Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- خبرگزاری فارس با حاج حسن قمری؛ آشپز میهمان‌سرای امام رضا (ع) گفتگو کرده و وی خاطره‌ای از شفای نابینایی که دانه‌های برنج را متبرک می‌دانست را روایت کرده است.

خبرگزاری فارس با حاج حسن قمری؛ آشپز میهمان‌سرای امام رضا (ع) گفتگو کرده و وی خاطره‌ای از شفای نابینایی که دانه‌های برنج را متبرک می‌دانست را روایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشپز سال‌های دور حرم رضوی خاطره خود را اینگونه روایت کرد: زمان پخش غذا به مهمان‌سرا می‌آمدم، یادم می‌آید در آن زمان به دلیل اینکه نزدیک به انقلاب بود و من هم کارگر کارخانه فرش، چون اعتصاب کرده بودیم از کار بیکار شده بودم و از هیچ جا حقوقی نمی‌گرفتم به همین دلیل بیشتر وقت خودم را مجانی در مهمانسرای حضرت می‌گذراندم، یک روز درون سلف سرویس بودم و مثل همیشه موقع پخش غذا به سالن غذاخوری آمدم یک زائر پاکستانی دو بلیط داشت آن‌ها را گرفتم، گفتم بنشین غذایت را می‌آورم دو تا برنج و خورشت برایش بردم و برگشتم زمانی که غذایش تمام شد برای تشکر آمد و دست من را گرفت چون فارسی بلد بود همراه با حرکت چند کلامی با من صحبت کرد قرآنی از چاپ لاهور به من هدیه داد و رفت.

بعد از خداحافظی همان جا دیدم فردی یک دستش به من می‌خورد و با دست دیگرش دانه‌های ریز برنج را به چشمانش می‌کشد نگاهش کردم، متوجه شدم نابینا است به او گفتم عزیزم بچسب به امام رضا(ع) این برنج‌ها فایده ندارد، یک بلیط داشت و غذایش را دادم و خورد موقع خداحافظی هم به او گفتم امام را رها نکن، عرش را ول کرده‌ای و فرش را چسبیده‌ای؟

کار آن روز که تمام شد برخلاف روزهای قبلی که بلافاصله به منزل می‌رفتم گفتم امروز بروم در کمیته حرم و چایی بخورم تا احوالپرسی با دیگر دوستان داشته باشم، همین که وارد صحن شدم دیدم سمت سقاخانه بسیار شلوغ است، خادمان که من را می‌شناختند راه را باز کردند، از حال و هوای شلوغی اینطور فهمیدم انگار فردی شفا یافته بود.

حاج حسن که چهره‌اش مشخص می‌کرد ذهنش غرق آن لحظه شده ادامه داد: دقت که کردم متوجه شدم همان آقایی که گفتم این دانه برنج کاری نمی‌کند است!

اینجا دوباره خود حاج حسن کلامش را قطع کرد و شروع کرد بغض و گریه نمی‌توانست ادامه را بگوید، من هم که خدا را شکر پشت دوربین بودم با خیال راحت اشک می‌ریختم و حسرت می‌خوردم.

حاج حسن رو به من کرد و گفت: می‌دانی آن مرد به من چه گفت؟، گفت حرف تو دل من را شکست و آمدم از آقا شفای خود را خواستم و ایشان هم دری از عنایت‌های خود را به‌رویم گشود.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حرم امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: ۳۶۰ مرکز غیرمجاز نگهداری پسماند خشک در قم وجود دارد که با اختصاص زمینی به مساحت ۴۴ هکتار برای سال ۱۴۰۳ در مسیر ساماندهی این مراکز اقدام خواهیم کرد.

سید عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: استمرار و پیگیری آموزش‌ها در حوزه مدارس از اولویت‌های سال گذشته سازمان بود که به همه مدارس ابتدایی سطح شهر به ویژه مقاطع سوم، چهارم و پنجم آموزش‌های لازم ارائه شد.

وی افزود: حوزه‌های اجرایی و تأمین زیرساخت‌ها با مشارکت سرمایه‌گذار از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به ایجاد ارزش افزوده از پسماند گفت: در سایت تفکیک از مبدا البرز یکی از مشکلات در زمینه گازرسانی بود که در حال عملیاتی شدن است.

وی بیان کرد: محدودیت تأمین آب در سایت البرز وجود دارد که مجوزها اخذ و زیرساخت‌ها محقق شد و به زودی پساب تصفیه شده آب و فاضلاب در سایت البرز ایجاد می‌شود.

میرابراهیمی گفت: مشکلات در سطح شهر در حوزه ورود افراد دوره گرد و ضایعاتی‌ها وجود داشت که سال گذشته توانستیم ۴۴ هکتار زمین در مجاورت شهر اخذ و مجوزهای لازم را کسب کنیم تا به انتقال مشاغل مزاحم و ضایعاتی‌ها به داخل شهر اقدام شود.

وی عنوان کرد: ۳۶۰ گاراژ در سطح شهر داریم که در مجاورت منازل مسکونی و محل‌های تجاری به جمع‌آوری ضایعات اقدام می‌کنند که امیدواریم سال آینده بتوانیم به انتقال آنها اقدام کنیم.

کد خبر 739373

دیگر خبرها

  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • برخورد قانونی با متخلفان انتقال زباله به سایت پسماند در مـُهر
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • اصپاک روزانه یک تُن پسماند خشک از شهر اصفهان جمع‌آوری می‌کند
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا
  • «جای ما اینجاست!» روی ایستگاه‌های بازیافت اصفهان نقش بست
  • ادعای جدید ایلان ماسک؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا (فیلم)
  • (ویدیو) ادعای جدید ایلان ماسک؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا
  • ویدیو/ ادعای جدید ایلان ماسک؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا