Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیدین رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رضوی‌نیا در اسلحه فلوره و برزگر در اسلحه اپه پس از حضور در اردوهای متعدد تیم ملی به عضویت تیم ملی در آمدند و در این تیم عازم مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا شدند.

وی بیان کرد: تیم ملی اپه پسران ایران متشکل از محمد رضایی‌طادی، سپهر زاهدی، احمدرضا کنعانی و محمد برزگر به مربی‌گری علی یعقوبیان در گام نخست ۴۵ بر ۲۸ عراق را شکست داد و سپس در مرحله یک چهارم نهایی با قبول شکست ۴۵ بر ۳۰ مقابل ژاپن از صعود به مرحله بعدی بازماند و به عنوان ششم آسیا دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بخش انفرادی اسلحه اپه رضایی طادی با غلبه بر حریفی از کویت و کنعانی با پیروزی مقابل حریفی از تایلند به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند ولی برزگر با قبول شکست ۱۵ بر ۷ مقابل شمشیربازی از کشور هنگ‌کنگ از رسیدن به این مرحله بازماند.

رییس هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: تیم فلوره ایران در بخش تیمی متشکل از هادی رضوی‌نیا، علی امین و ماهان میرزایی به مربی‌گری محمد میرمحمدی ابتدا در مرحله یک هشتم نهایی ۴۵ بر۲۲ از سد تایلند میزبان گذشت و سپس ۴۵ بر ۱۵ مغلوب ژاپن شد و در جایگاه هشتم آسیا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بخش انفرادی اسلحه فلوره هر سه فلوریست تیم ملی ایران با پیروزی مقابل حریفان موفق به صعود از مرحله مقدماتی و حضور در جدول حذفی مسابقات شدند.

رحمانی گفت: رضوی‌نیا در جدول حذفی ابتدا با غلبه بر حریف اندونزی به مرحله یک شانزدهم راه یافت.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی شمشیربازی ایران با ترکیب کامل در هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره مردان زیر ۲۳ سال آسیا شرکت دارند، گفت: بر اساس اعلام فدراسیون این تیم با ترکیب محمد رضایی‌طادی، سپهر زاهدی، احمد رضاکنعانی و محمد برزگر در اسلحه اپه به مربی‌گری علی یعقوبیان،  نیما زاهدی، امیرحسین شاکر،شهریار گلزارفر و محمدرضا شهمیری در اسلحه سابر و هادی رضوی‌نیا، علی امین و ماهان میرزایی در اسلحه فلوره به مربی‌گری محمد میرمحمدی عازم این مسابقات شدند و احمد یعقوبی به عنوان مربی بدنساز در این تیم ایفای نقش می‌کند.

این رقابت‌ها از روز یکم تا ششم آبان ماه جاری با برگزار مسابقات تیمی و انفرادی هر سه اسلحه برگزار شد.

هیات شمشیربازی آذربایجان غربی یکی از هیات‌های فعال و موفق آذربایجان غربی است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه مندان این رشته دارد و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ در استان آغاز کرده است.

طاهر عاشوری، سکینه نوری و الهه قهرمانی سه ملی پوش مدال آور ارومیه در ترکیب تیم های ملی ششمیربازی کشور هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون شمشیربازی تیم ملی ایران شمشیر بازی ارومیه قهرمانی آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود مربی و زمین نقطه ضعف بزرگ رشته نوپا است/ در آسیا می‌درخشیم

فرساد شاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت تیم ملی پدل ایران برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جهانی اظهار داشت: ما سال گذشته در مسابقات جام رمضان حضور داشتیم امسال هم استارت آمادگی برای شرکت در رقابت های پیش رو را با حضور در همین جام زدیم. کیفیت مسابقات امارات مانند همیشه خوب بود. این دوره یک کشور اروپایی هم شرکت کرده بود که در مقایسه با تیم‌های آسیایی پر قدرت تر بود.

وی افزود: خوشبختانه پدل ایران درحال حاضر شرایط بدی ندارد و علاوه بر فدراسیون محمدرضا گلزار هم به عنوان عضو هیات رییسه انجمن و سرپرست تیم حمایت خوبی از تیم ملی دارد. تعدادی از بازیکن‌های تیم ملی هم در خارج از ایران فعالیت دارند که این مسئله نیز در روند آماده سازی و حتی رشد تیم ملی موثر بوده است.

کاپیتان تیم ملی پدل ایران در ادامه گفت: در حال حاضر ما بازیکن‌هایی داریم که در کشور سوئد و اسپانیا بازی می‌کنند، فاصله پدل ایران با تیم های اروپایی خیلی زیاد است اما همین مورد نشان میدهد که استعدادهای خوبی داریم که می توانند به عنوان لژیونر در خارج از ایران بازی کنند. ولی اگر بخواهیم خودمان را با رقبای آسیایی مقایسه کنیم قطعا در برابر آنها حرفی برای گفتن داریم و جزو ۳ تیم برتر آسیا به شمار می رویم.

شاهی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید این دوره بتوانیم سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنیم؟ گفت: بازی در مسابقات مقدماتی نخستین تجربه ما نیست؛ تیم ایران قبلا هم در این مسابقات حضور داشته و جایگاه دوم و سوم را به دست آورده است بنابراین با تجربه در این رویداد حاضر خواهد شد. پدل ایران در آسیا واقعا شرایط خوبی دارد اما به هر شکل صعود به مسابقات جهانی هم آسان نیست و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه پدل ایران در صورت حمایت بیشتر می‌تواند در میادین جهانی هم بدرخشد؛ گفت: فدارسیون حامی ما است ولی این حجم از حمایت‌ها کافی نیست. هر چقدر اعزام های ما بیشتر شود و در اردوهای برون مرزی بیشتری شرکت کنیم این روند پیشرفت سریعتر طی خواهد شد. خوشبختانه ایران از نظر بازیکن استعدادهای خوبی دارد و نکته جالب این است که در طول چند سال گذشته واقعا استقبال از این رشته بالا رفته است.

شاهی افزود: در حال حاضر ما هم کمبود زمین استاندارد داریم و هم کمبود مربی، اگر بتوانیم در این دو زمینه شرایط را بهبود ببخشیم به راحتی می‌توانیم میزبانی‌های بین المللی را هم به دست بیاوریم.

کاپیتان تیم ملی در پایان در واکنش به اینکه آیا تیم ملی برای کسب نتایج بهتر نیاز به مربی خارجی دارد؟ توضیح داد: قطعا حضور مربی خارجی در کمک می کند در همین مسابقات جام رمضان هم آقای گلزار برای یک بازی مربی خارجی آورد که واقعا کمک کننده بود.

کد خبر 6078014

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ امیر عبدی در جایگاه پنجم قرار گرفت
  • امیر عبدی در جایگاه پنجم قرار گرفت
  • جدایی سرمربی تراکتور قطعی شد
  • جدایی خمز از تراکتور قطعی شد
  • هنرمندان برتر آذربایجان غربی در «جشن هنر انقلاب» مورد تقدیر قرار گرفتند
  • شکستی که عربستان را متحول کرد/مربی بارسلونا سوار بر شاهین‌های سبز
  • کمبود مربی و زمین نقطه ضعف بزرگ رشته نوپا است/ در آسیا می‌درخشیم
  • واکنش مربی تیم ملی فوتسال به لغو سفر جام ملت‌های آسیا
  • محمد دلاوری وارد کارخانه اسلحه‌سازی شد/ ورود دوربین به پارچین
  • رای دهندگان مرحله دوم انتخابات مجلس چه کسانی هستند؟