Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:24:14 GMT

فراخوان پرسش مهر ۲۰ ریاست جمهوری در مدارس البرز 

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۶۰۹۲

فراخوان پرسش مهر ۲۰ ریاست جمهوری در مدارس البرز 

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز روز دوشنبه در نشست اعضای ستاد پرسش مهر ۲۰ ریاست جمهوری که در سالن امام علی (ع) کرج برگزارشد، اظهارداشت: پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه ‌کردن فرهنگ پرسشگری در بین دانش‌آموزان است تا آینده سازان ایران اسلامی  در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواد محمدی خاطرنشان کرد: بیستمین پرسش مهر ریاست جمهوری زمینه ساز رشد و پرورش فرزندانمان در راستای تحقق سازی آرمانهای ایران اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه مطرح کردن این پرسش همزمان با بازگشایی سال تحصیلی در ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری دانش آموزان نقش موثری دارد، یادآورشد: این پرسش ملی در مدارس البرز فراخوان شده است تا بتوان نظر، دیدگاه و ابتکارات جامعه هدف را در این زمینه گردآوری کرد.
وی تصریح کرد: ریاست جمهوری با طرح پرسش مهر ازدانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که " آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چکار باید بکنند که این محیط شاداب تر، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن‌تر و دوست داشتنی تر شود؟"
محمدی مخاطبین پرسش مهر ریاست جمهوری را دانش آموزان دختر و پسرهمه دوره های تحصیلی به جز دانش آموزان دوره اول ابتدایی و معلمان کلیه دوره های تحصیلی ذکر کرد.
کارشناس مسوول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز هم دراین نشست اظهارداشت : شیوه نامه اجرایی بیستمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری به مدارس استان به منظورآشنایی مجریان و تبیین این برنامه مهم دربین دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیا ارسال شده است.
مهدی بشری با بیان اینکه درنوزدهمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری در البرز بیش از ۸۰ هزار نفر دانش آموز و فرهنگی در مرحله آموزشگاهیشرکت کردند، یادآورشد: یک هزار نفر از شرکت کنندگان به مرحله استانی راه یافتند.
 در مرحله کشوری نوزدهمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری چهارفرهنگی و یک دانش آموز از استان البرز موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.
وی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در خصوص تبیین بیستمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری توسط کارشناسان در سطح مدارس امیدواریم شاهد رشد آمار شرکت کنندگان در سطح مدارس البرز باشیم.
روانشناس و رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرزهم از پرسش و پرسشگری به عنوان یکی از مهمترین و مناسب ترین شیوه های نوین و موثر در فرآیند یادگیری و یادسپاری یاد کرد و افزود: از سال ۷۶ پرسش مهر ریاست جمهوری به عنوان یک  رخداد مهم فرهنگی پایه گذاری شد تا روحیه پرسشگری در جامعه نهادینه شود.
یونس جاوید نسب بیان داشت: این برنامه مهم با هداف جلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش آموزان،حساس کردن فضای فرهنگی جامعه، شناسایی علل و عوامل پیشرفت ،توسعه و افزایش حس مسئولیت پذیری مخاطبان انجام می شود.
وی تصریح کرد: ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری، آشنایی با روند جهانی شدن، شناخت و حفظ هویت ملی ، دینی و تلاش برای تحقق صلح مبتنی برعدالت و وحدت ملی از اهداف طرح پرسشگری است.
این مسوول  پرورش روحیه پرسشگری و توانایی نقد و تحلیل پدیده ها، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی،کشف رشد و پرورش استعدادهای بالقوه مخاطبان، ترویج و تقویت امر پژوهش درآموزش و پرورش را ازاهداف عملیاتی این برنامه ملی ذکر کرد.
وی تاکید کرد: بیستمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری نقش موثری در ایجاد روحیه نشاط در ۲ کانون مهم مدرسه و خانه دارد.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز فراخوان جذب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی غفوری در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره نمایشگاه معرفی مشاغل، که در دانشگاه کار شهر الوند برگزار شد، تصریح کرد: نمایشگاه معرفی مشاغل، یکی از موضوعات و رویدادهایی است که در سال‌های اخیر با همکاری فرمانداری البرز، دانشگاه کار، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه، این امکان برای والدین و خانواده‌ها ایجاد شده است تا در کنار فرزندان از نمایشگاه بازدید کنند و از توانمندی‌های صنعتی و علمی موجود در شهرستان مطلع شوند؛ آشنایی خانواده‌ها با مشاغل صنعتی آن‌ها با آگاهی بیشتری می‌توانند فرزندان خود را نسبت به انتخاب رشته تحصیلی هدایت و راهنمایی کنند.

فرماندار البرز یادآور شد: پایه‌های نهم و دوازدهم تحصیلی برای دانش آموزان دارای حساسیت است چرا که انتخاب رشته در این پایه صورت می‌گیرد، اگر بتوانیم در این مقطع مشاوره‌های خوبی از نظر معرفی مشاغل، معرفی رشته‌ها و نحوه کسب درآمد به دانش آموزان ارائه دهیم، قطعاً نتایج خوبی به دست می‌آوریم.

وی بیان کرد: این رویداد هرچقدر از نظر کیفی تقویت شود گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت اشتغال برداشته می‌شود؛ یکی از موضوعات مهم در توسعه شهرستان و رونق تولید، نیروی کار است که در شرایط کنونی شرکت‌ها و واحدهای صنعتی به آن نیاز دارند، از این رو نمایشگاه مشاغل، ارتباط نیروی کار جوان را با کارآفرینان را نیز برقرار می‌کند.

غفوری در ادامه ضمن تأکید بر تقویت ارتباط دانش آموزان با صنعت گفت: یکی از اقدامات مطلوبی که در شهرستان البرز صورت گرفته است، راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت در محل شرکت‌های صنعتی می‌باشد تا مربیان، مدرسان و دانش‌آموزان آموزش دیده و مهارت لازم را فرا بگیرند و بتوانند به عنوان یک نیروی ماهر و آشنا با محیط و فضای کار، در همان شرکت مشغول به کار شوند.

غفوری یادآور شد: هم اکنون این هنرستان در شرکت بالین تک ایجاد شده و شرکت‌های دیگری نیز آمادگی خود را به منظور ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت اعلام کرده‌اند که به زودی این امر محقق می‌شود و با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

کد خبر 6086468

دیگر خبرها

  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • اجرای اردوی عملی دانش آموزان
  • برگزاری اردوی عملی دانش آموزان