Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص قلب و عروق گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی به خصوص بیمارانی که عروق کرونری آن‌ها درگیر است، باید در فصول سرما مراقبت‌های ضروری از خود داشته باشند. ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، سید هاشم سزاواز در گفت گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات و راهکارهای مراقبتی ناراحتی های قلبی در فصل سرما اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی سرما و گرما می‌توانند بر سلامت افراد اثرات بدی بگذارند و حتی ممکن است موجب مرگ آن‌ها هم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمستان عروق بدن به دلیل این که حرارت خود را از دست ندهند منقبض می‌شوند و کار قلب خسته، بیشتر خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: سرما با تشدید اسپاسم عروق و از طرفی با افزایش ترشح هورمون‌های سمپاتیک باعث بالا رفتن ضربان و انقباض عضله‌های قلب و بیشتر شدن کار آن می‌شود. فرد مبتلا زمانی که در معرض هوای سرد قرار می گیرد، دچار آنژین قلبی که سبب بروز حمله یا سکته قلبیاست، می شود.

این متخصص قلب و عروق درباره نشانه‌های سکته قلبی گفت: اولین علامت سکته قلبی درد، احساس ناراحتی و درد در قفسه سینه است که به طور ناگهانی ایجاد خواهد شد. درد به وجود آمده از مشخصات آنژین قلبی بوده با این تفاوت که شدیدتر و طولانی‌تر است و با استراحت و نیتروگلیسرین زیرزبانی بهبود نمی‌یابد و معمولا همراه با تنگی نفس، تهوع و تعریق خواهد بود. معمولا بیمار مضطرب، وحشت‌زده و بی‌قرار می‌شود. سکته‌های قلبی پس از یک فعالیت بدنی سنگین یا استرس عصبی و روانی بروز می‌کنند.

سزاوار متذکر شد: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند، به خصوص عروق کرونری آن‌ها درگیر است، باید مراقبت‌های ضروری را در فصول سرما بیشتر رعایت کنند. شرایطی که این افراد باید رعایت کنند این است که حتی‌الامکان در هوای خیلی سرد از منزل خارج نشوند. از فعالیت در هوای خیلی سرد پرهیز کنند. حتما از لباس‌های گرم و پوشش‌های مناسب استفاده کنند.

 

این متخصص قلب و عروق گفت: در این بین مبتلایان به بیماری قلبی باید در فصل سرما حتما واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند و حتی‌الامکان هر سه تا پنج سال واکسن ذات‌الریه یا پنوموواکس را دریافت کنند. معمولا در این فصول آلودگی بیداد می‌کند، پس بهتر است از تردد در مکان‌های شلوغ و عفونی یا تماس با بیماران مبتلا به آنفلوانزا یا عفونت‌های مسری دوری کنند و جلوی مجاری تنفسی خود را در صورت فعالیت در هوای سرد با ماسک یا شال‌گردن گرم بپوشانند.

 

وی درباره درمان این نوع عارضه در فصل سرما بیان کرد: مبتلایان به بیماری قلبی در صورت هرگونه عفونت یا تب بالا از خوددرمانی پرهیز کنند و در صورت شدت علائم به پزشک معالج مراجعه کنند. افرادی که در سنین میانسالی یا سن بالا هستند و سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارند یا ریسک فاکتور‌های قلبی مثل استعمال سیگار یا دیابت و پرفشاری خون یا چربی خون، درد قفسه سینه یا تنگی نفس و تپش قلبی دارند قبل از فعالیت‌های بدنی چکاب قلبی انجام دهند و با اطمینان خاطر به فعالیت ورزشی بپردازند.

این متخصص قلب و عروق تاکید کرد: مصرف مایعات گرم و سوپ‌های سبک و کم‌چرب برای گرم نگه‌داشتن بدن درفصول سرما فراموش نشود. افراد مبتلا هرگز صبح زود برای ورزش یا دویدن از منزل خارج نشوند، زیرا وقتی فرد بیدار می‌شود، بدن در حالت استراحت نسبی بوده و در نتیجه وقتی فرد ناگهان شروع به ورزش کند، چون قلب آمادگی این فعالیت را ندارد، دچار خطرات ناگوار قلبی می‌شود.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ویتامین C آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به جبران آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو بیش از حد کمک کند و ایمنی را احیا کند. در حالی که عموما تصور می‌شود پرتقال حاوی بیشترین میزان ویتامین C در میان میوه‌ها را دارد، در این مطلب به برخی از مواد غذایی که به طور طبیعی غنی از ویتامین C هستند و ویتامین بیشتری نسبت به پرتقال دارند، اشاره شده است. مطلب را بخوانید تا متوجه شوید.

بیشتر بخوانید: خواص خوردن روزی ۳ عدد زردآلو ویتامین C چیست ؟

ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری است که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند و در نتیجه خطر بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. ویتامین C همچنین نقش حیاتی در تقویت سیستم ایمنی دارد، به تولید و همچنین عملکرد گلبول‌های سفید خون برای مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این ویتامین C، برای سنتز کلاژن، پروتئینی که از ساختار و استحکام بافت‌ها، پوست، استخوان‌ها و رگ‌های خونی حمایت می‌کند، ضروری است. در نهایت، مصرف کافی ویتامین C برای سلامتی و شادابی کلی، به ویژه در فصل تابستان ضروری است.

فلفل دلمه‌ای قرمز

پرتقال معمولا حدود ۵۳ میلی‌گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم دارد، در حالی که افزودن فلفل دلمه‌ای قرمز به رژیم غذایی می‌تواند حدود ۱۲۷ میلی‌گرم ویتامین C در هر وعده ۱۰۰ گرمی به شما بدهد. فلفل دلمه ای قرمز همچنین منبع عالی ویتامین A است که برای بینایی، سلامت و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. علاوه بر این، فلفل قرمز همچنین حاوی ویتامین B۶، ویتامین K۱ و فولات، همراه با مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و منگنز است. فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C، مواد معدنی، فیبر و مواد معدنی است که به بهبود سلامت کلی و همچنین متابولیسم کمک می‌کند، کیوی حاوی حدود ۹۳ میلی گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم است.

توت فرنگی

انواع توت ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا و محتوای فیبر بالا شناخته شده اند، که به افزایش سلامت متابولیک کلی کمک می‌کند و برای تقویت سیستم ایمنی عالی است. توت فرنگی در هر ۱۰۰ گرم تقریباً ۵۸ میلی گرم ویتامین C دارد.

آناناس

آناناس یک میوه است که در هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۴۷ میلی گرم ویتامین C دارد. وجود ویتامین C، بروملین و سایر مواد مغذی ضروری در این میوه، آن را به یک میوه مناسب برای مصرف در یک رژیم غذایی سالم تبدیل کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228004 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است