Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه‌آهن میانه به بستان‌آباد در روزهای آینده با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این خط ریلی مسیر را تا تبریز ۴ ساعت کوتاه‌تر می‌کند. ‌

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی‌ بیان کرد: ایران در چهارراه جهان واقع‌شده و به همین دلیل کشورمان همواره مورد طمع استکبار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به‌دلیل فشارهای سیاسی و عدم تکمیل زیرساخت‌ها، نتوانسته‌ایم آن‌گونه که بایسته است از ظرفیت موجود استفاده کنیم.

اسلامی عضویت ایران در راه‌آهن کشورهای مشترک‌المنافع، توسعه تعاملات با ترکیه و افتتاح ترمینال آستارا-آستارا و حرکت بار ریلی به سمت شمال روسیه را از دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه راه برشمرد و افزود: محور غربی کریدور شمال-جنوب به موازات محور شرقی در حال تکمیل است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
افتتاح راه‌آهن میانه-بستان‌آباد با حضور روحانی/ تکمیل محور غربی کریدور شمال-جنوب

وزیر راه و شهرسازی، اجلاس پنج‌جانبه در آنکارا با حضور مدیرکل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نکات مثبت توسعه خطوط راه در کشور دانست و افزود: محموله غلات هدف این نشست بود و قرار است علاوه بر این، کانتینرهای چینی جهت دسترسی به آنکارا از این مسیر تردد کنند.

اسلامی بیان کرد: هم‌اینک چین برای ترانزیت کالا از این ظرفیت استفاده می‌کند و به‌تازگی کشورهای دیگری مشتاق به استفاده از این ترانزیت ریلی شده اند.

وی‌ افزود: وقتی سیستم حمل و نقل و ترانزیت تسهیل و برای بازرگانان مزیت ایجاد می‌کند، به همان میزان برای تجار فرصتی به‌دست می‌آید تا از کسب و کارهای پیرامونی ترانزیت بهره‌مند شده و نقش بیشتری در صادرات غیرنفتی ایفا کنند.

اسلامی گفت: هرچه فروش نفت خام کاهش یابد و صادرات غیر نفتی افزوده شود، کمکی به شکوفایی اقتصاد مولد است و از این‌رو ترانزیت برای کالاها و خدمات پیرامونی کمک کننده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با کریدور جدید سالی ۳ الی ۴ میلیون تن بار جابه‌جا می‌شود و ۴۰ درصد در پایه اولیه حمل و نقل بار ترانزیتی ایران را گسترش می‌دهد.

اسلامی اضافه کرد: هم اینک حلقه‌های مفقوده موجب زنجیره‌ای ناقص شده است؛ برخی مسیرها نیازمند خط دوم هستند و مسیر بافق به تربت حیدریه نیازمند این خط دوم ریلی است.

وزیر راه افزود: در روزهای آینده محور میانه به بستان‌آباد با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود که مسیر را تا تبریز ۴ ساعت کوتاه‌تر می‌کند، امیدواریم با تامین منابع، این خط به جلفا متصل و به مرز ترکیه نزدیک‌تر شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: راه آهن وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال

سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: بر اثر برخورد شاخ به شاخ دو خودروی پیکان در محور میانه خلخال، پنج نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی‌نیا صبح امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو خودرو سواری پیکان در محور میانه خلخال با یکدیگر به صورت شاخ به شاخ تصادف کردند و در این حادثه پنج نفر مصدوم شدند.

وی افزود: در پی این تصادف دو خودروی پیکان ساعت ۱۴:۰۰ روز گذشته _دوشنبه سوم اردیبهشت_ که در محور میانه خلخال رخ داد، دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این حادثه پنج مصدوم داشت که توسط دو آمبولانس حاضر در محل پس از اقدامات اورژانسی کارشناسان اورژانس به بیمارستان برکت میانه منتقل شدند.

کد خبر 747126

دیگر خبرها

  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • ۵ مصدوم در پی برخورد ۲ پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم در پی برخورد دو پیکان در محور میانه خلخال
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • ۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • ۷ هزار مدرسه توسط دولت سیزدهم احداث شده است
  • اختصاص ۶۰ هکتارزمین در شهرستان بستان آباد برای نهضت ملی مسکن، جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • اختصاص ۶۰ هکتار زمین به ملی مسکن در شهرستان بستان آباد