Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد رازی رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره بین المللی جراحان ارتوپدی ایران که ظهر امروز در ساختمان این انجمن برگزار شد، درباره افزایش فعالیت‌های آموزشی و برون مرزی انجمن اظهار کرد: بهار و شروع سال کاری انجمن جراحان ارتوپدی ایران فصل پاییز است و کنگره انجمن هر سال در این فصل برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با وجود مشکلات اقتصادی، فشار‌های خارجی و عملکرد ضعیف برخی مسئولان کشور فعالیت‌های آموزشی و برون مرزی خود را افزایش دادیم و نشان دادیم هیچگونه تهدیدی نمی‌تواند ما را از رسیدن به اهداف آموزشی و علمی باز دارد.   او بیان کرد: انجمن‌های علمی کشور بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی آموزش‌های اصلی را به آن‌ها می‌دهند. امروزه با انبوه پذیرش دانشجوی پزشکی در کشور مواجه هستیم بنابراین ما باید دانش این دانشجویان را ارتقا بدهیم.   رازی، درباره اخلاق پزشکی افزود: اخلاق پزشکی در کنگره ما بسیار اهمیت دارد، اخلاق پزشک در حقیقت مجموعه‌ای از قانون‌ها است که شامل روابط پیچیده بین پزشک و بیمار، نحوه برخورد با بیمار، محرم نگه داشتن اسرار بیمار و چگونگی به اطلاع رساندن بیماری به بیمار و خانواده او می‌شود. همچنین بیمار حق دارد بداند که اگر این عمل جراحی را انجام بدهد چه مقدار ممکن است بهبود پیدا کند. بنابراین در حوزه اخلاق پزشکی مسائل مالی پیش پا افتاده‌ترین مسائل است.بیشتر بخوانید: گایدلاین کشوری در حوزه آرتروپلاستی نداریم رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران تاکید کرد: گاید‌لاین‌های پزشکی از نظر اقتصادی و هزینه تحمیل شده به بیمار و جامعه بسیار موثر هستند بنابراین گاید‌لاین‌ها درحوزه‌های اخلاق پزشکی و تحریم‌ها تاثیر گذار هستند.   او یادآوری کرد: به نظر من تنها خوبی طرح تحول سلامت درمان رایگان بیماران بود که من این خوبی را جزء بدی‌های این طرح به حساب می‌آورم، زیرا دولت مجبور شد از جیب پزشکان و شرکت‌های تجهیزات پزشکی کمبود بودجه خود را جبران کند.   در ادامه فرشید باقری بازرس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره بین المللی جراحان ارتوپدی ایران درباره کمرنگ شدن اخلاق حرفه‌ای در جامعه اظهار کرد: متأسفانه توجه ویژه به اخلاق پزشکی در کشور موجب شده است که اخلاق حرفه‌ای کمرنگ‌تر شود درحالی که داشتن اخلاق حرفه‌ای برای همه حرفه‌ها و صنوف اهمیت دارد.

بازرس انجمن جراحان ارتوپدی ایران بیان کرد: گایدلاین کمک می‌کند که ما یک برآورد کلی از تجارب همه پزشکان داشته باشیم و بر اساس این گایدلاین بتوانیم بهترین کار را متناسب با وضعیت اقتصادی کشور برای بیمار انجام دهیم.

تعرفه‌های پزشکی باید واقعی شود

در این ادامه نشست محمدحسین ابراهیم زاده عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران اظهار کرد: تحریم‌ها امروزه به مردم از نظر اقتصادی فشار زیادی را وارد کرده است؛ خوشبختانه وضعیت علمی پزشکی در کشور در مقایسه با سایر کشور‌ها بسیار بالاست و ما امروزه در ایران به بحث توریسم سلامت هم به طور ویژه می‌پردازیم.

او بیان کرد: ما امروزه نمی‌توانیم با تصویب مقررات دست و پا گیر نیروی انسانی جوان را به شکل پایدار در مناطق کم برخوردار کشور نگه داریم، بنابراین تعرفه‌های پزشکی باید واقعی شود که انجمن جراحان ارتوپدی ایران هم از این موضوع حمایت کامل می‌کند.

انتهای پیام/ در حوزه اخلاق پزشکی مسائل مالی پیش پا افتاده‌ترین مسائل است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت سامانه رباتیک معاینات پزشکی از راه دور توسط جوان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، توسط این دستگاه هوشمند، پزشکان می‌توانند معاینات تخصصی و عمومی را از راه دور برای بیماران انجام دهند و پس از تشخیص، نسخه تجویز کنند. همچنین بیماران از طریق اپلیکیشن، پزشک مورد نظر را انتخاب می‌کنند و در موعد مقرر حضور یافته و تحت معاینه قرار می‌گیرند.

از طریق این دستگاه، در حال حاضر پزشکان می‌توانند معایناتی از قبیل فشار خون، اکسیژن خون، نوار قلب آنلاین، تب‌سنجی، معاینه دهان و دندان، معاینه گوش و معاینه قلب را انجام دهند و سایر معاینات نیز می‌توانند به قابلیت‌های دستگاه اضافه شوند.

این دستگاه توسط میلاد بهداروند از فعالان شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری خوزستان، ثبت اختراع شده و با حمایت‌های پارک علم و فناوری و تلاش‌های این مخترع جوان و خلاق، نمونه اولیه آن ساخته شده است.

استفاده از این دستگاه به ویژه در مناطق صعب‌العبور که حضور پزشکان و متخصصان در مراکز درمانی سخت است، می‌تواند کمک بسزا و ارزشمندی به حوزه بهداشت و سلامت به ویژه مردم در این مناطق انجام دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان
  • برخورد با خاطیان زیرمیزی بگیر در مراکز درمانی کردستان
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • انتقاد فرماندار از کمبود امکانات، تجهیزات ونیرو درآتش نشانی
  • برنامه جدید چلسی: تحول اساسی در کادر پزشکی
  • هشدار بازرسی به زیرمیزی گرفتن پزشکان در کردستان
  • ساخت سامانه رباتیک معاینات پزشکی از راه دور توسط جوان خوزستانی
  • انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند