Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های استان قزوین با حضور حسام قربانعلی، مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امین متولیان معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی، نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران و کتابداران در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ۲۷ هزار نفر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

رؤیا اسماعیلی - مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان قزوین - در این مراسم با بیان اینکه در سه سال و نیمی که بر مسند مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان قزوین حضور داشتم، اتفاقات بسیار خوبی در استان رخ داد، اظهار کرد: نبود اعتبار موجب شد تا بی‌صدا کار کنیم و نتوانیم آن‌گونه که باید فعالیت‌های انجام‌شده را رسانه‌ای کنیم.

وی افزود: در طول این مدت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین توانست سه عنوان برتر کشوری به دست آورد و می‌توان گفت ۱۳ هزار برنامه فرهنگی به‌صورت سالانه برگزار شد.

مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با تأکید بر اینکه امروز کتابخانه‌ها تبدیل به پایگاه‌های مهم فرهنگی- اجتماعی شده است، گفت: در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی میزان شرکت‌کنندگان از هشت هزار نفر در سال اول به ۲۷ هزار نفر در سال جاری رسیده است.

اسماعیلی از مدیریت جدید کتابخانه‌های عمومی استان قزوین درخواست کرد تا پیگیر به سرانجام رسیدن پروژه‌های نیمه کاره باشد. 

کتابخانه‌های عمومی زیرساخت توسعه جوامع محسوب می‌شود

فاطمه محمدبیگی مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: برای ارتقاء آهنگ رشد فرهنگ کتاب‌خوانی آماده استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادها و نظرات مختلف هستم. 

وی افزود: امروز کتابخانه‌های عمومی زیرساخت توسعه جوامع محسوب می‌شود لذا باید همه کمک کنند تا با همکاری هم زمینه رشد و توسعه کشور از این راه هموارتر شود. 

محمدبیگی تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط مستقیمی بین تعداد کتابخانه‌های عمومی با افزایش سرانه کتاب‌خوانی وجود دارد لذا باید بکوشیم در سطح استان تعداد کتابخانه‌ها افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بی‌شک توجه به گسترش عرصه کتاب‌خوانی زمینه‌ساز ظهور و بروز توسعه فرهنگی در جامعه خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، فاطمه محمد بیگی دارای مدرک دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی است و پیش‌ازاین به‌عنوان معاون کتابخانه مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، پژوهشگر و مدرس در این دانشگاه مشغول به خدمت بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نهاد كتابخانه هاي عمومي جشنواره کتابخوانی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این نمایشگاه انواع ماشین آلات چاپ و نوآوری‌های این حوزه در این نمایشگاه ارائه می‌شود و علاقه‌مندان برای نام نویسی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی toranjgroup.com مراجعه کنند.

در خبر دیگر این بسته، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد که نقشه اولیه جانمایی بخش‌های مختلف از جمله ناشران داخلی و خارجی و نیز فعالیت‌های فرهنگی در اختیار برگزارکنندگان قرار گرفته است و به زودی عملیات انتقال تجهیزات برای چیدمان نمایشگاه به مصلی آغاز می‌شود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت امسال در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

همچنین مجنتبی اخلاقی مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از انتشار بیش از صد عنوان کتاب در این مرکز اسناد و در یک سال گذشته خبر داد. کتاب‌هایی تحقیقی و پژوهشی که براساس اسناد واقعی این مرکز منتشر شده است.

این هفته فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی هم اعلام شد که دانشجویان تا ۱۵ اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی www.isba.ir ارسال کنند و از آخرین اطلاعات شرکت در جشنواره مطلع شوند.

در بخش پرفروش‌های ورزشی این هفته، کتاب «من زلاتان هستم» برای دوازدهمین بار وارد بازار نشر شده است که این کتاب خودنوشت «زلاتان ابراهیموویچ» بهترین بازیکن تاریخ فوتبال سوئد و باشگاه‌های پاریسن ژرمن، منچستر یونایتد و آث میلان است.

کتاب «ظهور یک برنده» درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای «کریستیانو رونالدو» برنده توپ طلا و یکی از اسطوره‌های دنیای فوتبال که به چاپ دهم رسیده است، معرفی شد. این کتاب نوشته «مایکل پارت» و ترجمه ماشاله صفری در نشر گلگشت است.

انسیه بحری گزاری می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود