخیر در تحقیقات اولیه توسط فدراسیون فوتبال و اتحادیه بازیکنان حرفه ای انجام شده و خانواده استل که در سال 2002 فوت کرده بود را عصبانی کرد. داون، دختر او ، سحر ، گفت که با این یافته ها "مبهوت" شده است. دختر او داون، مدعی شد که از شنیدن نتایج این یافته ها مبهوت و متعجب شده است.

 

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت دانیال اسماعیلی فر به کمیته انضباطی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛ دانیال اسماعیلی‌فر، مدافع تیم پرسپولیس برای ادای پاره‌ای از توضیحات پیرامون اتفاقات رخ داده در جریان دیدار تیم پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان به کمیته انضباطی فدراسیون دعوت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • فوتبال کلاسیک؛ شبی که آندری آرشاوین آنفیلد را به آتش کشید
  • شکست فولاد مقابل شاگردان نویدکیا
  • فولاد با ویسی باز هم نبرد/ مس با نویدکیا همچنان در مسیر موفقیت
  • دعوت دانیال اسماعیلی فر به کمیته انضباطی
  • بهت بازیکنان سیتی: سیلوا این چه ضربه‌ای بود! (عکس)
  • آیا بازیکنی که روی او خطا شده باید ضربه پنالتی را بزند؟
  • سپاهان ۱ - ۰ ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند
  • سپاهان ۱ - ۰ ذوب آهن/ زردپوشان فاتح دربی اصفهان شدند + فیلم
  • (ویدیو) افتضاح‌ترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال
  • تغییر قوانین هواداران فوتبال در عربستان