Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه می‌گوید، در حال بررسی صحت اطلاعاتی است که احتمال می‌دهد ابوبکر بغدادی در جریان یک حمله هوایی روسیه در ماه مه در نزدیکی شهر رقه، پایگاه اصلی داعش، کشته شده باشد.

بر اساس بیانیه‌ای که روی فیسبوک وزارت دفاع روسیه منتشر شده، این حمله زمانی صورت گرفته که نیروهای این کشور در سوریه، اطلاعاتی مبنی بر تشکیل جلسه‌ای از رهبران داعش در آن منطقه دریافت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌گوید این حمله در اولین دقایق روز ۲۸ ماه مه و زمانی انجام شد که شناسایی اولیه هواپیماهای بدون سرنشین روسیه محل و زمان تشکیل جلسه را تایید کرده بودند.

پیش از این نیز گزارش‌های تایید نشده‌ای در مورد کشته شدن رهبر داعش منتشر شده بود اما دو روز قبل گزارش دیگری از زنده بودن وی در منطقه‌ای در مرز سوریه و عراق حکایت می‌کرد.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در مورد تحقیق مجدد خود پیرامون صحت خبر کشته شدن رهبر داعش می‌گوید: مطابق با اطلاعاتی که از کانال‌های مختلف بررسی شده، ابوبکر بغدادی در جلسه‌ای که مورد حمله قرار گرفته حضور داشته است.

با این حال به گزارش رویترز، ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا گفته است، نمی‌تواند گزارش روسیه درباره کشته شدن بغدادی را تایید کند.

وزارت دفاع روسیه افزود، بر این باور است که در حمله ۲۸ ماه مه، تعداد دیگری از فرماندهان ارشد داعش همراه حدود ۳۰ فرمانده منطقه‌ای و ۳۰۰ مامور محافظ نیز کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، موضوع جلسه فرماندهان داعش که در حومه جنوبی رقه یعنی مرکز فرماندهی این گروه برگزار شده و مورد حمله جنگنده‌ای روسیه قرار گرفته، بحث و بررسی راه‌های عقب نشینی از شهر رقه بوده است.

مقامات نظامی روسیه می‌گویند زمان و مکان حمله به این جلسه را قبلا به اطلاع آمریکا رسانده بودند.

1717

کد خبر 1314895

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ابوبکر البغدادی روسیه دونالد ترامپ ابوبکر البغدادی داعش ایالات متحده آمریکا سوریه دونالد ترامپ عراق کردهای سوریه بارش برف باران سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد

به گزارش خبرآنلاین دستگیری «تیمور ایوانف» ۴۸ ساله که یکی از ۱۲ معاون وزیر دفاع روسیه است، در میانه جنگ اوکراین رخ می‌دهد. این فرد توسط آمریکا و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ و پس از آغاز جنگ اوکراین تحریم شد.

خبرگزاری نووستی روسیه از قول دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گزارش کرد، ولادیمیر پوتین و سرگئی شویگو، رئیس جمهور و وزیر دفاع روسیه درباره دستگیری این فرد که از اعضای برجسته ارتش است، مطلع شده‌اند.

کمیته تحقیقات روسیه بازداشت ایوانف را بدون ذکر جزئیات مربوطه گزارش و اعلام کرد، این فرد به دریافت رشوه‌ای بزرگ که تا ۱۵ سال حبس در پی دارد، مظنون است.

بر اساس گزارش وب‌سایت وزارت دفاع روسیه، ایوانف در سال ۲۰۱۶ در حکم ریاست جمهوری در این سمت منصوب شد و نظارت بر مدیریت، پشتیبانی درمانی و مسکن ارتش، ساخت و ساز و بازسازی تاسیسات نظامی روسیه را بر عهده داشت.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که وی مسوول یکسری ساخت و سازها در ماریوپل، شهر بندری در منطقه دونتسک بوده است. کانال تلویزیونی زوزدا در تابستان ۲۰۲۲ گزارش کرد که وزارت دفاع روسیه در حال ساخت یک بلوک کاملا مسکونی در شهر ماریوپل است و تصاویری از این مقام برجسته ارتش روسیه را در این مکان منتشر کرد.

در همان سال، گروه الکسی ناوالنی، منتقد برجسته سابق کرملین ادعا کرد که ایوانف و خانواده‌اش زندگی خیلی لوکسی دارند و به سفرهای پرهزینه می‌روند، در مهمانی‌های پر زرق و برق حضور دارند و در عمارتی بسیار گران‌بها زندگی می‌کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899002

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت