Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی از موافقت فرماندهی معظم کل قوا با انتقال پادگان ۰۶ تهران خبر داد و گفت: تبدیل ۳۵ هکتار از ۵۰ هکتار زمین‌های پادگان ۰۶ به پارکی برای شهر تهران، هدیه‌ای است که به مردم کلانشهر تهران داده می‌شود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با بیان اینکه طرح مرکز مدنی پاسداران (پادگان ۰۶ تهران) و همچنین طرح ساماندهی تپه‌های سنندج در شورا به تصویب رسید، بر حفظ و حراست از تپه‌های موجود در شهرها به عنوان میراث‌طبیعی تاکید کرد و گفت: در این دوره، طرح‌های جامع به صورت مساله‌محور، تهیه و بازنگری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن تاکید بر حفظ و حراست از جایگاه تاریخی تپه‌های سنندج ادامه داد: در بازنگری طرح جامع سنندج، فرصت‌های متنوعی فراهم شود و فرصت‌های فراهم شده بتواند در بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر مثبتی ایجاد کند.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بازنگری طرح جامع به صورت مساله محور دنبال می‌شود در این دوره تاکید بر این است که طرح جامع شهرها به صورت مساله محور تهیه و بازنگری شوند و مسائلی که مردم و شهرها با آن دست به گریبان هستند در تهیه و بازنگری طرح جامع شهرها مدنظر قرار بگیرد.

موافقت فرماندهی معظم کل قوا با انتقال پادگان ۰۶/  احداث پارک ۳۵ هکتاری در اراضی پادگان ۰۶ تهران


اسلامی ادامه داد: تهیه طرح‌های جامع به صورت مساله محور، کمک می‌کند تا هم کمبود سرانه‌ها جبران شود و هم نیاز شهرها با دیدگاه اجتماعی ـ اقتصادی حل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام اینکه طرح مرکز مدنی پاسداران (پادگان ۰۶ تهران) به تصویب رسیده است، گفت: پادگان ۰۶ تهران بر اساس قانون خروج پادگان‌ها از شهرها از منطقه پاسداران شهر تهران خارج می‌شود و در زمین۵۰ هکتاری این پادگان پارک عمومی به مساحت ۳۵ هکتار با هدف انتفاع شهر با همکاری شهرداری تهران ساخته خواهد شد.

همراهی ارتش، وزارت دفاع و موافقت فرماندهی معظم کل قوا

اسلامی با اشاره به اینکه جلسات کمیته فنی شورای‌عالی در خصوص مطالعات این طرح، جلسات مفیدی بوده و کار بزرگی در این باره با همکاری و همراهی ارتش، وزارت دفاع و مصوبه و موافقت فرماندهی معظم کل قوا انجام گرفته است، بیان کرد: منطقه پاسداران منطقه پرترافیکی است و تبدیل ۳۵ هکتار از ۵۰ هکتار زمین‌های پادگان ۰۶ به پارکی برای شهر تهران، هدیه‌ای است که به مردم کلانشهر تهران داده می‌شود و فرصت غنیمتی است که برای احیای محیط زیست این شهر گامی بلند برداشته شود.

وزیر راه و شهرسازی ساخت اطلس‌مال در شمال شرق تهران را که دسترسی مناسبی هم برای آن اندیشیده نشده از طرح‌های نامناسب اجرا شده در کلانشهر تهران برشمرد و بر توجه به ارتباطات حمل ونقلی و ایستگاه‌های مترو در منطقه پاسداران برای طرح مرکز مدنی پاسداران از سوی شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد./خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۲۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند

جابر جهان بین در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال حاکم شدن هوای بسیار سرد در اسفندماه و سرما و یخبندان بی سابقه در شمال استان اردبیل عمده مزارع غلات پارس آباد به ویژه اراضی گندمزار خسارت دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار هکتار از اراضی مستعد این شهرستان که عمدتا به کشت گندم اختصاص یافته بود براثر شرایط جوی نامساعد در اسفندماه خسارت دیده که با احتساب قیمت هر کیلوگرم گندم به نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان میزان خسارت وارده به اراضی این شهرستان ۸۷۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرماندار پارس باد افزود: با همکاری مدیریت بحران استان اردبیل بازدید کارشناسان از مزارع خسارت دیده انجام شده تا با ارائه گزارش نهایی از طریق صندوق بیمه و مدیریت بحران جبران خسارت انجام شود.

جهان بین بیان کرد: متاسفانه سرسبزی مزارع این شهرستان روبه زردی گرائیده و تقریبا گندمزارهای این منطقه به کاه تبدیل شده است.

وی گفت: با اعلام نظر کارشناسان حوزه زراعت افت دمای هوا بعد از مساعد بودن شرایط جوی در پاییز و سرمای بی سابقه در اسفندماه زمینه ساز این اوضاع نگران کننده شده که عمده کشاورزان نیز از این شرایط ناراحت هستند.

علاوه بر پارس آباد در سایر مناطق استان به ویژه بیله سوار، گرمی، مشگین شهر، نمین و اردبیل نیز شاهد وارد آمدن خسارت براثر سرمازدگی بی سابقه در اسفندماه هستیم که به نظر می رسد در مجموع ۶۰ هزار هکتار از گندمزارهای استان اردبیل براثر این شرایط جوی نامناسب دچار خسارت شده اند.

کد خبر 6064365

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • ۲۵۰۰ متقاضی منتظر قرارداد واگذاری زمین در قم
  • ۲هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت پارسال در قم واگذار شد
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال
  • نزدیک به ۵۷۶ هکتار اراضی ملی به بیت المال در گلستان بازگردانده شد
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین