Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آلبرتو فرناندز» نامزد چپ میانه در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین پیروز و رئیس جمهوری این کشور شد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،«آلبرتو فرناندز» نامزد چپ میانه در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین پیروز و رئیس جمهوری این کشور شد.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای بوئنوس‌آیرس تایمز، با شمارش بیش از ۹۵ درصد آرا، آلبرتو فرناندز چپ گرا توانست حدود ۴۸ درصد آرا را کسب کند و در همان دور اول به عنوان رئیس جمهوری جدید آرژانتین معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«مائوریسیو مکری» رئیس جمهوری راست گرای کنونی ۴۰ درصد آرا را از آن خود کرد و رقابت را به رقیب خود واگذار کرد.

در همین حال مکری در پیامی پیروزی فرناندز در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

فرناندز نیز پس از پیروزی در انتخابات در جمع هواداران خود گفت: خوشبختانه آن‌هایی که به عنوان رقیب ما در انتخابات شرکت کردند، می‌دانند چه اقداماتی انجام داده اند و این درک را دارند که به ما در بازسازی کشور کمک کنند.

آلبرتو فرناندز قرار است امروز با مکری در مورد روند انتقال قدرت دیدار و گفت: وگو کند.

مکری در حالی در این انتخابات شکست خورد که عملکرد وی در حوزه اقتصادی در چند ماه اخیر نارضایتی گسترده‌ای را در جامعه آرژانتین به دنبال داشت.

آلبرتو فرناندز در حالی سمت ریاست جمهوری را بدست می‌گیرد که چالش اصلی وی سروسامان دادن به وضعیت متزلزل اقتصادی آرژانتین است.

در زمان فعالیت مکری، تورم آرژانتین روند افزایشی داشت و ارزش واحد پولی این کشور به شدت کاهش یافت.

شرایط نامساعد اقتصادی در آرژانتین باعث شده تا مردم این کشور همچنان با تردید به آینده این اقتصاد بزرگ منطقه آمریکای لاتین نگاه کنند.

سیاست‌های مائوریسیو مکری رئیس جمهوری این کشور با حمایت‌ها از سوی بازار‌های مالی و دولت آمریکا همراه بود، اما مردم آرژانتین از عملکرد وی به دلیل اعمال یکسری سیاست‌های ریاضت اقتصادی رضایت ندارند.

اقتصاد آرژانتین اکنون در رکود قرار دارد و تورم سال گذشته این کشور فراتر از ۵۰ درصد گزارش شد. همچنین پزو واحد پولی این کشور نیمی از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

به همین دلیل بود که مائوریسیو مکری طرح دریافت وام از صندوق بین المللی پول را تصویب کرد و در ازای آن به مقامات این صندوق قول داد برنامه‌های جدیدی را در راستای کاهش هزینه‌های دولتی در پیش بگیرد.

آلبرتو فرناندز و «کریستینا فرناندز» رئیس جمهوری سابق این کشور که هیچ نسبت فامیلی ندارند، مائوریسیو مکری را عامل افزایش فقر و نرخ بیکاری معرفی کرده اند.

حزب چپ میانه اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات، خدمات درمانی برای بازنشسته‌ها رایگان خواهد بود و دستمزد‌های کارگران نیز افزایش می‌یابد.

آلبرتو فرناندز پیشتر از این فرصت استفاده کرده و ضمن ارائه وعده‌های اقتصادی جدید به دنبال خارج کردن آرژانتین از شرایط اقتصادی بی‌ثبات است. منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آرژانتین آلبرتو فرناندز ریاست جمهوری چپ گرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان

به گزارش قدس آنلاین آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه سفر دو روزه به همسایه جنوب شرقی امروز دوشنبه با آصف علی زرداری رئیس جمهوری اسلامی پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کرد.

پیشتر هم دیدارهایی میان رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان، رئیس مجلس ملی و همچنین اعضای هیأت علی رتبه دو کشور برگزار شده بود.

همچنین در این سفر ۸ سند همکاری هم بین وزرای دولت های ایران و پاکستان در موضوعات تجاری، اقتصادی، امنیتی، حمل و نقل، قضایی، فرهنگی و ... به امضا رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • دیدار رئیسی با رئیس‌ سنای پاکستان
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • اخبار سفر رئیس‌جمهور به پاکستان / رئیسی: سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • رئیس جمهور عازم پاکستان شد