Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@14:09:26 GMT

سیلاب شدید در3نقطه استان تهران

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۲۰۰۹

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: نقاطی مانند نقاط تلاقی بومهن با پردیس، قیامدشت با فرون آباد و نقاطی در شهر قدس جزو مناطق بحرانی استان تهران بودند. ناطقان: منصور درجاتی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران پس از انتشار خبر بحران در بومهن که شب گذشته منتشر شد، دقایقی پیش با همراهی شهرداران پردیس و بومهن، رئیس شورای شهر بومهن، مدیر حوزه بحران فرمانداری پردیس و دیگر مسوولان، در منطقه حاضر و در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در خصوص بارش‌های شدید روز گذشته و نقاط بحرانی استان، اظهار کرد: روز گذشته بارندگی بسیار خوبی در سطح استان تهران داشتیم و این بارندگی‌ها، زمانی که به پایان روز رسید با شدت بیشتری ادامه یافت که به همین دلیل آب‌گرفتگی در برخی مناطق استان تهران به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: نقاطی مانند نقاط تلاقی بومهن با پردیس، قیامدشت با فزون آباد و نقاطی در شهر قدس جز مناطق بحرانی استان بودند، همچنین در هم نقاط دیگر هم آب گرفتگی معابر وجود داشت که مانند این سه نقطه پررنگ و بحرانی نشده بودند.

درجاتی افزود: با زحمات و اقدامات دستگاه‌های امدادرسان این مشکلات تا ساعات ٢٢:٣٠ شب گذشته عادی سازی و تمام نقاط رفع خطر شدند و آبگرفتگی معابر تا این زمان از بین رفت.

سرپرست اداره کل بحران استانداری تهران در خصوص تمهیدات اندیشیده شده، برای رفع خطر در بارندگی های آینده در این مناطق، بیان کرد: از زمان سیلاب‌های ابتدای سال تا به امروز اقدامات بسیار خوبی در سطح استان انجام شده که لایروبی رودخانه‌ها، مسیل ها، آبراه ها و... و همچنین جلوگیری از ساخت و سازها در مسیرهای رودخانه‌ها، پاکسازی های مختلف شهری و برون شهری در همین راستا بود.

وی ادامه داد: مسوولیت مناطقی که در مسیر شهرها قرار دارند بر عهده شهرداری‌ها و در نقاط خارج شهری اداره آب منطقه‌ای مسوولیت را بر عهده دارند که به صورت مداوم مشغول فعالیت هستند و هر نهادی در این رابطه وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد.

درجاتی با بیان اینکه به لطف خدا تا به امروز مشکل حاد و خاصی نداشتیم، در خصوص آماده باش دستگاه‌های خدمات‌رسان، گفت: با اخطاری های سازمان هواشناسی و اعلام بارش، رعد و برق از سوی این سازمان، به صورت خودکار تمام دستگاه‌های امدادی، شهرداری‌ها، استانداری و... به صورت آماده‌باش در می آیند و در نقاط مختلف مستقر می‌شوند.

سرپرست اداره کل بحران استانداری تهران در خصوص بازدید از شهر بومهن و پردیس و اینکه آیا مشکلات این مناطق ادامه خواهد داشت یا خیر، اذعان کرد: خوشبختانه آب ساکن و دائم در این مناطق نداریم و فقط در زمان بارش های شدید و نزولات آسمانی باید مدیریت بیشتری در این مناطق اعمال شود.

وی تصریح کرد: بنده تا امروز گزارش‌های را تصویری و مکتوب مشاهده می‌کردم اما امروز با حضور در این مناطق فقط بحث مدیریت را برای رفع این مشکلات مشاهده کردم.

وی تاکید کرد: با هماهنگی بین شرکت عمران پردیس، شهرداری های پردیس، بومهن و رودهن و تعامل بین این ۴ دستگاه می‌توان این نقاط را رفع خطر کرده تا دیگر مشکلی به وجود نیاید زیرا این حجم از آب نباید باعث بروز مشکلاتی شود. منبع: فارس برچسب ها: سیلاب شدید ، تهران ، مناطق بحرانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سیلاب شدید تهران مناطق بحرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا

به گزارش جام جم آنلاین، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز‌های سوم و چهارم اردیبهشت ماه، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه از عصر فردا دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در شهرستان‌های، فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، شمال تهران، پردیس و امامزاده داوود هشدار داد و گفت: منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی پیش‌بینی شده است، از این رو به همه شهروندان به خصوص ساکنان نیمه شمالی و غربی استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات، از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

وی در ادامه بر عدم پرواز با پاراگلایدر و هواپیما‌های سبک نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به پیش بینی وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد و در این خصوص ضروری است که متولیان نسبت به استحکام و ایمنی این موارد تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

یزدی مهر به احتمال لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها و محدودیت دید به ویژه در گردنه‌های کوهستانی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن از قله‌ها وجود دارد، توصیه اکید مدیریت بحران در این خصوص، احتیاط در تردد خودرو‌ها به ویژه در مسیر‌های کوهستانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت پاکسازی دهانه پل،‌ها لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها نیز تاکید و اظهارکرد: با صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل در آمده این هشدار به تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای کسب آمادگی‌های لازم ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • تداوم بارش‌ها در اکثر نقاط کشور تا فردا
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • رگبار شدید باران در استان تهران/ افزایش دما در تمام نقاط کشور
  • دستگیری ۸ نفر از عوامل نزاع و درگیری در بومهن
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روز‌های آینده در آبادان و خرمشهر
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده باش در تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا