Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با توجه به شدت بارش‌های فصلی درباره تمهیدات لازم این نهاد توضیحاتی داد.

رضا کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات این ستاد برای فصول پاییز و زمستان و بارندگی‌های شدید در پایتخت اظهار کرد: آنچه تهران را در هنگام وقوع سیل تهدید می‌کند ناشی از ۱۳ رود دره در اطراف استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با شکست یا عبور آب از سدها مشکلی پایتخت را تهدید نمی‌کند، افزود: در واقع رود دره‌ها مقدار زیادی از آب باران را به سرعت وارد تهران می‌کنند، البته ما در رود دره‌ها ایستگاه‌های هواشناسی را نصب کردیم تا حداقل بتوانیم مقدار سیلی که وارد استان تهران می‌شود را به نهاد‌های مربوطه هشدار دهیم و از آسیب‌های محتمل بر پایتخت جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه تهران را با لایروبی کانال‌های آبی آماده بارش‌های رگباری کردیم، ادامه داد: ما موافق ایجاد سد‌های کوچک در اطراف تهران هستیم، چراکه با وجود آن‌ها سرعت ورود آب به داخل شهر کاهش می‌یابد و در نهایت روان‌آب‌ها با سرعت کمی از شهر تهران خارج می‌شوند.

کرمی درباره تمهیدات پیش بینی شده برای مقابله با وقوع سیل در پایتخت تصریح کرد: یکی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای مقابله با وقوع سیل در پایتخت ایجاد کانال‌های آبی است که تجربه نشان داده باید در پی لایروبی این کانال‌ها و معابر باشیم؛ در واقع تمیز بودن این کانال‌ها باعث جلوگیری از آبگیری معابر می‌شود.

بیشتر بخوانید: غافلگیری چندباره شهرداری تهران با بارش رحمت الهی/ هشدار رئیس قوه قضاییه به مدیران سهل‌انگار هم کارساز نشد

وی با اشاره به وقوع بارندگی در اوایل ماه جاری افزود: یکی از برنامه‌های بلند مدت ستاد ایجاد سدهای کوچک در رود دره‌هاست که بودجه سنگینی را طلب می‌کند و در حال حاضر برای این بخش بودجه نداریم، اما در مقابل کاری که در تهران انجام می‌دهیم، بحث لایروبی و رفع گلوگاه کانال‌ها و معابر با سرعت و دقت است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: به هنگام بارش برف مشکلی نداریم، اما در زمان بارش باران اگر بارندگی به صورت رگباری و شدید باشد احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیل وجود دارد که البته جای نگرانی نیست و ما تمهیدات لازم را برای رفع گرفتگی کانال‌ها در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/

تمهیدات ستاد مدیریت بحران شهر تهران برای وقوع سیل احتمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقوع بارندگی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۰۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش های رگباری بهاره از فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، بارش‌های رگباری بهاره از فردا در استان آغاز و اوج فعالیت آن برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده پیش بینی شده است.

شدت و مقدار بارش برای روز‌های جمعه و شنبه محدود به نیمه شرقی و ارتفاعات استان خواهد بود.

هواشناسی در همین زمینه هشدار سطح زرد صادر کرد.

آبگرفتگی موقت معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، احتمال ریزش کوه و رانش زمین و نیز بارش تگرگ از پیامد‌های فعالیت این سامانه بارشی است.

دیگر خبرها

  • بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس
  • وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • آشنایی با انواع قهوه و شیوه آماده کردن هر یک
  • آغاز بارش های رگباری بهاره از فردا
  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت