Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیل ویرانگر ۱۲ فروردین ۹۸ بهار پلدختر را به خزانی بی‌برگ‌ و بار و پر از گل‌ و لای تبدیل کرد و اکنون ردپای سیل پائیز سبب خسارت به این شهرستان شده‌ است. ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، سیلاب ویرانگر فروردین 98 شهرستان پلدختر را به‌مدت 24 ساعت از دسترس خارج و به مدت 17 ساعت به زیر آب برد تا مردم برای حفظ جان خود در پشت بام منازل پناه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس‌ از سیل بالگردها برای نجات مردم پلدختر به پرواز درآمدند اما طغیان رودخانه کشکان زندگی و سرمایه آنان را با خود و مردم را داغدیده کرد به‌طوری‌که هنوز کابوس سیل برای مردم پابرجاست.

سیلاب فروردین به 6 هزار و 700 واحد مسکونی شهری و روستایی، هزار و 200 واحد صنفی و تجاری، هزار و 3 میلیارد تومان به بخش کشاورزی، 500 میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری خسارت زد و سبب قطع تمام راه‌های ارتباطی شهرستان پلدختر شد‌.

اکنون بیش‌ از 7 ماه از سیلاب ویرانگر فرودین‌ماه می‌گذرد لایروبی رودخانه کشکان انجام‌ نشده و نیز بازسازی واحدهای مسکونی و دیواره‌های ساحلی شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای بابازید و چم‌مهر به‌کندی انجام می‌شود.

پس‌از خسارات شدید سیل به راه‌ها و زیرساخت‌های پلدختر بازسازی اصولی جاده پلدختر به خرم‌آباد انجام‌ نشده و همین عامل سبب نگرانی مردم شده‌ است به‌طوری‌که روز گذشته با نخستین بارش باران راه ارتباطی بیش‌ از 800 خانوار با 3 هزار نفر جمعیت قطع شد.

در برخی روستاهای پلدختر برق، آنتن‌دهی تلفن همراه و شبکه‌های تلویزیونی برای ساعاتی قطع شد و به‌سبب ناایمن بودن جاده ترانزیتی پلدختر به خرم‌آباد این محور برای تردد خودروهای سنگین ممنوع شده‌است.

راه ارتباطی 3000 نفر در بخش معمولان پلدختر مسدود شد

روح‌الله شریف‌زاده رئیس راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر با بیان اینکه بر اثر بارش باران و بالاآمدن آب رودخانه مادیان‌رود راه موقتی که برای روستاهای منطقه بن‌لار ایجاد شده‌ بود قطع شد اظهار داشت: راه ارتباطی روستاهای کلات زیودار، بن‌لار، طاق عباسعلی و زیرانبار قطع شده‌است.

وی افزود: هم‌اکنون راه ارتباطی 800 خانوار پلدختری با 3 هزار نفر جمعیت قطع است که  تلاش می‌کنیم فردا صبح آنها را باز کنیم.

راه ارتباطی روستای چم‌رستمیان پلدختر قطع شد

مرتضی کاییدی بخشدار مرکزی پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: بر اثر بارش باران و جاری‌شدن سیلاب راه ارتباطی روستای چم‌رستمیان پلدختر که پایین‌تر از روستای چم‌مهر قرار دارد با 30 خانوار و 110 نفر جمعیت قطع شده‌‌ است.

لرستان| مشکلات «پساسیل پلدختر» با مدیریت جهادی برطرف می‌شودعدم بازسازی پل‌های آسیب‌دیده از سیل پلدختر؛ راه ارتباطی روستاها مسدود می‌شودتعمیرات واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل پلدختر تا ماه آینده پایان می‌یابد

وی افزود: پل ارتباطی این روستا در سیلاب فرودین‌ماه تخریب شده‌‌ بود که یک راه موقت برای آنها احداث شده که بارش‌های امروز این راه موقت را تخریب و جاده ارتباطی این روستا را قطع کرده‌‌ است.

بخشدار مرکزی پلدختر عنوان کرد: دهیاران روستاهای بخش مرکزی در آماده‌باش کامل قرار دارند و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده‌‌ است.

تردد خودروهای سنگین در محور پلدختر به خرم‌آباد ممنوع شد

سرهنگ مصطفی دالوند رئیس پلیس راه استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: جاده پلدختر به خرم‌آباد به‌سبب سیلاب فروردین ماه تخریب‌ شده که هنوز بازسازی نشده‌ است و ایمنی لازم را ندارد.

وی افزود: به رانندگان وسائل سنگین از جمله اتوبوس، کامیون و مینی‌بوس توصیه می‌شود تا اطلاع ثانوی در این محور تردد نکنند.

رئیس پلیس راه استان لرستان با بیان اینکه جاده پلدختر به خرم‌آباد برای تردد سواری‌ها و خودروهای بومی باز است، عنوان کرد: جاده خرم‌آباد به پل زال جاده جایگزین است و توصیه می‌شود که رانندگان قوانین و مقررات را رعایت کنند.

قطع راه ارتباطی 6 روستای پلدختر

نادیا امرایی معاون عمرانی فرمانداری پلدختر  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: بارندگی روز گذشته سبب شد که باکس‌های ایجاد شده زیر آب برود و راه موقت روستاهای منطقه بن‌لار، لیت بر، کلات زیودار، طاق عباسعلی، بن‌لار و زیرانبار قطع شود.

وی افزود: باکس‌های ایجاد شده برای راه ارتباطی روستای چم رستمیان هم تخریب‌‌ شده و راه ارتباطی این روستا قطع شده‌ است.

معاون عمرانی فرمانداری پلدختر عنوان کرد: سرپرست فرمانداری و بخشدار معمولان در منطقه بن‌لار حضور دارند و اداره راهداری از صبح امروز تلاش برای بازکردن راه‌های ارتباطی این روستاها را آغاز کرده و امیدواریم به‌زودی مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/ح

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت آزمون به جاده گلزنی + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های فوتبال رم و بولونیا در هفته سی‌وسوم لیگ باشگاه‌های ایتالیا روبروی یکدیگر قرار گرفتند که بولونیا سه بر یک پیروز شد.

سردار آزمون که در بازی تیم ملی مقابل ترکمنستان مصدوم شده بود پس از رهایی از بند مصدومیت در فهرست تیمش برای این مسابقه قرار گرفت.

آزمون در دقیقه ۴۸ و در شرایطی که تیمش با دو گل از بولونیا عقب بود با صلاحدید دنیله دروسی فرصت حضور در میدان را پیدا کرد.

آزمون هفت دقیقه پس از حضور در میدان موفق شد دروازه بولونیا را باز کند.

سانتر لورنزو پلگرینی از جناح راست با ضربه سر سردار آزمون همره شد، اما ضربه این بازیکن توسط دروازه‌بان بولونیا با شیرجه بلند برگشت داده شد، ولی توپ بار دیگر جلوی پا مهاجم تازه وارد رم قرار گرفت تا او یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

آزمون در روزی که پس از هفته‌ها مصدومیت فرصت بازی کردن پیدا کرده بود تلاش زیادی در خط حمله رم به نمایش گذاشت و توانست نمره قبولی بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روستاهای نهوج و ظفرقند
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • بازگشت آزمون به جاده گلزنی + فیلم