Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل حسن بیگی عصر دوشنبه در آیین افتتاح فاز دوم (واحد احیاء مستقیم) مجتمع فولاد کویر دامغان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه تاکنون بخش خصوصی ۵۰۰ میلیارد تومان در مجتمع فولاد کویر دامغان سرمایه‌گذاری کرده است، ابراز داشت: فاز دوم مجتمع فولاد کویر با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است که امیدواریم فاز سوم این مجموعه نیز هر چه سریع‌تر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه سرمایه‌گذاری این مجموعه در مقطع مهمی به انجام رسیده است، افزود: به‌منظور خارج شدن دامغان از عقب‌ماندگی بیست سال گذشته این شهرستان نیازمند به سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان در بخش دولتی و ۵۰۰۰ میلیارد تومان در بخش خصوصی است.

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه دامغان از حیث معادن مس یکی از غنی‌ترین شهرستان‌های کشور است، ابراز داشت: سرمایه‌گذاران به دلیل موقعیت خاص دامغان رغبت دارند تا در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند و همچنین به دلیل مهاجرت معکوس در این شهرستان خوشبختانه شاهد انجام کارهای زیر بنایی هستیم.

حسن بیگی ضمن بیان اینکه امروز بالغ‌بر ۹ هزار هکتار از ۱۸ هزار هکتار اراضی تحت پوشش پسته‌کاری با آبیاری تحت‌فشار تغذیه می‌شود، تصریح کرد: درآمد دامغان از برداشت پسته، بالغ‌بر سه هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود دامغان با ۱۴ تن و ۸۰۰ کیلوگرم در هر هکتار، رکورد تولید پسته در کشور را از آن خود نموده است

وی ضمن بیان اینکه برداشت دامغان از منابع آب زیرزمینی ۲۱۰ میلیون مترمکعب در سال است، افزود: ۸۵ درصد از روستاهای دامغان دارای آب شرب بهداشتی هستند و امسال چشمه‌علی دامغان ۳۱۰ لیتر بر ثانیه آبدهی دارد که بعد از پیروزی انقلاب ۹۰ درصد از چاه‌های حفرشده توسط هیئت‌های هفت نفره انجام‌شده است. ‌

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه طی سال گذشته برابر با ۱۴ سال گذشته در روستاهای شهرستان دامغان آسفالت انجام‌شده است، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا کریدور شمال به جنوب چهار بانده شود که محور دامغان به اصفهان نقش مهمی در این مقوله دارد.

کد خبر 4757962

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان فولاد اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر ایلام مرز مهران گرگان بارش باران سانحه تصادف قزوین خطبه های نماز جمعه شهرکرد استانداری سمنان یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام

اصغر باباخانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کشت‌های قراردادی بین بخش خصوصی و کشاورزان، ترویج و حمایت از این نوع کشت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: باتوجه به شروع برداشت محصول گندم در مناطق گرمسیری استان تاکنون پنج هزار تن گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

باباخانی ادامه داد: ۱۷ سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ۴۳۰ هزار تن متعلق به بخش خصوصی و ۲۳ مرکز خرید مربوط به تعاونی‌های اداره کل تعاون روستایی خرید گندم کشاورزان در سال زراعی جاری را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: قبل از شروع فصل برداشت اقداماتی، چون ضدعفونی کردن سیلوها، کالیبراسیون و استانداردسازی باسکول‌های مراکز خرید دارای مجوز انجام شده است.

باباخانی یادآور شد: قیمت مصوب گندم معمولی در سال زراعی جاری ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دُرم نیز ۱۸۰ هزار ریال اعلام شده است.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود: امسال ۴۰۰ هزار تن گندم در استان ایلام تولید شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی
  • اداره کار و تعاون شهرستان دامغان به فیبرنوری مخابرات مجهز شد
  • پهلوان پرسپولیس را محکوم کرد/ بدهی ۸۰۰ میلیونی به وینگر فولاد
  • بزرگترین سرمایه فولاد برای بقا در لیگ (عکس)
  • هزینه های برق برای بخش تولید سرسام آور شده است