Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهیدپاسدار بسیجی ابراهیم صیادی نشلجی در ۲۶ اسفند ۱۳۶۱ در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود؛ وی از همان دوران کودکی علاقه شدیدی به نمازخواندن، اهل بیت و ورزش کوهنوردی داشت و در کنار فعالیت‌های روزمره زمانی را برای کتاب خواندن اختصاص می‌داد.

بیشتربخوانید: مدافع حرمی که امضای شهادتش را از حضرت زهرا(س) گرفت + عکس

وی دارای مدرک فوق دیپلم فنی حرفه‌ای در رشته الکترونیک بود که به انجام وظیفه در نظام مشغول می‌شود؛ از این شهید والامقام سه فرزند به نام صادق، امیررضا و فاطمه به یادگار مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به پاس گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار تصمیم گرفتیم با فرزانه حسنارودی، همسر شهید مدافع حریم امنیت وطن به گفتگو بنشینیم.

همسر شهید ابراهیم صیادی در رابطه با نحوه ازدواج با این شهید چنین می‌گوید: ۱۶ سال در کنار هم زندگی کردیم و انتخاب ما به صورت سنتی بود و، چون پسرعمه من بودند شناخت کاملی از ایشان داشتیم و درخواست ازدواج را قبول کردم.

وی با بیان اینکه همسرم به تجمل‌گرایی علاقه‌ای نداشت و قناعت را سرلوحه زندگی خود قرار داده بود، بیان کرد: وی بسیار خانواده دوست بود در کار‌های منزل به من کمک می‌کردند و می‌گفتند اجر شما بیشتر از من است، چون سختی و مشکلات زندگی را تحمل می‌کنید، اگر بحثی در خانواده پیش می‌آمد سفارش می‌کرد دنیا ارزش این را ندارد که انسان‌ها نسبت به یکدیگر کینه و کدورتی داشته باشند و بسیار صداقت داشت و در کارهایش خالص بود.

حسنارودی با تاکید بر اینکه به امام حسین (ع) ارادت خاصی داشتند، تصریح کرد: ۴ سال پیش قسمت شد به کربلا برویم و سه سال پیاده روی اربعین قسمتش شد آرزوی او شهادت بود و از امام حسین (ع) شهادت را طلب می‌کرد و همچنین به فرزند دختر علاقه داشت و به هر دو خواسته‌اش رسید.

همسرم لیاقت شهادت را داشت و همیشه می‌گفت: اگر صبح شهادت نباشد حتما شام مرگ ما را می‌گیرد، ایشان وقتی برای سفر به سوریه ثبت نام کردند من بسیار ناراحت بودم، اما او مرا به صبر فراخواند و مرا دلداری داد.

‌صادق صیادی در مورد خاطرات پدرش گفت: یکبار از پدرم پرسیدم، چرا لباس نظامی نمی‌پوشید؟ پدرم پاسخ داد: می‌خواهم با بقیه‌ی بسیجی‌ها یکسان باشم و فاصله‌ی مقامی نداشته باشیم.

وی در ادامه گفت: نظامی‌ها سالی یکبار می‌توانند از مرز خارج شوند، اما چند سال قبل امام حسین (ع) پدرم را طلبید و قسمت شد پدرم ٢ بار به کربلا سفر کند.

پسر شهید با اشاره به اینکه پدرم به درس خواندن من اهمیت می‌داد تصریح کرد: همیشه من را به خواندن نماز، قرآن و نهج البلاغه تشویق می‌کرد و حتی مسابقه قرآنی بین نوجوانان فامیل برگزار می‌کرد و هدایای ارزشمندی برای این مسابقه در نظر می‌گرفت.

وی بابیان اینکه پدرم بسیار اهل مسافرت و صله‌رحم بود، اذعان داشت: همه بستگان را دورهم جمع می‌کرد و همیشه جویای احوال آنان بود و هر وقت برای گردش با فامیل بیرون می‌رفتیم تأکید خاصی به حفظ محیط‌زیست داشت و توصیه می‌کرد محیط را تمیز کنیم و خود برای این کار همیشه پیش‌قدم بود.

همسر شهید در پایان این چنین گفت: شهید خوب است، شهید قشنگ است، تابوت شهید را که می‌بینی هم دلت می‌گیرد و هم دلت شاد می‌شود که الحمدلله جوانانی را در مملکتت داری که برای دفاع از اسلام و اهل بیت (س) جانشان را بر کف دستشان گذاشته اند

 این شهید بزرگوار طی عملیات انتحاری در شامگاه روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ در جاده خاش-زاهدان به شهادت نائل شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائمه اطهار شهدا شهدای مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نساجی یک تراکتور صفر

نساجی و تراکتور در جریان هفته بیست‌وچهارم لیگ‌برتر از ساعت ۱۶:۳۰ (جمعه) به میزبانی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به دیدار هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر قائمشهری‌ها به اتمام رسید.

به گزارش ایسنا، نساجی که تنها به دلیل تفاضل گل بهتر در رده ماقبل آخر ایستاده بود، ۱۹ امتیازی شد و جایگاهش در رتبه پانزدهم را تثبیت کرد. تراکتور هم با ۴۰ امتیاز در رتبه چهارم باقی ماند.

نساجی یک تراکتور صفر

مکان: ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

زمان: ساعت ۱۶:۳۰

داور: علی صفایی

گل‌ها:

گل اول نساجی به تراکتور توسط منصور باقری (دقیقه ۶۵):

منصور باقری با ضربه‌ای محکم از روی نقطه پنالتی دروازه تراکتور را باز کرد.

کارت زرد: امیرمحمد هوشمند و منصور باقری

کارت قرمز: -

ترکیب:

نساجی:

لوآن پولی، امیرحسین سام دلیری، امیرمحمد هوشمند، امیرمهدی جان ملکی، سعید غلامعلی بیگی، حسین زامهران (مهرداد عبدی)، سعید آقایی، منصور باقری، سید محمدرضا حسینی، محمدرضا عباسی و محمد عباس زاده

سرمربی: ساکت الهامی

تراکتور:

حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد کر، مهدی شیری (گستاوو واگنین)، محمد نادری، سید مهدی حسینی، ریکاردو آلوز، سیامک نعمتی، امیرحسین حسین‌زاده (ارسلان مطهری)، مهدی عبدی (مهدی هاشم‌نژاد) و رحمان جعفری

سرمربی: محمد نصرتی

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مالک باشگاه تراکتور: سرمربی بعدی هم خارجی است تساوی نساجی و تراکتور در ۴۵ دقیقه نخست

دیگر خبرها

  • نساجی یک تراکتور صفر
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک
  • نماهنگ شوقِ عاشقانِ وصل + فیلم
  • شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب‌الله لبنان
  • شهیدی که پارتی‌بازی نکرد
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری