Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:54:36 GMT

خوزستانی‌ها هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۰۷۶۸۰

خوزستانی‌ها هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به آماده‌باش ستاد عملیات پاسخ به بحران در پی بارندگی شدید، از مردم خوزستان خواست از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به طور جدی خودداری کنند.

کیامرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارش‌ شدید باران پاییزی اظهار کرد: لازم است همه اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان و شهرستان‌ها و فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دستگاه‌های امداد و نجات به حالت آماده‌باش باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مسئولان ادارات، کشیک‌ شبانه‌روزی مقابله با بحران را در همه دستگاه‌های اجرایی خوزستان برقرار کنند و مسئولان شرکت‌های توزیع برق، آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، حمل و نقل و راهداری، دستگاه‌های عملیاتی و خدماتی در محل کار خود حضور داشته باشند.

حاجی‌زاده گفت: با توجه به تداوم وضعیت بارندگی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و تندباد لحظه‌ای و  آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال تگرگ و صاعقه و مه‌آلود شدن جاده‌های کوهستانی به همراه کاهش میدان دید افقی در خوزستان، لازم است مردم هر گونه هشدار را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: در شرایط شرایط نامساعد جوی حتما به توصیه‌های ایمنی و احتیاطی توجه شود و از تردد، توقف، اسکان و برپایی کمپ و چادر و هر نوع فعالیت عمومی یا چرا و تعلیف احشام در مسیل‌ها، مناطق کوهستانی و مرتفع، دره‌ها و سایر مناطق پرخطر و مستعد وقوع سیلاب، صاعقه و سقوط اجسام  ممانعت شود. همچنین، بر لزوم رعایت فاصله ایمن از این مناطق‌ تاکید مکرر می‌شود.

وی یادآور شد: شهروندان، روستاییان و عشایر  به اخطاریه‌ها، هشدارها و اطلاعیه‌های ستاد مدیریت بحران توجه جدی داشته باشند و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به طور جدی خودداری کنند.

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میزان بارش ناگهانی باران در اهواز در یک ساعت گذشته ۳۹.۷ میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: مسیر احتمالی طوفان تندری در اهواز، به سمت شهرهای رامهرمز، باغملک، ایذه و دهدز خواهد بود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود

رضا یعقوبی گفت: علی رغم پیش بینی و اقدامات صورت گرفته شاهد ورود حجم بالای آب به شهر هستیم  که این موضوع بایستی در زمان مناسب بررسی شود، اما در حال حاضر بایستی تدابیر لازم برای رفع بحران آب گرفتگی معابر با اقدام جهادی کلیه دستگاه‌های خدمت رسان با همکاری شهروندان انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند تاکید کرد: دستور بررسی چرایی به وجود آمدن وضعیت موجود نیز صادر شده و به طور قطع در صورت اثبات اهمال صورت گرفته، مسئولین مربوطه در مقابل به دستگاه قضایی پاسخگو خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی