Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین سنتی نخل‌برداری به عنوان مهمترین آیین عزاداری مردم استان یزد همزمان با شهادت امام رضا(ع) در نقاط مختلف یزد برگزار شد. ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، یکی از آیین‌های سنتی مردم یزد در عزاداری ائمه اطهار(ع)، نخل‌برداری است که با حضور پرشور مردم نقاط مختلف استان یزد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخل در استان یزد به عنوان نمادی از تابوت ائمه اطهار(ع) به حساب می‌آید که مردم همزمان با غروب روز شهادت با قرار گرفتن در زیر این نخل، به تشییع نمادین می‌پردازند.

نخل‌هایی که مردم در این مراسم بر روی دست قرار می‌دهند، در اندازه‌های متفاوتی هستند و جنس این نخل‌ها هم متفاوت است و از نخل‌های فلزی و چوبی استفاده می‌شود.

عزاداری رضوی در آستان مقدس شاهزاده فاضل یزد به روایت تصویرعزاداری در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در یزد به روایت تصویرمراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در بیوت مراجع عظام تقلید برگزار شد

نخل‌های قدیمی استان یزد همه از جنس چوب بودند و بعضی از این نخل‌ها بدون استفاده از حتی یک میخ و اتصالات آهنی ساخته شده و به صورت کامل با بهره‌گیری از هنر نخل‌سازان یزدی، با پیوند چوب‌ها در یکدیگر ساخته می‌شوند.

بزرگترین نخل استان یزد در شهرستان تفت قرار دارد که برای بلند کردن آن صدها نفر در زیر نخل قرار گرفته و اقدام به بلند کردن آن می‌کنند.

این مراسم عصر امروز و همزمان با غروب سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع)، در برخی نقاط استان یزد و با حضور پرشور مردم این مناطق برگزار شد.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086672

دیگر خبرها

  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • آیین یادبود موسسین انجمن ایرانی مطالعات زنان برگزار می شود