Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@19:29:08 GMT

شناسایی 220 شرکت برای عبور از مسیر سبز گمرک

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۳۶۴۷

به گزارش ایلنا از وزارت اقتصاد و دارایی، مهدی میر اشرفی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی در محل سالن اجتماعات استانداری، اظهار کرد: در هفت ماه گذشته در استان خراسان رضوی میلیون ها دلار کالا در گمرکات استان ترخیص شده است و اگر این مقدار کالا بخواهد با روش‌‌های سنتی ترخیص شود مسلما کندی و ایستایی تجارت خارجی ما افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به شافعی افزود: دنیا از کنترل‌های ملموس و مزاحم به سمت کنترل‌ها نا ملموس و غیر مزاحم رفته است و یکی از مواردی که می‌تواند به این مسیر کمک کند، تجهیز گمرکات به دستگاه اسکن ایکس ری ریلی است و بنده در جریان بازدید از گمرک دوغارون متوجه شدم که در این گمرک دو دستگاه اسکن ایکس ری وجود دارد که یکی از آن‌ها معیوب است و از سه گمرک دیگر تنها یک گمرک به این دستگاه مجهز نیست و یکی از گمرکات نیازمند تجهیز به اسکن ایکس ری ریلی است.

رییس کل گمرک ایران، بیان کرد: ما در مدت دوهفته در شانگهای چین می‌توانیم کالا را وارد ایران کنیم و نیاز به یک ایکس ری ریلی داریم که فراخوان آن ابتدای امسال اعلام شده است. یکی از مواردی که در گمرک هوشمند بیان شده، فعالان اقتصادی مجاز است که 220 شرکت در کشور شناسایی شده است تا آنان را از مسیر سبز عبور دهیم و در آتیه نزدیک موضوع تسهیل فعالان اقتصادی مجاز در گمرک و سازمان مالیاتی می‌تواند تعداد شرکت‌های مجاز در مسیر سبز را افزایش دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تجارت دلار گمرک فعالان اقتصادی گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد

غلامی گفت: کالاهای صادر شده از حیث وزنی با رشد ۲۰ درصدی و به لحاظ ارزش ۱۲ درصد رشد داشت.

وی بیان کرد: کالاهای صادر شده استان مرکزی در سال گذشته، ۱۳۰ میلیون دلار بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از این استان شامل انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، پلی اتیلن، روغن صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای ،دستمال کاغذی، عایق رطوبتی است.

غلامی اظهار کرد: ۳۳۲ هزار تن کالا نیز به ارزش ۹۲۹ میلیون دلار سال گذشته از ۵۵ کشور به استان مرکزی وارد شد که از لحاظ وزنی ۷۱ درصد و از حیث ارزش ۴۹ درصد رشد داشت.

وی، عمده کالاهای وارداتی به استان مرکزی را شامل شمش آلومینیومی، آنتی اکسیدان‌ها، مواد اولیه دارو، اسانس خوراکی، اسانس‌های بهداشتی، اجزا و قطعات ماشین‌آلات خط تولید عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افرود: میزان واردات گمرکات این استان ۳۰۷ میلیون دلار از سال ۱۴۰۱ بیشتر بود که رشد قابل توجه‌ای برای واحدهای تولیدی است.

غلامی تصریح کرد: ۸۷۱ پرونده در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز سال گذشته در استان مرکزی توسط نهادهای کاشف تشکیل شد که کار تطبیق اسناد (برخی موارد) و تعیین ارزش آن توسط گمرکات استان انجام شد.

وی اظهار کرد: ۲۸ پرونده نیز توسط گمرک کشف شد که از لحاظ ارزشی رشد ۵۵۲ درصدی داشت و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: کل درآمدهای وصولی گمرکات استان در سال گذشته ۳۶ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال بود که با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

غلامی با بیان اینکه در رویه کارنه تیر و ترانزیت مقصد در مجموع تشریفات گمرکی ۳۹۰ هزار تن کالا انجام شد که رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • بیش از ۶۰۴ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • نزدیک به ۶۰۵ کیلوگرم مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی کشف شد
  • رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲
  • پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز بندرعباس
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد
  • شناسایی شرکت‌های توانمند حوزه ساخت قطعات دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری