Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@03:55:24 GMT

قم درغم فراق امام رضا(ع) غرق در ماتم و عزاست

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۰۰۵۶

قم درغم فراق امام رضا(ع) غرق در ماتم و عزاست

همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) شهر مقدس قم غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، شهر قم امروز همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) شاهد عزاداران عاشقی است که از سراسر کشور خود را به حرم حضرت فاطمه معصومه (س)رسانده تا این مصیبت عظمی را به ایشان تسلیت بگویند .

 

مساجد، حسینیه ها، تکایا، دفاتر حضرات آیات عظام مراجع تقلید و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، میدان آستانه، خیابان های منتهی به حرم مطهرنیز هم اکنون مملو از جمعیت عزادار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از نخستین ساعات صبح امروز نیز دسته های سینه زنی از نواحی مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) حرکت کرده و سخنرانان ومداحان با خطابه ومدیحه سرایی گوشه ای از زندگی امام رضا(ع) را برای سوگواران بیان می کنند.

 

مقابرامامزادگان نیز شاهد برگزاری آیین های عزاداری و سخنرانی با حضور زائران و مجاوران است.

 

مسلمانان غیرایرانی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به آن امام همام نشان دادند.

 

هم اکنون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پذیرای گروه کثیری از زائران و شهروندان عزادار قم است که درقالب دسته های سینه زن وزنجیرزن جهت عزاداری وعرض تسلیت به حضرت معصومه (س) وارد این حرم مطهر می‌شوند.

 

همچنین بیرقهای سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابانها و میادین افراشته شده وهیئت های سینه زن و زنجیر زن سیاه پوش بر گرداگرد حرم مطهر، بر سر و سینه می زنند و بر مظلومیت آن حضرت اشک ماتم می ریزند.

 

مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرانی است که از سراسر کشور به به مکان مقدس آمده اند تا با شرکت در مراسم سوگواری این مصیبت را به امام عصر(عج) تسلیت بگویند.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مسجد سالروز شهادت امام رضا ع اربعین حسینی ماه صفر پیاده روی اربعین استان همدان خطبه نماز جمعه شهادت امام رضا ع شهادت امام رضا ع عزاداری شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)

امام علی علیه السلام فرموده‌اند: «إنتَظِرُوا الفَرَجَ و لاتَیأَسوا مِن رَوحِ اللّهِ؛» «در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید.»
منبع: بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۱۲۳

امام سجّاد علیه السلام فرموده‌اند: «المُنتَظِرونَ لِظُهُورِهِ أفضَلُ أهلِ کُلِّ زَمانٍ؛» «منتظران ظهور امام مهدى علیه السلام برترین اهل هر زمان‌اند.»

منبع: بحار الأنوار

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ضریح مطهر حضرت هلال بن علی (ع) غبار روبی و عطرافشانی شد
  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • نمایشگاه گروهی «وعده صادق» با محوریت «کودک، جنگ، غزه» در فرهنگسرای اندیشه
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی