Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:24:54 GMT

سیل راه ارتباطی سه هزار روستایی پلدختر را قطع کرد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۹۶۸۵۶

سیل راه ارتباطی سه هزار روستایی پلدختر را قطع کرد

سید حبیب الله موسوی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر بارش های اخیر وبالا آمدن رودخانه مادیان رود، راه ارتباطی روستاهای لیت بر، طاق عباسعلی، کلات، چم حیدر، کلات برآفتاب و زیر انبار از بخش معمولان قطع شد.

وی افزود: راه ارتباطی این روستاها که پس از تخریب پل ارتباطی آنها در جریان سیل فروردین سالجاری از طریق  پل موقت برقرار شده بود  افزایش حجم آب رودخانه در بارندگی های اخیر باعث تخریب این پل  و قطعی راه ارتباطی اهالی روستاها شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار معمولان گفت: هم اکنون در این روستاها ارتباط ۲ هزار و ۵۰ نفر جمعیت روستایی با ۴۶۰ خانوار قطع است.

وی افزود: این در حالی است که راهداری عرشه پل را نصب کرده اما به علت عدم خاکریز و زیرسازی آماده نشده است.

موسوی یادآورشد: همچنین پل موقت روستای بن لار که پس از سیل برای رفت و آمد اهالی مهیا شده، با بالا آمدن آب رودخانه فصلی تخریب و راه ارتباطی ۳۰۰ خانوار روستایی با یکهزار و ۲۰۰ نفر جمعیت قطع شد.

بخشدار معمولان از راهداری خواست با توجه به قطعی ارتباط مناطق بن لار و زیوداربه عنوان قطب تولید انجیر سیاه کشور برای رفع این مشکل در نخستین فرصت اقدام به احداث پل موقت کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معمولان بارندگی سیلاب پلدختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به فعالیت سامانه بارشی آورده است: پنجشنبه (۳۰ فروردین‌ماه) وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و تگرگ در نیمه جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان پیش‌بینی می‌شود که جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: هواشناسی ایران / بارش باران و تگرگ در ۸ استان

به توصیه سازمان هواشناسی فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف مد نظر قرارگیرد.

سازمان هواشناسی برای روز پنجشنبه هشدار زردرنگ نیز صادر کرده و آورده است. طی این روز وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست.

از اثرات این مخاطره جوی می‌توان به احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227529 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای مناطقی از جنوب شرق کشور
  • هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان