Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@09:55:33 GMT

توسعه کشت های گلخانه ای در استان گیلان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۲۸۸۳

به گزارش ایلنا از رشت،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: میزان تولید سالانه برخی از محصولات شاخص گلخانه ای از جمله گل های آپارتمانی در گیلان ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار گلدان است.

 پارسافر گفت: در گلخانه های گیلان، سالانه ۹۱۳ تن توت فرنگی، ۳۵۰۰ هزار گل شاخه بریده و ۴۵۰۰ گلدان گل زینتی تزئینی تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر هزار مترمربع کشت گلخانه ای به طور میانگین برای یک نفر یا بیشتر شغل ایجاد می کند، گفت: این فعالیت اقتصادی در گیلان، برای  ۸۹۰ نفر شغل ایجاد کرده است؛ این درحالی است که اشتغال غیرمستقیم این بخش تا سه برابر این آمار است.

وی در خصوص توسعه فضاهای گلخانه ای در گیلان ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه و ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی ۸۰هکتار فضای گلخانه ای در سال زراعی ۹۹-۹۸ باید در گیلان ایجاد شود که تاکنون ۴۱متقاضی که سطح طرح های گلخانه ای شان در مجموع به ۲۵هکتار می رسد به بانک ها معرفی شده اند و در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان برای راه اندازی این ۲۵هکتار گلخانه قرار است ۱۱۷میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداران پرداخت شود گفت: مقدمات تامین و جانمایی زمین برای ۵۵ هکتار گلخانه دیگر هم در حال فراهم‌شدن است و بیشتر این‌طرح‌ها با محوریت تولید شیوه های مدرن گلخانه ای از جمله هیدروپونیک  در مرحله بررسی است.

وی با اشاره به بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر بررسی طرح‌های گلخانه ای خارج از سقف و محدودیت زمانی و مکانی و تسهیل در پرداخت تسهیلات این بخش گفت: به سهم خودمان برای پذیرش راحت تر طرح ها و کاهش سخت گیری های بانکی رایزنی کرده ایم که در این خصوص متقاضیان می‌توانند به‌منظور اخذ مجوز لازم به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مراجعه و پس از اخذ مجوز در سامانه سیتا به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان جهاد کشاورزی زمین کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی حاج محمد، مدیرعامل مؤسسه جهاد توسعه درباره مشارکت مردم در بخش کشاورزی گفت: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، طرح احداث ۵ شهر مولد کشاورزی و طرح‌های آبخیزداری توسط این مؤسسه در دست اجرا است که عمده این طرح‌ها با رویکرد دانش بنیان و فناوری‌های روز منطبق بر اهداف سند ملی امنیت غذایی است.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم طرح ملی شهرهای مولد کشاورزی تدوین و برای اجرا ابلاغ شد که این طرح رویکردی کاملاً نوین به ایجاد شهرهای مولد در حوزه کشاورزی دارد و تمرکز آن بر افزایش اشتغال و تولید است.

وی ادامه داد: این شهرها با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، افزایش میزان اشتغال و افزایش درآمد فعالان عرصه کشاورزی می‌شود که نقش محوری مدیریت این شهرها نیز بر عهده مردم قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه جهاد توسعه گفت: برآورد اولیه ما ایجاد ۵ شهر مولد کشاورزی در دولت سیزدهم بوده که در استان بوشهر شکل‌گیری این شهر با پیشرفت قابل توجهی همراه است.

وی تصریح کرد: این طرح، تولید در واحد سطح را ۸ تا ۱۰ برابر می‌کند که باعث افزایش مزیت اقتصادی تولید و مشارکت گسترده مردم می‌شود.

مدیرعامل جهاد توسعه اظهار کرد: اجرای دو طرح بزرگ آبخیزداری و احیای قنوات با مشارکت مردم برای بهینه‌سازی منابع پایه و جلوگیری از عوامل آسیب‌ زا مانند سیلاب و خشک‌سالی در حال اجرا است.

کد خبر 6079976

دیگر خبرها

  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس
  • بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای