Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام قرنی با بیان‌اینکه سیره نبوی میراث گرانبهایی است که برای ما باقی مانده، گفت: حضرت رسول(ص) الگوی تمام‌نمای قرآن هستند؛ حتی راه رفتن پیامبر(ص) دارای سبک و سیره بود نه آنچنان شتاب‌زده راه می‌رفتند نه آنچنان آرام که بوی تبختر دهد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین قرنی»  به مناسبت رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن (ع) در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از یادگارهای پیامبر(ص) سیره نبویه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب قرآن، عترت اهل‌بیت(ع)، سنت و سیره نبویه چهار میراث گرانبهای باقی مانده از پیامبر(ص) هستند.

 

این استاد حوزه علمیه در تبین سیره نبویه تصریح کرد: به «سبک مستمر در رفتار»، سیره گفته می‌شود، به عنوان مثال نگاه کردن یک عمل است اما نگاه پیامبر(ص) دارای سبک و سیاق بود.

 

حجت‌الاسلام قرنی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: به عنوان مثال پیامبر(ص) هرگز به کسی خیره نگاه نمی‌کردند حجب، حیا و عفاف در نگاه حضرت(ص) موج می‌زد. ‌حتی راه رفتن پیامبر(ص) دارای سبک و سیره بود نه آنچنان شتابزده راه می‌رفتند نه آنچنان آرام که بوی تبختر دهد.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: در مراقبت‌های رفتارهای ظاهری اگر الگوی خود را پیامبر(ص) قرار دهید سبب انقیاد باطنی می‌شود.

 

وی ادامه داد: پیامبر(ص) حتی در خندیدن خود نیز سبک و سیاق داشتند، حضرت رسول(ص) همواره متبسم بودند ولی هرگز قهقهه نزدند پشتوانه این سبک خندیدن ادب است، امام صادق(ع) فرمودند: بشارت و طراوت مومن در ظاهر و چهره او و غم و اندوه در قلب او است اما منافق برعکس است.

 

حجت الاسلام قرنی تاکید کرد: پیامبر(ص) در شیوه نشست و برخاست هم سبک و سیره داشتند، هر جا وارد می‌شدند همان جا می‌نشستند و نظر به بالای مجلس نشستن نداشتند و گاهی مردم تشخیص نمی‌دادند که ایشان رسول خدا هستند.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر(ص) در مقابل هر کس که بر ایشان وارد می‌شدند تمام قامت بلند می‌شدند، حضرت(ص) الگوی تمام نمای قرآن هستند، در آیه قرآن آمده که ای اهل ایمان هر کس بر شما وارد شد برای او جا باز کنید که خداوند در بهشت برای شما باز کند.

 

وی با اشاره به سخنی از سیدجمال الدین اسدآبادی درباره صدور اسلام، گفت: اگر ما مسلمان واقعی و تابع کامل پیامبر(ص) باشیم اسلام خودبه خود به دنیا صادر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قرنی با بیان اینکه هیچ پیامبری برای نشر دین خود به اندازه پیامبر(ص) رنج نکشیدند، خاطرنشان کرد: اوایل بعثت حضرت رسول(ص)، در مکه ایشان را مجنون می‌‌خواندند.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی نماز جمعه ماه صفر خراسان جنوبی پیاده روی اربعین مسجد خطبه نماز جمعه رحلت پیامبر اسلام پیامبر اکرم ص سبک زندگی اسلامی سیره نبوی سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)

مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در صحن و سرای حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران این حرم مطهر برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز،مراسم شب شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه سه‌شنبه، 4 اردیبهشت 1403 با قرائت زیارت امین الله توسط مهدی سروری شروع خواهد شد و در ادامه حجت‌الاسلام حسین اسلامی به ایراد سخنرانی و پس از آن رضا نظامی به قرائت دعای توسل خواهد پرداخت.

همچنین مراسم عزاداری روز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت‌الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت‌الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة(عج) برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه های شام شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از نماز مغرب و عشا با قرائت زیارت امین الله توسط مهدی سروری آغاز و پس از آن سخنرانی حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور زین‌العابدین غلام در رواق امام خمینی(ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.

بنابراین گزارش ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى(ع) روز سه‌شنبه ساعت 17:00 و چهارشنبه ساعت 10:00 در رواق حضرت معصومه(س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

 همچنین مجلسی به مناسب این ایام حزن انگیز با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است