Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۱۷۶۰ زیارت‌ اولی استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون عازم مشهد مقدس شدند. ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام محمد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: 1760 زیارت اولی توسط 40 اتوبوس با ظرفیت 44 نفر از افراد زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام شدند که از تعداد 88 نفر از زائران اهل‌سنت منطقه اورامانات در قالب دو اتوبوس به مشهد مقدس اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه درباره تهیه امکانات و وسایل مورد نیاز برای این زائران گفت: هماهنگی‌های لازم جهت هتل و سرویس رفت‌ و‌ آمد این افراد انجام شد و تمامی هزینه سفر این افراد بر عهده اداره اوقاف استان کرمانشاه بود.

 وی با بیان اینکه مفهوم زائر اولی به آن‌دسته از اقشار محروم جامعه اطلاق می‌شود که به دلیل عدم بضاعت مالی هنوز توفیق زیارت امام رضا(ع) نصیبشان نشده است گفت: با همت اوقاف در کرمانشاه این افراد در سطح استان شناسایی و به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام شدند.

پیاده روی زائران رضوی| اعزام 1000 زائر اولی‌ به مشهد مقدس در سالروز شهادت امام رضا (ع)کهگیلویه و بویراحمد| اعزام 220 زائر اولی دهستان محروم زیلایی به راهپیمایی اربعین+تصاویر‌تشرف بیش از 13هزار زائر اولی خوزستانی به مشهدالرضا(ع)

صالحی با اشاره به اینکه در صورت تأمین منابع مالی از سوی موقوفات  این طرح به صورت مستمر ادامه پیدا کند عنوان کرد: هزینه این زائران از سوی موقوفات حاج محمدتقی اصفهانی و کوثر اهل‌بیت علیهم‌السلام تأمین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: همایش یاوران وقف در روز دوشنبه 13 آبان به صورت منسجم در سراسر استان و در بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم طاقبستان برگزار می‌شود.

صالحی افزود: در روز هشتم آبان ماه نمایشگاهی که از دستاوردهای اداره کل اوقاف و امورخیریه استان در امامزاده ابراهیم کرمانشاه برپا شده است با حضور مسئولین استانی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه 20 مبلغ به بقاع متبرکه شاخص استان به منظور مناسبت‌های مذهبی ایام دهه آخر صفر اعزام شده است بیان کرد: در هشت بقعه شاخص استان برنامه عزاداری به مناسبت شهادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

R41380/P/S6,68/CT1 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه های این حوزه برای اعزام های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تأیید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف