Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:24:05 GMT

شبکه های آموزش علوم پزشکی در دانشگاه ها تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۰۹۵۴

شبکه های آموزش علوم پزشکی در دانشگاه ها تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت دکتر باقر لاریجانی در نشست مجازی معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در حوزه معاونت آموزشی سعی بر این است که با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی بسترهای ارتباطی با مسئولان آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی گسترش یابد.

لاریجانی گفت: در کنار اقداماتی که در حوزه آموزش وزارت بهداشت صورت گرفته، اقدامات خوبی در دانشگاه های علوم پزشکی صورت گرفته به طوری که ۷ دانشگاه علوم پزشکی جزو دانشگاه های برتر در سطح بین الملل معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۲ عضو هیئت علمی علوم پزشکی یک هسته فناوری مرتبط وجود دارد گفت: روزانه رویدادهای مختلفی در حوزه توسعه فناوری و نوآوری در حوزه علوم پزشکی برگزار می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد: بسیاری از کوریکولوم های علوم پزشکی بازنگری شده است و اعتباربخشی دانشگاه ها و بیمارستان ها انجام شده است. همچنین دریافت گواهینامه فدراسیون جهانی آموزش پزشکی برای اعتباربخشی ‌دوره پزشکی عمومی هم دستاورد بزرگی است که طی یک سال گذشته با تلاش همکاران حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای هیئت علمی گسترش یافته به نحوی که طی  ۳ دهه گذشته تعداد اعضای هیئت علمی علوم پزشکی ۷ برابر شده گفت: حدود ۲ هزار عضو هیئت علمی هم به زودی جذب خواهند شد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصص   گفت: ۹۰ درصد آزمون های علوم پزشکی به صورت الکترونیک برگزار می شود و افزایش چشمگیری در تعداد دانشجویان خارجی داشته ایم، به طوری که از سال ۹۴ تاکنون این تعداد ۴ برابر شده و حرکت های ارزشمندی در گسترش بین المللی آموزش علوم پزشکی صورت رفته است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم شفاف سازی بسته های تحول و نوآوری در آموزش برای تمامی مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها گفت: لازم است در خصوص این بسته ها نشست های متعددی در دانشگاه ها با روسای دانشکده ها و بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی برگزار شود.

وی افزود: ما در وزارت بهداشت تلاش می کنیم رویدادهای حوزه آموزش علوم پزشکی برای تمامی مسئولان تشریح شود و انتظار می‌رود این اقدام در دانشگاه های علوم پزشکی نیز صورت پذیرد.

لاریجانی ضمن تاکید بر لزوم شبکه سازی در آموزش علوم پزشکی گفت: لازم است تمامی افراد ذینفع در دانشگاهها در شبکه های آموزش علوم پزشکی عضو شوند و در اجرای این برنامه ها مشارکت داده شوند.

وی اضافه کرد: تحول و نوآوری استراتژی اصلی حوزه آموزش علوم پزشکی است و ضروری است این استراتژی طی نشست با اعضای هیات علمی، مسئولان دانشکده ها، بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی روشن شود.

کد خبر 4758224

منبع: مهر

کلیدواژه: باقر لاریجانی آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاه علم و صنعت دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه پیام نور سازمان سنجش دانشگاه خوارزمی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه جامع علمی کاربردی رتبه بندی دانشگاه ها سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کرمانشاه گفت: در نوبت اول آزمون سراسری ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب از فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت در۲۲حوزه امتحانی و روز جمعه ۳۵ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه با هم به رقابت می‌پردازند.
دادفر افزود: از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند.
وی اضافه کرد: داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی ، ۳۴ درصد در رشته علوم انسانی، 7 درصد در رشته ریاضی، 5 درصد زبان خارجی و ۲ درصد در رشته هنر شرکت کرده‌اند.
وی زمان آزمون رشته‌های علوم انسانی و ریاضی را صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ساعت 8 صبح و رشته‌های زبان‌های خارجی و هنر را بعد از ظهر همین روز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد.
دادفر همچنین زمان امتحان کنکور رشته تجربی را روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ساعت 8 صبح همزمان با سراسر کشور عنوان کرد.
وی حوزه‌های امتحانی رشته‌های ریاضی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه را شامل ۱۲ حوزه دانشگاه رازی؛ ۲ حوزه دانشگاه صنعتی، چهار حوزه دانشگاه آزاد اسلامی و ۲ حوزه در دانشگاه پیام نور بیان کرد.
وی آزمون امتحان رشته‌های هنر و زبان خارجی را صرفاً در 7 حوزه دانشگاه رازی اعلام کرد.
وی همچنین آزمون رشته تجربی در صبح جمعه را ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی، ۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، پنج حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، 5 حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، 4 حوزه در دانشگاه پیام نور، و 8 حوزه آموزش و پرورش اعلام کرد.
دکتر دادفر یادآور شد: 8 حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و 4 حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.
در مجموع در کل کشور یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در تمام رشته‌ها به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۶۳ درصد زن و ۳۷ مرد هستند.

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود