Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - هیفاء پردل: شهر مقدس قم به عنوان نگین گردشگری مذهبی کشور به برکت وجود بارگاه کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران هم‌چنین قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور و طریق الحسین سالانه همزمان با اربعین حسینی(ع) میزبان زائران داخلی و خارجی است که با توجه به ارادت خاصی که به اهل بیت(ع) دارند مسیرهای طولانی را طی کرده و بعد از استراحتی کوتاه در این شهر عازم همایش عظیم اربعین می‌شوند و یا اینکه پس از زیارت اربعین در کربلا چند روزی را در قم اقامت می‌کنند تا سالروز شهادت حضرت امام علی ابن موسی الرضا را به خواهر گرامی‌شان تسلیت بگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پذیرایی و میزبانی از زائر اربعین فرقی ندارد که در نجف، کربلا و یا قم باشد مهم میزبانی شایسته از زائر است؛ شهر مقدس قم از قبل از بیستم ماه صفرلغایت ۵ ربیع‌الاول آغوش خود را به روی زائران حسینی(ع) که از اقوام، ملیت‌ها و زبان‌های مختلفی هستند باز کرده و با توجه به رشد ورود زائران خارجی امسال هم مصلی قدس و هم مسجد جمکران پذیرای زائران است.

این روزها شهر قم شور و حال دیگری دارد با گذر در خیابان‌های اطراف حرم و بازارهای قم شاهد زائرانی از پاکستان، هند، آذربایجان و از استان‌های مختلف کشور هستیم که برای مشارکت در مراسم اربعین از قم عبور و به مدت کوتاهی استراحت و در حین بازگشت هم با برنامه‌ریزی خوب مسئولان قرارگاه اربعین در قم اسکان و از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

طبق آخرین آمار قرارگاه اربعین تاکنون بیش از ۱۰۶ هزار زائر خارجی وارد قم شدند و در این شهر اسکان یافته‌اند.

یکی از زائران پاکستانی که دو روز است از پیاده‌روی اربعین به قم رسیده و ۴۵ سال سن دارد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: برای نخستین بار در پیاده‌روی اربعین شرکت کردم، قبل از رفتن به این همایش به قم آمدم و اکنون هم در بازگشت برای استراحت کوتاهی مهمان این شهر مقدس هستم.

به هنگام بازگشت به کشورم از مهمان‌نوازی مردم کربلا و شهر قم سخن‌ها خواهم گفت

علی نورای می‌افزاید: من شرمنده مهمان نوازی و میزبانی خوب مردم قم هستم برای ما در زمینه اسکان و غذا تدارک خوبی دیده شده و من و خانواده‌ام نمی‌دانم چگونه از این همه مهمان نوازی تقدیر و تشکر کنم.

به گفته وی، پیاده‌روی اربعین باعث شد همه فرهنگ‌ها و ملیت‌ها در یک جا جمع شوند و فرصتی ایجاد شد تا کریمه اهل بیت(س) را زیارت کنم به هنگام بازگشت به کشورم از مهمان‌نوازی مردم کربلا و شهر قم سخن‌ها خواهم گفت مردم قم مردمی با فرهنگ و دوستدار اهل بیت(ع) هستند.

گردهمایی زائران خارجی و فرصتی برای معرفی قم

یکی از زائران ترکی زبان هم بیان می‌کند: من دو سال پیش هم موفق به حضور در پیاده‌روی اربعین شدم و خدا را شاکر هستم که هم در پیاده‌روی اربعین شرکت کردم و هم توفیقی شد بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت کنم؛ از مهمان نوازی شما ایرانی‌ها به ویژه مردم قم سپاسگزار هستم.

او که نامش حسین است و در زمینه ادیان مختلف الهی تحقیق می‌کند و زبان فارسی را به صورت جزئی می‌داند می‌گوید: در مصلی قدس قم چیزی که حیرت آور است وجود ملیت‌های مختلف از چند کشور است که با هم آشنا شده و شاید این آشنایی و صمیمیت چند سالی ادامه یابد.

این زائر ترک زبان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در مصلی قدس بیان می‌کند: از برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌های شرعی مصلی راضی هستم ولی کاش با توجه به این همه تبلیغاتی که رسانه‌های دشمن علیه ایران اسلامی به کار می‌گیرد غرفه‌ای در مصلی برای معرفی بهتر فرهنگ ایرانی و هم‌چنین ظرفیت‌های شهر قم وجود داشت ما زائران خارجی سفیران فرهنگی هستیم و با تعریف و تبلیغ از شهر کربلا و قم سیاه نمایی دشمن را خنثی می‌کنیم.

پذیرش بیش از ۱۰۶ زائر خارجی در قرارگاه اربعین قم

مسئول قرارگاه اربعین نیز می‌گوید: امسال چهارمین سالی است که شهر مقدس قم افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینی(ع) به صورت منسجم را دارد و پذیرش زائران از ۱۳ مهرماه شروع و تا ۵ ربیع‌الاول ادامه دارد و در خدمت زائران هستیم.

ما زائران خارجی سفیران فرهنگی هستیم و سیاه نمایی دشمن را خنثی می‌کنیم

مهدی قربانی کرم می‌افزاید: از شروع فعالیت قرارگاه تاکنون ۱۰۶ هزار و ۹۴۶ زائر خارجی در مصلی قدس اسکان یافتند که ۷۹ هزار و ۹۵۰ نفر از آن‌ها مرد و ۲۶ هزار و ۹۹۶ نفر زن هستند و از کشورهای پاکستان، هند، افغانستان، عراق و یونان و ترکیه، آلمان، آمریکا و سوئد و هم‌چنین هند و روسیه و کشور ترکیه در قم زائر وجود دارد.

به گفته وی، تاکنون از این تعداد زائر یاد شده زائران پاکستانی با ۴۶ هزار و ۲۹۵ زائر در صدر هستند و ۵۶ هزار و ۷۴۹ زائر از سراسر استان‌های کشور و هم‌چنین یک هزار و ۶۶۹ نفر افغانستانی و یک هزار و ۱۹۹ نفر هم زائر آذربایجانی در این مصلی اسکان و پذیرای آن‌ها هستیم.

وی بیان می‌کند: امسال زائران اروپایی از کشورهای روسیه، سوئد و آلمان هم‌چنین اتریش هم داریم که طبق آخرین آمار ۳۱۵ زائر از کشور روسیه و ۳۳۶ زائر از ترکیه و تعداد کمی هم از کشورهای آلمان، آمریکای، سوئد، یونان و اتریش و تایلند مهمان ما در این قرارگاه هستند.

کد خبر 4757554

منبع: مهر

کلیدواژه: قم اربعین 98 حرم حضرت معصومه س زائران اربعین اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام مرز مهران گرگان بارش باران سانحه تصادف قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد استانداری سمنان یاسوج زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد، سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر گفت: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر برای حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می‌رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد؛ روند اخذ روادید زائران در بازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفر‌های عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم به منظور اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی قدردانی و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه کنند و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این نشست دکتر سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه‌های این حوزه برای اعزام‌های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

همچنین در این نشست مهران فرشید، مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن در چیدمان پرواز‌ها و اسکان در هتل‌ها گزارشی ارائه کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست؛ درخصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درسال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام و راهکار مناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه شود.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی