Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادنیا با اشاره اهمیت فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات در جامعه ، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات باید در راستای تولید و اشتغال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج،بهمن مرادنیا به مناسبت دهه وقف امروز(6آبان)در دیدار مدیرکل و معاونین اوقاف و امور خیریه کردستان در سنندج اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری موقوفات باید در راستای تولید و اشتغال به بهره‌برداری برسد و استانداری از تمام طرح‌های این حوزه حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموعە اوقاف کردستان ظرفیت‌های خوبی برای کار تولیدی دارد و ما نیز تلاش می‌کنیم از هر روشی برای تولید و ایجاد کار برای قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه حمایت کنیم.

 

استاندار کردستان اذعان کرد:فقر و محرومیت جامعه را با چالش مواجه می‌کند و در شرایط اقتصادی امروزموقوفات می‌تواند نقش بسزایی درکاهش  محرومیت در جامعه ایفا کند.

 

وی افزود: کسانی در جامعە ما وجود دارند کە در مناطق حاشیە زندگی می‌کنند وعملا دستشان بە جایی بند نیست و با ایجاد مجموعە‌های تولیدی می‌توان بە اشتغال آنان کمک کرد.


مرادنیا در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مجموعە اوقاف بە دنبال سودآوری از کارهای تولیدی نیست و سود واقعی آن بکارگیری افراد نیازمند و توانمندسازی آنان برای ادارە یک زندگی آبرومندانەدر جامعه است .

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز درادامه  این دیداربا بیان اینکه بیش از ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شناسایی شده،افزود: بزودی طرح‌های پیشنهادی در این راستا جهت رفع موانع سرمایه به استانداری ارائه  خواهد شد.

حجت الاسلام محمد کاروند با اشاره به فعالیت های عام المنفعه اوقاف و امور خیریه کردستان در یک ماه اخیرافزود: اجرای نیت موقوفات در برپایی مواکب اربعین و پذیرایی و اطعام بیش از ۱۰۰ هزار زائر و همچنین حضور در نواحی حاشیه شهر و توزیع بسته‌های اطعام و لوازم التحریر از جمله اقدامات انجام شده دراین مدت زمان بوده است.

 

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: پرداختن به موضع وقف از رسالت‌های اوقاف است و یک دهه نیز با همین عنوان نام‌گذاری شده که البته این مهم به این معنا که تنها در این دهه به موضوع وقف پرداخته شود، نیست بلکه در تمام طول سال به آن اهمیت داده می شود.


 

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه سالروز شهادت امام رضا ع شهادت امام رضا ع مسجد رحلت پیامبر اسلام ماه صفر خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان تولید واشتغال فرصت های سرمایه گذاری موقوفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از ٣٢ هزار مگاواتساعت برق سبز است که ١٠٠ درصد از مصرف آب شیرین کن را در طول شبانه روز پوشش می‌دهد.

این نیروگاه که توسط Veolia با مشارکت TotalEnergies توسعه یافته است، نقطه عطف مهمی در جهت تلاش‌های کربن زدایی در منطقه است، زیرا به کاهش حدود ٢٧٢٠٠ تن انتشار CO ٢ در سال کمک می‌کند که معادل آلاینده‌های تولید شده توسط حدودا ٦٠٠٠ خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان است.

ساخت نیروگاه خورشیدی مذکور در ماه اوت ٢٠٢٣ آغازشد، بهره برداری از آن در ماه مارس ٢٠٢٤ انجام شد و قرارداد اجاره برای بهره برداری از این مزرعه خورشیدی تا ٣١ مارس ٢٠٣٦ است.

سلیم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و مواد معدنی کشور عمان در جریان بهره‌برداری از این طرح، تولید برق از منابع تجدیدپذیر را یکی از اهداف چشم انداز عمان ٢٠٤٠ اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود