Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سیداحمد علم الهدی صبح امروز در مراسم شهادت‌نامه‌خوانی امام رضا (ع) که در حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: در بین تمام اهل بیت رسول الله (ص) دو نفر را «بضعه» نامیدند، یکی وجود مطهره حضرت زهرا (س) و دوم وجود امام هشتم که به این عنوان لقب گرفتند.

اخبار سیاسی- وی خاطرنشان کرد: اگر این تعبیر پیامبر از امام رضا (ع) به عنوان "بضعه" نبود چنین پندار می‌شد تعبیر اختصاصی به صدیقه اطهر به عنوان فرزند بلافصل است، اما این تعبیر ما را وا می‌دارد که تعبیر "بضعه" دارای راز و رمزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان خصوصیت مشترک میان حضرت زهرا (س) و امام رضا (ع)، افزود: با انحراف رهبری از خط امامت، تنها کسی که باعث شد این خط و جریان در امت استمرار پیدا کند و مسئله ولایت در محور امت قرار بگیرد، وجود مطهر صدیقه اطهر بود، حضرت زهرا(س) سبب شد امامت تثبیت شود؛ از این جهت پیامبر اکرم وجود حضرت زهرا (س) را به "بضعه" تعبیر کردند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به معنای "بضعه" یادآورشد: بضعه به معنای قطعه ای از وجود است، در وجود انسان به عنوان سرمایه است این که پیامبر از امام هشتم تعبیر می کنند، پاره ای از وجود من که سرمایه من است و دلیلش به خاطر نقشی است که ایشان در تثبیت امامت و ولایت از انحراف داشته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اگر جریان امام هشتم(ع) نبود شیطنت مامون ریشه امامت را کنده بود، مامون به عنوان معاویه بنی عباس معروف بود، در قبل از مامون حاکمان امام کشی راه انداختند اما مامون کاری کرد تا امامت از بین برود و جریانی در برابر خلافت باقی نماند.

وی عنوان کرد: وجود امام رضا(ع) چون نقشه های خبیثانه مامون را خراب کردند و جریان مامون را از بین بردند پیامبر تعبیر به بضعه کردند چرا که ایشان نگذاشتند امامت با شیطنت مامون ملعون از بین برود.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: وزیر مامون، فضل بن سهل دعوت نامه ای برای امام رضا(ع) نوشت و به دست تیمی داد که در راس آن فرمانده نظامی بود، مدتی در مدینه فرماندار بوده که در بین مردم مدینه سابقه شقاوت شدیدی داشته است؛ وقتی خدمت حضرت رسید و نامه را تحویل داد حضرت فرمود: انا لله و انا الیه راجعون.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امام رضا اهل بیت حضرت زهرا آیت الله علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۲۹ فروردین و روز ارتش در گفت‌وگویی با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به بررسی عملکرد ارتش در سال‌های بعد از انقلاب و تفاوت‌های بنیادین آن با ارتش پیش از انقلاب پرداخت.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود، گفت: شاید کسی تصور نمی‌کرد ارتشی که در دوران پهلوی اول بنیان گذاشته شد و در دوران پهلوی دوم به نماد اصلی طاغوت و ژاندارم منافع غرب در خاورمیانه تبدیل شده بود، بعد از سرنگونی طاغوت بلافاصله با انقلابِ برآمده از دل مردم، اعلام وفاداری کرده و در ادامه به بازوی قدرتمندی برای حفظ و حراست از منافع ملت ایران و انقلاب اسلامی تبدیل شود. ارتشی که حالا بنا بر فرمایش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جبهه‌های مقاومت هم ایفای نقش می‌کند.

کد خبر 6081836 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است