Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@23:08:07 GMT

نگاهی به «شِیهیدن» عباس جمالی در «جادوی صحنه»

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۵۱۶۳

نگاهی به «شِیهیدن» عباس جمالی در «جادوی صحنه»

برنامه «جادوی صحنه » دوشنبه ۶ آبان ماه به معرفی و بررسی نمایش «شِیهیدن» می پردازد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ برنامه «جادوی صحنه» که به اخبار حوزه تاتر و سینما اختصاص دارد امروز به «شِیهیدن» که بر صحنه ایرانشهر در حال اجراست اختصاص یافته و عالی جعفری در گفتگو با عباس جمالی کارگردان این نمایش ابعاد مختف این نمایش را بررسی می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر در جدیدترین تجربه کاری‌اش نمایشی را با نام «شِیهیدن» که به گفته خودش یک مصدر ساختگی از واژه شیهه است روی صحنه برده است نمایش «شِیهیدن» با گروهی بازیگر جوان و فرمی متفاوت از دیگر آثار در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.


جمالی که نویسندگی، طراحی و کارگردانی این نمایش را برعهده دارد معتقد است قصه «شِیهیدن» با شرایط امروز جامعه نسبت دارد، اما یک روایت خطی ندارد و در طول اجرا ساخته می‌شود، در واقع می‌توان گفت در مقایسه با دیگر اجراهای روی صحنه ویژگی‌های متمایزی دارد که همین هم پیش‌بینی از بازخورد مخاطب را سخت می‌کند.


برنامه «جادوی صحنه» کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه‌کنندگی پرویز جمالی، اجرا‌کارشناسی علی جعفری و گویندگی راضیه کردگاهد، یکشنبه ساعت ۱۵:۴۵ تا۱۶:۳۰ پخش می‌شود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه سالروز شهادت امام رضا ع رحلت پیامبر اسلام خطبه نماز جمعه شهادت امام رضا ع کانون های فرهنگی هنری مساجد جادوی صحنه تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی، نمایش «رجوع» که سعید حشمتی تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد به داستان زوج‌هایی می‌پردازد که دچار چالش شده‌اند.

نیما ‌هاشمی‌سرشت، الهام ‌احمدی، میثاق جمشیدی، پریسا ‌علی‌نیا، کیمیا ‌خلج، هومن ‌بنایی، روناک ‌برخوردار، فاطمه ‌توانا، محمد روشنفکر و افشین ‌سنگ‌چاپ در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: شما تا حالا به این فکر کردین با آدمی که دوستش دارید چند روز می‌تونید زندگی کنید؟

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: بهرام نودهی، بازیگردان: کیمیا ‌خلج، طراحان صحنه: کیارش ‌ظریفی، مبین ‌الماسی، آهنگ‌ساز: علی ‌خاتمی، طراح پوستر و گرافیک: سجاد نجفی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سیدمرتضی ‌معصومی، دستیار دوم کارگردان: مدیا ‌نورخمامی، دستیاران صحنه: امیرعلی ‌شاه ‌اسماعیلی ،عرشیا ‌کرمی، آرتین ‌جمشیدی مرتضی ‌فهیمی، نرگس پلنگی موشن گرافی: سعید ‌حشمتی، عکاس: پرتو ‌جغتایی، مشاور رسانه‌ای: عباسعلی اسکتی، روابط عمومی: مریم ‌رودبارانی.

کد خبر 6081083 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • نگاهی به فیلم سینمایی آسمان غرب/روایت ارتشی از جنگ
  • «طلوع خونین» را در تماشاخانه ایران‌شهر مشاهده کنید
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • «شورش ذهن» در نوفل‌لوشاتو برپا می‌شود
  • اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • «رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود
  • تقدیم اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی
  • «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو می‌آید