Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@05:51:59 GMT

راه نجات کشور، کار کردن است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۱۳۲۲۸

راه نجات کشور، کار کردن است

سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها، گفت: تعطیلی‌های زیادی در کل ایام سال وجود دارد، در حالی که راه نجات کشور، کار کردن است.

او در پاسخ به این سوال که آیا مخالف طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها هستید، گفت: بنده ۱۰۰۰ در ۱۰۰۰ مخالف این طرح هستم؛ رونق کشورمان با کار کردن میسر می‌شود؛ مثلا در این هفته و هفته آتی ما تعطیلی داریم، اما راه درست کار کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تعطیلی پنجشنبه‌ها سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود

خدادادی با اشاره به این موضوع که برخی معتقدند تعطیلی پنجشنبه‌ها موجب رونق صنعت گردشگری خواهد شد، اظهار کرد: کارگر کارخانه باید در محل کار خود حاضر باشد و کار کند، ما چند میلیون کارمند و کارگر در شهرستان‌ها داریم که باید کار کنند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در تقویم ما تعطیلی‌های زیادی وجود دارد، بنابراین لزومی برای تعطیلی روزهای پنجشنبه وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها مشمول تعطیلی «پنجشنبه» می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، علی بابایی کارنامی در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری در صورت تصویب در مجلس  شامل بانک‌ها نیز می‌شود؟ اظهار کرد: دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات در خصوص تعیین روز پنجشنبه به عنوان  دومین روز تعطیل پایان هفته و ایجاد فاصله میان اقتصاد کشور با دنیا اظهار کرد: این حرف به نوعی درست است و به همین دلیل نیز پیشتر در کمیسیون اجتماعی روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیل پیشنهاد شده بود. طبیعی است که با تعطیلی پنجشنبه با عدم سرویس‌دهی دستگاه‌های دولتی روی بخش‌ خصوصی اثرات منفی خواهد گذاشت اما ان شاءالله این تاثیرات با رضایتمندی که ایجاد می‌شود، جبران می‌شود.

گفتنی است؛ دستگاه‌های مندرج در قانون خدمات کشوری عبارتند از: کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا  نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی.

در جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کلیات این لایحه موافقت کردند. این لایحه پس از تصویب به صورت دو شوری جهت رسیدگی بیشتر به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شد.

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا گفت که در جلسه روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ این کمیسیون  لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار کمیسیون قرار داشت که در نهایت مصوب شد روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود. همچنین بر اساس این لایحه ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تابع قانون خدمات کشوری از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت کاهش  می‌یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • مورد عجیب تعطیلی «پنجشنبه»‌ها
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها
  • بانک‌ها مشمول تعطیلی «پنجشنبه» می‌شوند
  • تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها قطعی شد | خبر مهم یک نماینده درباره کاهش ساعت کاری ادارات