Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین میرزایی در خصوص تعداد افرادی که در مهر ماه یارانه آن‌ها قطع شده، بیان کرد: در مرحله دوم حذف یارانه دهک‌های پردرآمد صد هزار و ۱۸۸ خانوار که جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر می‌شود را از لیست دریافت یارانه حذف کردیم.

وی در ادامه افزود: در مرحله ابتدایی شناسایی دهک‌های پردرآمد ۷۰۰ هزار خانوار از لیست دریافت یارانه حذف شدند که از مجموع این تعداد حدود ۹ درصد اعتراض کردند که از این رقم حدود ۸۰ درصد این خانوار یعنی ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد کل معترضین اعتراض‌های آن‌ها وارد نبوده و ادله کافی برای وصل یارانه ارائه نداده اند.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه تصریح کرد: برای ۲۰ درصد از معترضین قطع یارانه مکانیزم مجدد بررسی قرار دادیم به شرط اینکه راست آزمایی مجدد شوند و این موضوع تا ۱۵ آبان ماه اطلاع رسانی می‌شود که این افراد در سامانه یارانه yaraneh۱۰.mcls.gov.ir باید یک فرم بررسی مجدد پر کنند که اگر محرز شود سرپرست خانوار اطلاعات نادرست ارائه کرده یارانه آن‌ها به طور کامل حذف و مبالغی که طی چند سال اخیر دریافت کرده اند به عنوان بدهی به سازمان امور مالیاتی و یا سایر سازمان ارائه می‌شود و این افراد براساس ماده ۱۰ قانون هدفمندی موظف به بازگرداندن دریافتی‌های چند ساله خود هستند.

میرزایی در این باره ادامه داد: بررسی اینکه چند مرحله از یارانه افراد غیر نیازمند پس گرفته میشود هنوز مشخص نیست و این مسئله در دست بررسی و تصمیم گیری است و این اختیار به دولت داده شده در صورت محرز نبودن صلاحیت افراد برای دریافت یارانه مبالغ دریافتی عودت داده شود.

وی در خصوص جزئیات حذف شدگان به ترتیب شهر گفت: حدود ۳۸.۵ درصد از تهران، ۸.۲ درصد از اصفهان، ۷.۵ درصد استان فارس، ۶.۹ درصد از خراسان رضوی، ۴.۴ درصد از مازنداران، ۳.۷ درصد خوزستان، ۳.۴ درصد کرمان از لیست دریافت یارانه حذف شدند که در این میان استان کهگیلویه و بویر احمد با حذف ۰.۰۴ درصد کمترین میزان حذفی یعنی ۴۳۱ خانوار را داشته است.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه توضیح داد: تمام افرادی که یارانه آن‌ها از سوی وزارت تعاون قطع شده پیامک با سر تیتر یارانه دریافت کردند که این افراد می‌توانند در صورت دریافت پیامک نسبت به قطع آن اعتراض کنند.

میرزایی تاکید کرد: در مرحله بعدی حذف میلیونی یارانه بگیران دهک‌های بالا جامعه را در برنامه داریم که برای این امر منتظر حل شدن مشکل رد حساب از جانب سازمان هدفمندی یارانه‌ها هستیم.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یارانه دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۹۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار درخصوص دریافت کالابرگ توجهی نداشته باشند چرا که پیامک‌های مربوطه از سامانه پیامکی این وزارتخانه به اطلاع مردم می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک و شبکه‌های مجازی در ارتباط با دریافت کالابرگ الکترونیکی به اطلاع هموطنان می‌رساند هر گونه خبر رسمی در این زمینه تنها از طریق مراجع رسمی و یا سامانه پیامکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد