Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:57:21 GMT

نهاجا خدمات رسان گمنام زائران اربعین در مرز مهران

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۰۲۱۹

نهاجا خدمات رسان گمنام زائران اربعین در مرز مهران

 ایستگاه صلواتی ارتش اولین موکبی بود که در همان روزهای ابتدایی حضور زائران در مرز مهران دایر شد و خدمات رسانی به زائران را آغاز کرد.

نیروی هوایی ارتش علاوه بر ایستگاه بزرگ صلواتی که در بخش های مختلف در خدمت زائران بود در مرز مهران بیمارستان صحرایی و درمانگاه برپا کرد و در محوطه بیرونی فرودگاه شهدای ایلام نیزبا ایجاد یک پست امداد و نجات در خدمت زائران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این خدمات رسانی ها نیروی هوایی ارتش در زیربخش های حمل و نقل، بهداشت محیط ، امداد هوایی، سوخت رسانی و ... نیز حضوری پررنگ داشت.

نیروی هوایی ارتش با امکانات و تجهیزات کامل در خدمت زائران اربعین حسینی در مرز مهران بود و در انجام ماموریت خود سربلند و موفق بیرون آمد.

ارتش نیروی هوایی علاوه بر ایجاد ایستگاه صلواتی، بیمارستان صحرایی و درمانگاه عمومی در میدان اربعین اقدام به ایجاد یک پست ویژه امداد و نجات هوایی در فرودگاه شهدای ایلام کرد تا زائران و بیمارانی که از طریق فرودگاه قصد مسافرت داشتند خدمات درمانی و مشاوره ای دریافت کنند.

بهره مندی یک هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات درمانی پست امداد و نجات نهاجا مستقر در فرودگاه شهدای ایلام

پزشک اورژانس پست امداد و نجات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر در مدت استقرار پست امداد و نجات نیروی هوایی ارتش در محل فرودگاه ایلام از خدمات این مرکز درمانی موقت استفاده کردند.

دکتر مهدی نورالله‌زاده افزود: این تعداد خدمات شامل مشاوره، بستری سرپایی نظیر وصل سرم، ویزیت و درمان سرپایی بود.

 وی اظهار داشت: همچنین برخی از بیمارانی که قصد سفر هوایی داشتند قبل از پرواز توسط پزشک مستقر در پست امداد و نجات معاینه می شدند و در صورت اجازه پزشک با هواپیما مسافرت می کرد.

نورالله زاده یادآور شد: هواپیمای C۱۳۰  ارتش نیز در چهار نوبت پرواز زائران مصدوم بستری در بیمارستان های ایلام را به مراکز درمانی مجهزتر تهران و چندین استان دیگر انتقال داد.

وی اضافه کرد: ۶ مورد از این بیماران بسیار بدحال بودند که با تجهیز هواپیما به تخت و امکانات آی سی یو که جزو موارد نادر در علم پزشکی هوایی در دنیا است اعزام شدند.

پست امداد و نجات نیروی هوایی ارتش از روز ۱۸ مهرماه در محوطه فرودگاه شهدای ایلام مستقر شد و از ۱۹ تا ۲۹ مهرماه در خدمت زائران و بیماران فرودگاه بود.

۸۱ هزار خدمت متنوع بیمارستان و کلینک درمانی نهاجا در مرز مهران به زائران

رئیس بیمارستان صحرایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۸۱ هزار خدمت از جمله خدمات درمانی و بهداشت محیط در میدان اربعین به زائران مرز مهران ارائه شد.

سرهنگ سعید شیرعلی‌زاده اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۳۰۰ ویزیت تخصصی، ۲۴ هزار و ۳۰۰ ویزیت عمومی، یک هزار و ۷۱۲ ویزیت دندان پزشکی، ۱۷۷ جراحی سبک و سنگین، ۵۸ مورد اعزام بیماران بدحال از طریق هواپیمای ارتش به بیمارستان های خارج از استان ایلام و ارائه ۲۷ هزار و ۹۲۰ نسخه داروی توسط داروخانه سیار برای زائران انجام گرفته است.

وی افزود: با توجه به تراکم زیاد جمعیت در حال تردد یکی از مهمترین اقدامات خاصی که بیمارستان صحرایی و درمانگاه موقت ارتش به طور مرتب انجام می داد، گندزدایی، سم پاشی و اقدامات بهداشت محیط منطقه برای جلوگیری از انتشار بیماری ها بود.

شیرعلی‌زاده یادآور شد: ۱۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال ( یک میلیارد و ۴۴۶ میلیون تومان) خدمات درمانی و ۱۷ میلیارد ریال (یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان) هزینه اعزام هوایی بیماران به خارج از استان ایلام شد هرچند مجموع خدمات ارائه شده به زائران بیش از این مبلغ و حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

موکب نهاجا اولین ایستگاه صلواتی خدمات رسان در مرز مهران

مسئول ایستگاه صلواتی نیروی هوایی ارتش نیز گفت: موکب نهاجا اولین ایستگاه صلواتی بود که از روزهای ابتدایی ماه صفر خدمات رسانی به زائران را زودتر از سایر موکب ها شروع کرد و تا ۳۰ مهرماه و فروکش کردن موج بازگشت زائران به خدمات خود در مرز ادامه داد و آشپزخانه این موکب روزانه بین ۱۵ تا ۴۵ هزار پرس غذا شامل صبحانه، نهار و شام بین زائران در سه منطقه میدان اربعین، پایانه برکت و نزدیکی مرز توزیع کرد.

حسین امیدی افزود: نانوایی سیار موکب ارتش هم روزانه ۲۵ هزار قرص نان طبخ می کرد و روزانه ۱۰۰ قالب یخ بهداشتی برای تهیه شربت یا آب شرب خنک تامین شد و در کنار توزیع غذا انواع نوشیدنی های داغ و سرد و میوه به طور مستمر در بین زائران توسط ایستگاه صلواتی نهاجا توزیع شد.

وی یادآور شد: اقدام دیگر موکب نهاجا توزیع غذا در پایانه برکت که از امکانات رفاهی کمتری داشت بین زائرانی  بود که در حال برگشت به استان های خود بودند و همچنین دانشجویان افسری ارتش همکاری داوطلبانه و نزدیکی با موکب بزرگ آستان قدس رضوی در طبخ و توزیع غذا داشتند.

امیدی اضافه کرد: اقامتگاه نیروی هوایی ارتش به متراژ یک هزارمتر با ظرفیت پذیرش اسکان ۲۰ هزارنفر در هر شبانه روز بود که در این اقامتگاه های موقت مراسم های دینی همچون خواندن نماز جماعت، ادعیه، پاسخگویی به مسائل شرعی، سخنرانی راویان دفاع مقدس در  خصوص جنگ تحمیلی، برگزاری نمایشگاه آثار به جای مانده از شهدای ارتش و وصایای آنها انجام می گرفت.

وی اظهار داشت: ۳۵۰ نفر از پرسنل کادر و وظیفه نهاجا در این موکب جهت خدمات رسانی به زائران مشغول بودند که ۱۳۰ نفر از دانشجویان افسری و درجه داری نهاجا به صورت داوطلبانه با موکب آستان قدس رضوی مشغول خدمات رسانی بودند.

وی گفت: در کنار این خدمات ایجاد سرویس های بهداشتی و حمام، ایستگاه خیاطی، واکس و رفوی کفش، آبپاشی به منظور کاهش گرمای هوا، توزیع یک میلیون بطری آب آشامیدنی از دیگر اقدامات ایستگاه صلواتی نیروی هوایی ارتش در مرز مهران بود.

امیدی افزود: همچنین استقرار ۷۵ دستگاه خودرو آمادی و پشتیبانی و ۹ دستگاه خودرو بیمارستانی، اتاق عمل سیار و آمبولانس، هشت دستگاه اتوبوس جهت جابجایی زائران و استقرار تانکر سوخت رسان ویژه خودروهای نظامی ارتش و سپاه توسط نهاجا در خدمت زائران مرز مهران بود.

در مدت فعالیت نیروی هوایی ارتش در استان ایلام جمعی از مسئولان نهاجا با حضور در مرز مهران از نزدیک وضعیت خدمات رسانی به زائران، امنیت و شرایط تردد آنها را از نزدیک رصد کردند.

درمدت حضور زائران برخی از درجه داران این نهاد نظامی از جمله امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش به مهران سفر کردند.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام موکب اربعین امیر سیاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مرز مهران زائران اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود

امیر سرتیپ صباحی فرد در بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور و جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ در جمع فرماندهان و کارکنان این منطقه پدافند هوایی اظهار داشت: آمادگی دفاعی و توان تسلیحاتی نیروهای مسلح کشورمان همچون سدی محکم در برابر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است و روز به روز بر این اقتدار افزوده می شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو تبعیت از تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و نیز ارتقا توان نظامی به‌ویژه در حوزه پدافند است، خاطرنشان کرد: بصیرت و دوراندیشی در راستای مقابله با تهدیدات و ارتقای تجهیزات به‍روز و کارآمد، دو مولفه ارزنده در رشد و پیشرفت نیروی پدافند هوایی ارتش است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه قوی بودن در تمامی عرصه ها به‌ویژه حوزه نظامی موجب افزایش بازدارندگی و مقبولیت بین‌المللی کشورمان می شود، بیان داشت: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که توانمند بودن و ارتقاء دستاوردها مطابق با فناوری روز، موجب می شود که بیگانگان در امور داخلی کشورمان دخالت نکنند و با قطع وابستگی به خارج از کشور بتوانیم شاهد اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره در کنار تمامی پیشرفت‌ها نباید از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان غافل بود، تصریح کرد: آمادگی همه جانبه در همه حوزه ها، به‌خصوص در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی، دست دشمنان را در ایجاد تفرقه، هرج و مرج، آشوب و ... کوتاه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از نسل جدید سامانه های موشکی و پهپادی در سال جاری
  • نسل جدید سامانه‌های پهپادی و موشکی پدافند هوایی ارتش رونمایی می‌شود
  • هیچگاه از توطئه‌های دشمنان غافل نیستیم
  • امیر صباحی فرد: هیچگاه از توطئه‌های دشمنان غافل نیستیم
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!