Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:37:34 GMT

شبکه خاوران همزاد خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۰۳۷۰

شبکه خاوران همزاد خراسان جنوبی

مردم خطه جنوب خراسان تا پیش از این برنامه‌های مربوط به صدا و سیمای خراسان (مرکز مشهد) را دریافت می‌کردند.

هرچند اولین ایستگاه فرستنده رادیویی بیرجند سال ۱۳۵۵ در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر بیرجند احداث شد و این ایستگاه مساحتی به شعاع تقریبی ۱۵۰ کیلومتر مربع شامل شهر بیرجند و مناطق اطراف آن را زیر پوشش برنامه‌های استانی خراسان رضوی قرار می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تصویب هیات وزیران در سال ۱۳۸۳ مبنی بر تفکیک استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ پروژه در دست اجرای صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی قوت گرفت و سیر تحول تلویزیون، تولید و پخش محلی وارد مرحله نو شد.

«مقدمه» و سیمای محلی خراسان جنوبی

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: سیمای محلی استان با تولید و پخش برنامه‌ای با عنوان «مقدمه» به صورت زنده از آبان ۸۶ کار خود را آغاز کرد و در همین تاریخ، صدای محلی مرکز خراسان جنوبی به شبکه استانی صدای خراسان جنوبی ارتقا یافت.  

عبدالله مولوی در تشریح سیر تحول تلویزیون محلی خراسان جنوبی افزود: باشگاه خبرنگاران جوان مرکز نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که در آبان ۸۶ کار خود را آغاز کرد.

وی گفت: پخش آزمایشی شبکه استانی سیمای خراسان جنوبی در تیرماه ۸۹ آغاز و در ۲۶ تیرماه سال ۱۳۸۹ همزمان با ولادت فرخنده امام سجاد (ع)، بیست و هشتمین شبکه استانی سیمای کشور با نام «خاوران» افتتاح شد.

وی اظهار داشت: ضرغامی رئیس وقت سازمان صدا و سیما در آیین افتتاح شبکه استانی خاوران در خراسان جنوبی با اشاره به نقش برجسته شبکه خاوران در توسعه همه جانبه استان گفت: این شبکه متعلق به همه مردم استان است و باید همچون آیینه‌ای شفاف انعکاس دهنده فرهنگ، اعتقادات، آداب و رسوم و همچنین مطالبات عمومی آنان باشد.

مولوی یادآور شد: اسفند ماه ۸۹ و در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن، با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما سیستم آپلینک و پخش ماهواره‌ای شبکه استانی خراسان جنوبی افتتاح و با بهره‌برداری از این سیستم، شبکه خاوران در ایران و بخشی از کشورها قابل دریافت شد که در این روز ۵۸ طرح تلویزیونی و رادیوییFM در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل افزایش شبکه در ۳۸ ایستگاه تلویزیونی و FM، راه‌اندازی ۱۷ ایستگاه تلویزیونی و سه سامانه کابلی بود که با بهره‌برداری از آنها بخش‌های جدیدی از هشت شهرستان استان زیرپوشش برنامه‌های تلویزیونی و FM قرار گرفتند.  

وی گفت: آبان ماه ۹۰ با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما سامانه تلویزیونی دیجیتال در بیرجند به بهره‌برداری رسید که با استفاده از این سامانه پخش ۱۶ کانال تلویزیونی و ۱۱ کانال رادیویی به صورت دیجیتال فراهم شد که امروز شبکه‌های دیجیتال بخش عظیمی از استان را زیرپوشش قرار داده است.

رسانه و توسعه

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم گفت: در دنیای کنونی رسانه یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه است که با داشتن بیشترین و گسترده‌ترین حجم از مخاطبین از اصلی‌ترین وسایل ارتباط جمعی در رسیدن به اهداف توسعه به شمار می‌آید. 

علیرضا آینه‌دار افزود: توجه به نیاز، میل و مصلحت گروه‌های مختلف مخاطبین استانی، تعامل دوسویه با مخاطبین و بهره‌گیری از نظرات آنان در روند تولید و پخش برنامه‌ها، پخش آثار ارسالی مردمی در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، خبری و فضای مجازی، پیگیری مطالبات مردمی و انعکاس خدمات نظام و مسئولان استانی، زمینه ساز اعتماد و ارتباط هرچه بیشتر مردم به شبکه استانی و اقبال آنان به این شبکه شده است.

وی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و صاحبنظران در تولید آثار رسانه‌ای و نیز الگوسازی به جامعه، جریان‌سازی رسانه‌ای متناسب با اقتضائات روز جامعه، مناسک‌سازی مراسم ملی و مذهبی، معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در سطح استانی، ملی و حتی بین‌المللی، تلاش برای رفع تنگناها و محدودیت‌های استانی از جمله مصادیق اقدامات شبکه استانی در راستای رشد و توسعه همه جانبه در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی است که موجب اقبال عموم مردم و مسئولان استان خراسان جنوبی به صدا و سیمای خاوران شده است.

وی اظهار داشت: توجه و پرداخت به موضوعاتی همچون رونق تولید و شعار سال، آسیب‌های اجتماعی، خشکسالی و مدیریت بحران آب، تحکیم بنیان خانواده، تشویق مردم به مشارکت در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، توجه به محیط زیست و توسعه گردشگری در استان از جمله مصادیق برنامه‌سازی است که به صورت جدی در دستور کار صدا و سیمای خراسان جنوبی قرار گرفته و در ساختارهای مختلف برنامه‌سازی و متناسب با ماموریت و مخاطب جامعه هدف، تولید می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی افزود: شبکه خاوران از ۲۲ بهمن ماه ۹۶ به صورت ۲۴ ساعت فعال است که در این مدت پنج ساعت برنامه‌ها به صورت تولیدی روی آنتن می‌رود.

وی گفت: از مدت برنامه تولیدی شبکه خاوران سه ساعت به صورت زنده و ۲ ساعت ضبط شده، ارایه می‌شود.

آینه‌دار با بیان اینکه ۱۴.۵ ساعت از برنامه‌ها به صورت تامینی و آرشیوی پخش می‌شود افزود: ۳.۵ ساعت بازپخش و یک ساعت خبر استانی از دیگر برنامه‌های شبکه خاوران است.

وی اظهار داشت: امیدواریم تقویت این محورها بیش از پیش سبب پیشرفت و تقویت شبکه استانی و تلویزیون محلی خراسان جنوبی شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران خراسان جنوبی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امین درخشان افزود: این اقدامات فرهنگی و هنری، با رویکرد جریان سازی فرهنگی و هنری با مشارکت جوانان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این تولیدات انجام شده است، ادامه داد: تاکنون ۳۰ فیلم مستند، ۱۱۰ اثر موسیقی فاخر و ۲۰ گروه سرود توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای استان تهیه و تولید شده است.
رئیس کمیته فرهنگی و هنری دومین کنگره ملی شهدای استان اضافه کرد: بخشی از نیاز‌های فرهنگی استان در این تولیدات تامین شده که می‌تواند در جریان سازی محتوایی تاثیر داشته باشد.

دیگر خبرها

  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • تدارک شبکه خاوران برای گرامیداشت سالروز ۵ اردیبهشت