Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرمند و مستندساز اندونزیایی اقدام رسانه‌های غربی در مسکوت گذاشتن پوشش رویداد عظیم پیاده‌روی اربعین را توطئه‌ای از پیش طراحی شده برای بی‌توجهی به اجتماع عظیم مسلمانان خواند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «دد کاسوار»، نویسنده، عکاس و مستندساز و برنده پنجمین دوره جایزه بین المللی اربعین و مخاطب رادیو ملایوی معاونت برون مرزی صداوسیما گفت: حدود سال ۱۹۹۸ که محصل بودم، کتاب‌هایی درباره امام حسین (ع) و واقعیت کربلا را برای اولین بارخواندم و در مراسم عاشورا نیز شرکت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن متوجه شدم که هر سال یک مراسم بزرگ به عنوان راهپیمایی اربعین نیز برگزار می‌شود. خیلی دوست داشتم در این مراسم شرکت کنم. من از دیدن مزار مقدس امامان اهل بیت (ع) خیلی خوشحال می‌شوم؛ لذا به همراه کاروان اندونزیایی ۷۰ نفری وارد ایران شدیم. اول به زیارت امام رضا (ع) در مشهد رفتیم و سپس به زیارت حرم حضرت علی (ع) در نجف و امام حسین (ع) در کربلا مشرف شدیم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۰۰ نفر از اندونزی شرکت کرده بودند و احتمالا امسال این شمار بیشتر و نزدیک به دو برابر شده است. جالب توجه است که اهل تسنن نیز در این مراسم از اندونزی شرکت کرده‌اند.

این نویسنده اندونزیایی، عشق به اهل بیت و امام حسین (ع) را انگیزه شرکت مردم در مراسم اربعین دانسته و گفت: هنگامی که من با میلیون‌ها نفر از زائران کربلا از سراسر جهان پیاده روی می‌کردیم، در ذهن ما فقط ذکر نام امام حسین (ع) بود. این همان چیزی است که به ما انرژی می‌داد و باعث می‌شد کیلومتر‌ها راهپیمایی برای ما آسان شود. میهمان نوازی عراقی‌ها تحسین برانگیز است. آن‌ها به میهمانان راهپیمایی اربعین داوطلبانه و به صورت رایگان خدمت می‌کردند. چطور این همه فداکاری و انسانیت ممکن است؟ شاید در نگاه ماتریالیسم، به ویژه در غرب، درک آن دشوار باشد. اما آنچه در ذهن عراقی‌هاست، این است که «میهمانان امام حسین (ع) میهمانان خودشان هستند.» بنا بر این احساس می‌کنند که وظیفه دارند به زائران اربعین خدمت کنند.

برنده پنجمین دوره جایزه بین المللی اربعین با اشاره به مستندی که ساخته است، گفت: در این مستند چهره افرادی را می‌بینیم که سرشار از عشق به اهل بیت پیامبر (ص) است. آن‌ها به کربلا آمدند به خاطر عشق. برخی حتی چند روز قبل از اربعین صد‌ها کیلومتر پیاده روی کرده‌اند. آن‌ها با پای پیاده از بصره آمدند. به غیر از عراق و ایران، زائرانی از لبنان، هند و دیگر کشور‌ها را دیدم که در چهره‌های آن‌ها یک چیز مشترک بود و آن چیزی نبود جز عشق به امام حسین (ع).

کاسوار با اشاره به اینکه متاسفانه رسانه‌های بین المللی راهپیمایی اربعین را پوشش نمی‌دهند، گفت: این بزرگ‌ترین اجتماع انسانی در جهان است که جمعیت آن حدودا به ۱۷ میلیون نفر می‌رسد، اما رسانه‌های جهانی هیچ پوششی از این رویداد بزرگ نمی‌دهند. من فکر می‌کنم این یک توطئه بین المللی است که نمی‌خواهند نهضت جهانی امام حسین (ع) به همگان معرفی شود. ده‌ها میلیون نفر به کربلا آمدند، آن‌ها بدون هماهنگی، بدون منافع مالی و شخصی، با پای پیاده به کربلا آمدند. اگر این مسئله در رسانه‌های بین المللی مطرح شود، مطمئناً همه دنیا را به این موضوع به تفکر وا می‌دارد. بنا بر این یک جریان سیاسی بزرگ پشت آن وجود دارد که نمی‌خواهد چنین اتفاقی بیفتد. بدون شک اربعین و نهضت امام حسین (ع) می‌تواند سمبل مقاومت در برابر ظلم و ظالمان باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم که راهپیمایی اربعین در سطح بین المللی به طور خاص پوشش داده شود تا جامعه جهانی بداند که امام حسین (ع) کیست و چه اتفاقی در کربلا افتاد، به طوری که میلیون‌ها مسلمان و همچنین غیرمسلمانان بتوانند به مراسم اربعین بیایند و حقیقت واقعه کربلا به گوش جهانیان برسد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیاده روی اربعین اربعین حسینی راهپیمایی اربعین کربلای معلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی (چرخش قلم و سخن در سیر تاریخ) با خوانش دو سویه هشت مقطع مهم تاریخ ایران، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران سالن حکمت برگزار شد.در این نشستِ تخصصی عباس سلیمی نمین، حجت الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام خمینی (ره)، حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موسی حقانی رئیس موسسه تاریخ معاصر ایران و رضا پور حسین رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران حضور داشتند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074371 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند