Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سی ام صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) دوستداران و محبان امام هشتم امروز در آیینی مسیر ۳۵ کیلومتری شهرایلام تا حرم مطهر امام زاده علی صالح(ع) را پیاده پیمودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مردم ایلام امروز هفتم مهرماه به مناسبت سالروز شهادت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) مسیر این شهر را تا امامزاده علی صالح(ع) واقع در شهر صالح آباد را به صورت پیاده طی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی.ه در  این مسیر پیاده روی به خبرنگار ما گفت: دوست داشتم امروز در راه نیشابور به سمت حرم امام رضا علی(ع) باشیم ولی این توفیق حاصل نشد و امروز همزمان با سالروز شهادت آن حضرت به سمت امامزاده علی صالح(ع) پیاده روی کردیم.

 

خانم مریم فتاحی که همراه خانواده در مسیر راهپیمایی به سمت صالح آباد در حال پیاده روی است، گفت: از ساعت۶ صبح پیاده روی راه آغاز کردیم، نتوانستیم امروز در سالروز شهادت امام رضا(ع) به پابوس آقا در مشهد مقدس برویم، اما به نیابت زیارت آن حضرت، در این همایش پیاده روی به سمت امامزاده علی صالح(ع)شرکت کردیم.

 

در مسیر راهپیمایی نیز موکب هایی برای خدمت به  شرکت کنندگان در این همایش بزرگ و زوار امامزاده علی صالح(ع) فعالیت می کردند که در این مسیر ۳۵ کیلومتری با توزیع نذری و غذای گرم بین زوار و راهپیمایان خدمات رسانی می کردند.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در این خصوص اظهار کرد: مردم ایلام همواره و در طول سال های گذشته نظیر چنین مراسم پیاده روی را در روز اربعین حسینی با حضور جاماندگان اربعین برگزار می کردند اما در چند سال اخیر این برنامه به خاطر تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی از طریق مرز مهران، به سالروز شهادت امام رضا(ع) موکول شده است.

 

حجت الاسلام «محمد فتاحی» تصریح کرد: همزمان با همایش پیاده روی مردم ایلام به سمت امامزاده علی صالح(ع)، ۶ موکب مردمی در مسیر ۳۵کیلومتری تا صالح آباد برپا شده و توزیع ۳۵۰۰ پرس غذای گرم برای پذیرایی وخدمت رسانی به زائران علی بن موسی الرضا (ع) در  این مسیر در نظر گرفته شده است.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع مسجد پیاده روی اربعین ماه صفر اربعین حسینی نماز جمعه عزاداری سالروز شهادت امام رضا ع امام رضا ع شهادت امام رضا ع امامزاده علی صالح پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایلام گذرگاه عتبات عالیات است که این میهمان‌نوازی و میزبانی افتخار بزرگی است و به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمدحسن نامی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در دیدار با استاندار ایلام با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی اظهار کرد: با حضور میدانی استاندار و مسئولان استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارائه شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، افزود: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مقاومت مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

نامی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات است که نشان دهنده روحیه ولایت‌مداری مردم استان است.

کد خبر 747872

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد