Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوید افقه که در سال‌های 95 و 96 در کنسرت‌های «پردگیان باغ سکوت»، کیهان کلهر، علی بهرامی‌فرد و هادی آذرپیرا را در شهرهای مختلف ایران و جهان همراهی می کرد ، در گفت‌وگو با ایلنا از اهمیت و پیام‌ اعطای جایزه اکسپوی جهانی موسیقی وومکس به کیهان کلهر گفت.

 افقه ابتدا با تبریک به کیهان کلهر، دوستداران موسیقی و همه ایرانی‌ها به خاطر دریافت این جایزه افزود: همواره معتقد بوده‌ام که چنین جوایزی پاسخ جهان به هنرمند است؛ «وگرنه درون ذهن هنرمندی مانند کیهان کلهر، موسیقی همواره فراتر از این جایزه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

خالق آلبوم های «آفرینش» و «پیدایش» از این منظر معتقد است که اعطای چنین جایزه‌ای به کیهان کلهر، «بدیهی‌ترین اقدامی است که جهان می‌تواند در برابر چنین هنرمند و هنرمندانی انجام دهد.»

نوید افقه در ادامه با تأکید بر اهمیت اعطای جایزه اکسپوی جهانی موسیقی وومکس به کیهان کلهر افزود: این جایزه حاوی پیام‌هایی به جامعه موسیقی ایران، مدیران فرهنگی کشور و همچنین جامعه جهانی است.

به باور افقه، این انتخاب معنی‌دار، سبب می‌شود جامعه جهانی متوجه جریان کلی موسیقی ایران شود و بدون تردید از این پس بسیاری از نهادهای فرهنگی جهان به شکلی جدی‌تر به ظرفیت‌های موسیقی ایرانی و نوازندگان ایرانی توجه خواهند کرد.

این آهنگساز و نوازنده سپس با بیان اینکه موسیقی ایران می‌تواند توجه جهان را به این موسیقی جلب کند، ادامه داد: اما باید از مدیران فرهنگی پرسید که آنها با موسیقی چگونه رفتار می‌کنند؟ مدیران فرهنگی برای اینکه نوازنده‌های ما به سطح کیهان کلهر برسند، چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

وی سپس با اشاره به دشواری‌های تأسیس هنرستان موسیقی در شیراز در سال 67 تصریح کرد: موسیقی سومین نهاد در جریان فستیوال‌های جهانی است، اما آیا همان‌گونه که با ورزش فوتبال رفتار می‌شود، با موسیقی هم رفتار می‌شود؟

نوید افقه با اشاره به هنرجویان مستعد موسیقی که به دلایل مختلف، سازشان صحنه اجرا را تجربه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: هنگامی که کنسرت هنرجویان و نوازنده‌های مستعد موسیقی قبل از اجرا لغو می‌شود، آنها ناامید می‌شوند؛ حال آنکه نباید این‌گونه باشد که نوازنده‌های جوان از ادامه فعالیت در عرصه موسیقی و تبدیل‌شدن به هنرمندی جهانی همچون کیهان کلهر ناامید شوند.

کلهر ماندگاری خود را از بیلبوردهای تبلیغاتی به دست نیاورد

خالق آلبوم «معبد پیکره های چوبی» در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در ایران نوازندگان کمانچه برجسته‌ای حضور دارند، افزود: نوازندگان بسیاری هستند که از روزگار کهن تا به امروز در ساز کمانچه تاثیرگذار بوده‌اند، اما بدون تردید اگر کسی بخواهد در این مسیر تاریخ کمانچه ایران را بررسی کند، به نام نام‌آور کیهان کلهر نیز می‌رسد.

نوید افقه با بیان اینکه کیهان کلهر یکی از بهترین نوازنده‌های کمانچه ایرانی است، گفت: امثال کیهان کلهر ماندگاری خود در حوزه فرهنگ و هنر را از بیلبوردهای تبلیغاتی به دست نمی‌آورند.

افقه سپس با اشاره به ویژگی‌های اجرا و نوازندگی خالق «تنها نخواهم ماند» بیان کرد: کیهان کلهر مرد صحنه است و صحنه را تسخیر می‌کند. «در جریان برگزاری کنسرت‌های پردگیان باغ سکوت، گاه روی صحنه، منتظر بودیم او چگونه صحنه را تسخیر می‌کند.»

به باور این نوازنده چیره‌دست تنبک و تار، توانایی‌های ویژه کلهر در صحنه کنسرت، تنها به مسئله تکنیکال بسنده نمی‌شود. «ممکن است نوازندگان تکنیکال‌تر از کلهر هم در ایران داشته باشیم، اما آن‌ها همچون او صحنه را تسخیر نمی‌کنند و شنونده را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران جامعه جهان فوتبال موسیقی کیهان کلهر جایزه وومکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، ویدئویی از حرکات منحصر به فرد و عجیب بنیامین بهادری را هنگام اجرای یکی از ترانه‌هایش منتشر کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

tags # موسیقی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جهان ما ممکن است در نهایت دوباره به بیگ‌بنگ‌ برگردد و نابود شود
  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • کیهان: اردن به غلط کردن افتاده است
  • حمله به کنسولگری ما حماقت بزرگی بود/ صهیونیست‌ها به دنبال تغییر در صحنه درگیری در منطقه بودند