Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در طی اعتراض برخی از نمایندگان مجلس به حقوق پایین اساتید حق التدریسی و جذب آنان به عنوان هیأت علمی گفت: در آیین نامه جذب اعضای هیأت علمی سایر مقررات مربوط به سازماندهی کادر علمی و عضویت‌های آنان، هیچ مفهومی تحت عنوان اساتید حق التدریس وجود ندارد، اما مرکز جذب ساماندهی همکارانی را که با عنوان مدعو به صورت حق التدریس به کادر آموزشی کمک می‌کنند در قالب ایجاد یک سامانه نظام مدرسی در دستور کار وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای سال ۹۸ قرار داده تا در صورت تامین هزینه آن به نیروی هیأت علمی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او ادامه داد: بدون شک نمی‌توان ضرورت وجود اعضای حق التدریس را در کنار اعضای هیأت علمی انکار نمود. ترکیب متفاوت واحد‌ها در هر ترم، نوسان تعداد دانشجویان و شرایط مالی دانشگاه این ضرورت را ایجاب می‌نماید که وجود نظام آموزش عالی بدون وجود همکاران حق التدریسی متصور نیست.

رضوان طلب افزود: مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم زمینه ساز جذب اساتید حق التدریس در دانشگاه‌های غیر دولتی است و سهمیه سالیانه آن‌ها به عدد خاصی محدود نمی‌شود و به صورت یک جریان عادی همواره در حال جریان است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی اظهار کرد: ساز و کار عضویت هیأت علمی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف شده که فقط از طریق فراخوان و رقابت این کار ممکن بوده و راه آن به سوی همه افراد واجد شرایط باز است. به طوری که همه می‌توانند در رقابت‌ها شرکت و برای کسب رتبه برتر بکوشند.

او ادامه داد: جذب اعضای هیأت علمی که اینک بیش از یکصد هزار نفر از واجدین مدارک دکتری برای دسترسی به کرسی‌ها آن در حال رقابت هستند بر اساس شایسته گزینی و انتخاب برترین صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی در پایان افزود: سوابق تدریس یکی از آیتم‌های کسب امتیاز برای کسب موفقیت و احراز رتبه برتر برای رقابت است.

انتهای پیام/   جذب اعضای هیأت علمی براساس شایسته گزینی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پر رنگ شدن ارتباط مستمر اتاق بازرگانی با دانشگاهیان و اعضای هیات علمی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فاطمی در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد گفت: سال گذشته، سال مطلوبی به لحاظ فعالیت‌های اتاق بازرگانی بود و انشاالله سال ۱۴۰۳ پویاتر و با محتوای بهتر و اثرگذارتر نشست‌ها برگزار شود.
فاطمی گفت:انتظار می‌رود بعد از هرنشست مشکلی از تولید کنندگان حل شود و یک گشایشی در فضای کسب و کار استان یزد ایجاد شود و گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید مصوباتی داشته باشد که در سطح ملی بتوانیم ان را پیگیری کنیم و اتاق بازرگانی استان یزد می‌تواند در سطح ملی اثرگذار باشد.
 استاندار با تاکید بر تعامل اتاق با دانشگاهیان و نخبگان استان افزود:در تلاشیم ظرفیت دانشگاه و حوزه علم و فناوری را با اتاق پیوند بزنیم.
 وی افزود: ارتباطات بین المللی و دیپلماسی اقتصادی اتاق باید فعال‌تر شود و ما در این حوزه‌ها همراه و همگام با بخش خصوصی هستیم.
وی با تاکید بر مردمی سازی اقتصاد و مشارکت مردم در این حوزه افزود:یک کلان پروژه اقتصادی با مشارکت کارگران در قالب شرکت تعاونی در حوزه سرمایه گذاری در ساخت نیروگاه برق خورشیدی در استان تعریف شود و کارگران و صاحبان صنایع در آن سهام داشته باشند.
فاطمی عنوان کرد: به کارگران مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه توسط صاحبان صنایع داده شود تا در این کلان پروژه اقتصادی مشارکت نمایند و به صورت ماهانه مبلغ وام از حقوق آنها کسر شود.
رئیس کمیسیون پول، سرمایه و مالیات اتاق بازرگانی یزد نیز در این نشست گفت: همچنین مقرر شد با پیگیری مسئولان استان نشستی با حضور رئیس امور مالیاتی کشور در استان برگزار شود و مشکلات و چالش‌های مالیاتی استان مطرح و در این خصوص تصمیم گیری شود.
 وطن دوست افزود: مصوب شد تا دوره‌های آموزشی در حوزه‌های صادرات، امور گمرکی، واردات و مالی پویاتر از سال ۱۴۰۲ در اتاق برگزار شود.
بررسی موانع و چالش‌های پیش روی فعالان حوزه صنعت و تولید در حوزه مالیات ، سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی از دیگر مباحث این نشست بود.

دیگر خبرها

  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • بررسی اندیشه تمدنی امام رضا(ع) در استانبول
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • بحث و گفتگو درباره کتاب «قرآن، هرمنوتیک و باطن در تشیع»
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • پر رنگ شدن ارتباط مستمر اتاق بازرگانی با دانشگاهیان و اعضای هیات علمی