Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن محمد سیفی ملی پوش ووشو در بخش ساندا در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات جهانی شانگ‌های چین اظهار کرد: سطح این مسابقات خیلی بالا بود و چینی‌ها همه توان خود را به کار بردند که قهرمانی از ما پس بگیرند. شنیدم رقمی بالا برای برگزاری این مسابقات صرف کردند، اما در نهایت با وجود این همه سرمایه گذاری نتواستند در بخش ساندا قهرمان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو به همراه کادر فنی تیم ملی زحمت زیادی کشیدند و در بخش ساندا قهرمان جهان شدیم.

سیفی درباره رکورد شکنی اش همراه با شهربانو منصوریان و مریم هاشمی در مسابقات جهانی بیان کرد: علاوه بر در اختیار داشتن ۵ مدال طلای جهانی، ۳ مدال طلای بازی‌های آسیایی هم دارم که هیچ ورزشکاری در تاریخ ووشوی جهان این تعداد مدال ندارد و در مجموع رکورد منحصربه فردی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: سانداکاران کشورمان قهرمان جهان شدند

قصد دارم مدتی استراحت کنم 

او درباره برنامه بعدی اش بیان کرد: من به خاطر اینکه همیشه در اردوی تیم ملی بودم نتوانستم در کنار دختر تازه به دنیا آمده خود باشم به همین علت قصد دارم مدتی استراحت کرده و در کنار همسر و دخترم باشم. جام جهانی مهمترین رویداد ووشو در سال آینده است که من ۳ طلای جام جهانی هم دارم.

پرافتخارترین ووشوکار کشورمان درباره اینکه در لیگ ووشو شرکت نمی‌کند و آیا باز هم در لیگ حرفه‌ای چین حاضر می‌شود، گفت: در حال حاضر قراردادی با تیمی ندارم و پیشنهاداتی شده است، اما هنوز تصمیم نگرفتم. من ۲ ماه در لیگ چین مبارزه کردم و رئیس همان باشگاه چینی  در مسابقات جهانی هم از من خواست که امسال هم برای آن تیم مسابقه بدهم  و دستمزد بالایی به من پیشنهاد داد، اما گفتم که می‌خواهم استراحت کنم و بعد تصمیم می‌گیرم.

درآمد ۲ مسابقه در لیگ چین به اندازه یک فصل لیگ کشورمان است

سیفی درباره تفاوت لیگ ایران با لیگ چین گفت: رقم قرارداد لیگ چین با لیگ ووشو کشورمان خیلی فرق دارد و درآمد ۲ مسابقه در لیگ چین به اندازه یک فصل لیگ کشورمان است.  

ملی پوش ووشو کشورمان درباره اینکه پاداش مسابقات جهانی را دریافت کرده است، گفت: علی نژاد قبل از مسابقات جهانی رقم پاداش‌ها را براساس مدال‌های طلا، نقره و برنز تعیین کرده بود که بعد از پایان مسابقات به ما داد، اما پاداش ریاست جمهوری سال آینده پرداخت می‌شود.

مسئولان نگاه ویژه ای به ووشو داشته باشند 

سیفی درباره اینکه چه انتظاری از مسئولان ورزش کشورمان دارد، تصریح کرد: من ۱۳ سال است که عضو تیم ملی هستم و در مسابقاتی که شرکت کردم مدال طلا گرفتم و از مسئولان ورزش کشورمان می‌خواهم حمایت هایشان بیشتر شود و نگاه ویژه‌ای به ووشو داشته باشند.

او درباره عملکرد داوران در مسابقات جهانی گفت: مشکل خاصی در داوری نبود. فقط من در یک حرکت حریف چینی خود را به بیرون از سکو انداختم، اما داور وسط ندید و داور کناری هم نمی‌خواست امتیاز بدهد، اما پور غلامی رئیس کمیته داوران مسابقات جهانی رای را به نفع ما صادر کرد.

به خداحافظی از ووشو فکر نمی کنم 

ملی پوش ووشو کشورمان درباره اینکه قصد خداحافظی از ووشو را ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر جوان هستم و شرایطم طوری است که می‌توانم مسابقه بدهم و به خداحافظی فکر نمی‌کنم. من ۵ طلا مسابقات جهانی، ۳ طلا جام جهانی و ۳ طلا بازی‌های آسیایی دارم و در هر مسابقه مدال طلا می‌گیرم. من از سازمان‌های مختلف و لیگ چین هم پیشنهاد دارم، اما بعد از مدتی استراحت تصمیم می‌گیرم.

سیفی گفت: به طور حتم اگر ووشو در المپیک بود رتبه ایران در این مسابقات بالاتر می‌رفت و مدال‌های خوش رنگ در این رقابت‌ها به دست می‌آوردیم.

پشتوانه سازی در ووشو صورت گرفته است 

پرافتخارترین ووشو کار کشورمان درباره اینکه پشتوانه سازی در ووشو صورت گرفته است، گفت: به طور حتم پشتوانه سازی صورت گرفته است. در مسابقات قهرمانی جهان به غیر از من بقیه ووشوکاران زیر ۲۳ سال داشتند و مدتی پیش هم تیم ملی نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی برونئی نتایج درخشانی را کسب کردند.

او درباره راهکارش برای تداوم موفقیت ووشو در مسابقات بین المللی بیان کرد: علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو با برنامه ریزی دقیق خود توانست ووشو را به موفقیت برساند و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان باید نگاه ویژه‌ای به این رشته ورزشی داشته باشند تا نتایج درخشان ادامه دار باشد.

بیشتر بخوانید: نایب قهرمانی تیم ملی ووشوی ایران در رقابت‌های جهانی شانگ‌های

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون ووشو وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد

چهل و یکمین هیئت نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور مهدی علی‌نژاد برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، چهل و یکمین نشست هیئت رئیسه فدراسیون بین‌المللی ووشو در شهر جیانگ یئن به ریاست گائو ژیدان رئیس IWUF و مهدی علی‌نژاد عضو ایرانی این هیئت رئیسه برگزار شد.

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

 

در این نشست، ژان کیوپینگ دبیرکل فدراسیون بین‌المللی گزارشی از فعالیت‌های 6 ماه اخیر این فدراسیون جهانی و همچنین پیکارهای پیش ر‌و ارائه داد.

وی همچنین یادآور شد با توجه به اینکه کشورهای متعددی موفق به اخذ ویزا جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان نشدند، بنا به پیشنهاد ایران؛ پیکارهای انتخابی جام‌جهانی ووشو با حضور 38 کشور امروز آغاز به کار کرد.

برگزاری چهارمین دوره مسابقات جهانی تایچی در سنگاپور، نهمین دوره مسابقات جوانان جهان در برونئی‌، سومین دوره جام جهانی تالو در یوکوهامای ژاپن و دهمین دوره جام جهانی ساندا در ملبورن استرالیا از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست مقرر شد میزبانی دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به چین داده شود که این مسابقات در واقع حکم کسب سهمیه المپیک 2026 جوانان داکا سنگال را خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخابی جام جهانی ووشو| شهربانو منصوریان با شکست حریف چینی طلایی شد
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • زهرا جلیلی، اولین مدال آور ووشو در چین
  • مقام سومی زهرا جلیلی در بخش تالو
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • حضور ۵ بانوی ووشو کار سپاهانی در رقابت‌های جام جهانی
  • فرانک پرتوآذر قهرمان کراس کانتری کلاس۲ جهانی اسپانیا شد
  • حضور ۴ ووشوکار مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی