Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:38:00 GMT

تغییرکاربری شالیزارها کم شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۲۲۰۲

تغییرکاربری شالیزارها کم شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گفت: با نظارت ها و فعالیت اکیپ های گشت، آمار تغییر کاربری های شالیزارهای استان کم شده است.

به گزارش ایسنا، گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که ۴۰درصد برنج کشور را تولید می کنند. به همین دلیل حفظ و حراست از این اراضی ارزشمند عزم ملی می طلبد.

به دلیل آلودگی هوا در برخی از استانها به خصوص پایتخت، به  منظور بهره برداری هرچه بیشتر از هوای سالم گیلان، برخی از افراد به فکر ساخت خانه های دوم در شالیزارها می افتند و متاسفانه تعدادی هم هر چند اندک موفق به تغییرکاربری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن گیلان پور مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت و گو با ایسنا گفت: تغییر کاربری ها امسال در استان کم شده است، اما باید آمار تغییر کاربری در شالیزارها به صفر برسد زیرا دیگر امکان توسعه این اراضی در استان وجود ندارد.

وی افزود: امسال با نظارتهای بیشتر و مستمری که انجام شده بیش از گذشته شاهد کاهش تغییرکاربری ها در اراضی شالیزاری بودیم.

گیلان پور، ادامه داد: در حال حاضر امکان ساخت و ساز واحد مسکونی در خارج از طرح هادی وجود ندارد و با متخلفین در این امر به شدت برخورد می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، گفت: در تلاش هستیم تا اراضی کشاورزی و باغی داخل طرح هادی خارج شوند تا امکان تغییرکاربری به خصوص در زمین های زراعی امکانپذیر نباشد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری و توجه مردم نیز نسبت به حفاظت از اراضی شالیزاری افزایش یافته است و به محض مشاهده ساخت و ساز در هرگونه اراضی کشاورزی را به سامانه ۱۳۱گزارش می دهند.

گیلان پور، تصریح  کرد: برخی از متخلفین شناسایی شده که به تغییرکاربری اراضی شان اقدام کرده بودند نیز به دادگاه معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸اکیپ کنترل و بازرسی در استان گیلان مشغل فعالیت و گشت زنی هستند، افزود: بیشترین تغییرکاربری ها در شهرستانهای تالش و ماسال گزارش شده است.

علی موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تالش در ادامه گفت: در شهرستان تالش نیز نظارت ها و کنترل ها را نیز افزایش داده ایم.

وی  با بیان اینکه خوشبختانه متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی آگاهی یشان افزایش یافته و از ساخت خانه در اراضی شالیزاری و یا باغی خودداری می کنند زیرا میدانند که این کار تخلف است و حتما هر گونه سازه ای در این مکان تخریب خواهد شد، افزود: رسانه های استان باید اطلاع رسانی های بیشتری در این خصوص انجام دهند.

موسوی خاطرنشان کرد: چون استانهای تولید برنج کشور محدود هستند باید در حفظ شالیزارهایمان همه حساسیت و توجه داشته باشند.

مدیرجهاد کشاورزی تالش تصریح کرد: تالش یکی از شهرستانهای مهم تولیدکننده برنج باکیفیت گیلان است و به شدت از این اراضی ارزشمند حفاظت می شود.

انتهای پیام               

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تغییر کاربری شاليزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان دیگر به مشکلات پسماند این استان خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب رشت در دست انجام و عملیات اجرایی در منطقه فخب و سیاه اسطلخ با سرعت خوبی در حال انجام است.

او با تأکید بر تسریع در روند ساخت تقاطع غیرهمسطح در ۵ نقطه رشت افزود: ساخت این تقاطع‌ها یک اقدام جهادی است که بخش اعظمی از مشکلات ترافیک در رشت را برطرف می‌کند.

استاندار با بیان اینکه در خصوص ترافیک در منطقه مصلی و چند نقطه دیگر باید اقدام فوری انجام شود، تصریح کرد: در خصوص کنار گذر‌های رشت و خصوصا مسکن مهر این شهر باید کار‌های کارشناسی انجام شود.

عباسی با اشاره به انجام لایروبی رودخانه‌های رشت گفت: بخشی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود مربوط به آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی است که طرح‌ها در این ارتباط نیز آغاز شده ضمن اینکه لایروبی در ۵ نقطه این رودخانه‌ها از سوی شهرداری رشت در حال انجام است.

بازدید استاندار گیلان از اجرای پروژه‌های غیرهمسطح رشت

او همچنین به همراه مدیران شهرداری رشت از ۵ پروژه تقاطع غیرهمسطح در دست ساخت این شهر (طرح میثاق) در میدان امام حسین (ع)، نیروی دریایی، حمیدیان، باهنر و رودباری بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای آنها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد