Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌‌الاسلام حشمتی با اشاره به راه‌اندازی مهد قرآنی در مسجد رسول اکرم(ص) با هدف سامان‌دهی فعالیت‌های قرآنی کودکان، گفت: در این مسجد آموزش‌های قرآنی با محوریت بازی و قصه‌گویی و با روش‌های نوین به کودکان آموزش داده می‌شود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «حسن حشمتی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه جلسات آموزش قرآن با حضور قاریان ممتاز کشورمان، طی سالیان اخیر به صورت مرتب در مسجد رسول اکرم (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: آموزش قرائت، صوت، لحن و تجوید قرآن در سطوح مبتدی، پیشرفته و تخصصی در این مسجد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد رسول اکرم (ص) (واقع در تهران، محله تهرانسر، بلوار شاهد غربی) تصریح کرد: این جلسات از سال 1391 با مدیریت محمدقلی تهرانی، نفر اول مسابقات قرآن کشورمان در سال 1366 آغاز شد و هر هفته با حضور جمع قابل توجهی از نوجوانان، جوانان و نیز بانوان برگزار می شود.

 

وی افزود: مهد قرآنی مسجد رسول اکرم (ص) در سال 1394 با هدف سامان دهی فعالیت های قرآنی کودکان و با حمایت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در این مسجد تاسیس شد و از ابتدای سال ۱۳۹۸ با مجهز شدن به برخی تجهیزات ضبط رادیویی، به فعالیت های خود تنوع بخشیده است.

 

حشمتی اضافه کرد: جلسات آموزش قرآن با استفاده از روش های نوین و با محوریت قصه گویی و بازی، همه روزه در مسجد رسول اکرم (ص) برگزار و طی آن مفاهیم قرآنی به کودکان آموزش داده می شود.

 

وی در پایان یادآور شد: جلسات تفسیر قرآن نیز شنبه ها، دوشنبه ها، چهارشنبه ها (روزهای زوج) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در این مسجد با محوریت آیات قرائت شده در طرح «تلاوت نور» برگزار می شود.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه رحلت پیامبر اسلام خطبه نماز جمعه مسجد ماه صفر اربعین حسینی شهادت امام حسن مجتبی ع دهه وقف پیاده روی اربعین کانون های مساجد مسجد رسول اکرم ص فعالیت های مسجدی قرآن مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

بهرام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در ۲ شهر سنندج و بانه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۹۸ کردستانی برای شرکت در این آزمون تخصصی در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن کریم ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت خواهند داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان بوده است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت دارند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6086513

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • دلنوشته قاری بین‌المللی کشورمان در پاسخ به اظهار لطف رهبر انقلاب