Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد ابوبکر بغدادی که در تونلی مخفی شده بود با منفجر کردن جلیقه انتحاری‌اش کشته شد.

ژنرال مارک میلی در نشست خبری مشترک با مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون گفت: «همانطور که مارک اسپر گفته است نیرو‌های عملیات ویژه ارتش آمریکا تحت فرماندهی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا به ریاست ژنرال فرانک مک کنزی عملیات ضد تروریستی را انجام دادند که باعث مرگ ابوبکر بغدادی موسس و سرکرده داعش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: «اطلاعات بدست آمده از سازمان‌های متعدد در سراسر وزارت دفاع و نیز از سراسر نهاد‌ها و آژانس‌ها کمک کرد تا مکانی که قرار بود هدف قرار گیرد شناسایی شود. این مکان در حدود چهار مایلی مرز ترکیه در استان ادلب سوریه قرار دارد. نیرو‌های آمریکایی برای کاهش دادن مخاطرات، جلوگیری از اشتباه محاسباتی و اجتناب از شدت گرفتن اوضاع با ارتش‌ها و سازمان‌های مربوط در منطقه هماهنگ کردند تا سازوکار‌های اجتناب از درگیری شکل بگیرد.»

وی افزود: «در جریان اجرای این ماموریت نیرو‌های نظامی آمریکا به وسیله‌ی بالگرد نفوذ و هدف را کاملا مشخص کردند. نیرو‌های نظامی مشغول تیراندازی با سلاح‌های سبک شدند، ولی تهدیدات سریعا رفع شدند. نیرو‌های ما مقر (بغدادی) را محاصره کردند و از غیرنظامیان حفاظت کردند. وقتی که نظامیان آمریکایی مشغول پاکسازی هدف بودند بغدادی را در داخل یک تونل پیدا کردند که مخفی شده بود.»

ژنرال مارک میلی گفت: «نیرو‌های تهاجمی به بغدادی نزدیک شدند، اما وی جلیقه انتحاری اش را منفجر کرد. بقایای جسد بغدادی در ادامه به یک تاسیسات امن منتقل شد تا هویت وی به کمک آزمایش دی ان‌ای در پزشکی قانونی تأیید شود. بقایای جسد وی دور ریخته شد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابوبکر بغدادی آمریکا داعش حوادث بین الملل سوریه عراق گروه های تروریستی تروریسم پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور

به گزارش صدای ایران، ژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرز‌های ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرز‌های مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • رسانه‌ عبری: کناره گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • رسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور