Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال محمودزاده عصر روز دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی فاز نخست این طرح از سه‌راهی «ترشکان» تا شهر «گوگ‌تپه» افزود: با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده و مساعدت وزیر راه و شهرسازی محور مهاباد به میاندوآب از تقاطع سه‌راهی ترشکان به سمت مهاباد که از قبل در طرح بزرگ کریدور شمال غرب کشور نبود با مسافت ۱۲ کیلومتر به این کریدور اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح پنج کیلومتر از سه‌راهی ترشکان به مهاباد با ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار به پیمان واگذار شده است که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.

وی اضافه کرد: این مرحله به صورت چهار خطه با عرض ۱۱ متر شامل ۸۲ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۸۸ هزار مترمکعب خاکریزی و ۳۳ دستگاه ابنیه است که طبق برنامه‌ریزی در کمتر از یک سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمودزاده اظهار داشت: مرحله دوم این طرح نیز به طول هفت کیلومتر و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار با اتمام مرحله نخست آغاز خواهد شد.

وی ضمن انتقاد از پیشرفت کریدور شمال غرب در محور مهاباد افزود: این محور که در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده سرعت بسیاری کندی دارد و انتظار داریم روند احداث آن افزایش یابد. 

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات دولت در منطقه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید اعتبارهای مناسبی به شاخص‌های توسعه این شهرستان اختصاص داده که احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی با ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار، ساخت بیمارستان ۹۶ تختوابی تامین اجتماعی با ۹۱۰ میلیارد ریال، آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان با سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار از مهم‌ترین آنها در طول یک سال گذشته است.

وی تاکید کرد: با اتمام این طرح‌ها زمینه رشد و توسعه این شهرستان ارتقا خواهد یافت.

فرماندار مهاباد هم در این مراسم گفت: اضافه شدن محور مهاباد - میاندوآب به کریدور شمال غرب رونق خوبی برای منطقه از جمله شهرک صنعتی و شهر تازه تاسیس گوک‌تپه به دنبال خواهد شد.

ایرج شجاعی راه را از شاخص‌های اصلی توسعه دانست و بیان کرد: ایمنی این جاده بواسطه اضافه شدن به کریدور شمال غرب ارتقا یافته و با اتمام این طرح ترافیک موجود در این محور را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های گردشگری غرب کشور محسوب می شود ارتقای زیرساخت‌های این شهرستان در بخش راه‌ها نقش مهمی در توسعه بیش از پیش این منطقه خواهد داشت.

کریدور شمال غرب کشور به طول یکهزار و ۴۲۰ کیلومتر از مرز بازرگان آغاز شده و با گذر از استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان به بندر امام خمینی(ره) ختم می‌شود.

۳۰۰ کیلومتر از این کریدور در محدوده آذربایجان غربی قرار دارد؛ که ۲۷۰ کیلومتر آن هم اکنون زیر ترافیک است.

با اتمام این طرح ورودی و خروجی مسیر شهرهای استان به بزرگراه و مسیر چهار بانده تجهیز خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد توسعه اقتصادی راه و شهرسازی راهسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مهدی پارسی با بیان اینکه ارتقای محور زاهدان_ بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.
وی با بیان اینکه برای احداث هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان نیاز است افزود: این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راهسازی به استان تخصیص داده شود.

وی ، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده درسالجاری در این محور باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود .

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • یک فوتی در تصادف محور ارومیه - مهاباد
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج_کندوان به دلیل شرایط جوی آب و هوا
  • لغو انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج - کندوان