Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی پور گفت: تقویت اشتغال، توسعه کارآفرینی، رفع موانع تولید برای رونق اقتصاد مهمترین اولویت های ما در استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت اله جمالی پور» در مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: در شرایط کنونی که کشور تحت تحریم ‌های ظالمانه قرار دارد، بسیج همه امکانات و ایجاد امید در بین مدیران حوزه اقتصادی در عرصه جنگ نرم، کاری ضروری بوده چراکه تحریم‌ ها صادرات و واردات کشور را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه در اقتصاد مقاومتی، تبدیل دانش به ثروت بدون اتکا به نفت هدف ‌گذاری شده به همین دلیل مراحل تبدیل علم به فناوری، صنعت و توسعه اقتصادی کشور را باید با دقت و سرعت پشت سر بگذاریم.

 

وی افزود: تقویت اشتغال، توسعه کارآفرینی، رفع موانع تولید برای رونق اقتصاد مهمترین اولویت های ما در استان قزوین است

 

جمالی پور اضافه کرد: متأسفانه امروز مسئله اسراف در کشور به یک معضل اساسی تبدیل شده و این در حالی است که انجام این مسئله خلاف مباحث قرآنی، دینی و سنت ما شمرده می‌ شود.

 

وی با اشاره به انتصاب سرپرست جدید حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین، خاطرنشان کرد: انتخاب مدیران جوان و لایق از سیاست های مهم دولت به شمار می ‌رود و انتخاب آقای عیسی قبادی که از سال 1379 در تمامی سطوح مدیریتی فعالیت داشته در همین مسیر صورت گرفته است.

 

استاندار قزوین با اشاره به انتخاب مدیران بومی در سطح استان یادآور شد: این مساله در دستگاه‌ های اجرایی استان به طور حتم محقق خواهد شد تا بتوانیم پاسخگوی دغدغه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم باشیم.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از خدمات منوچهر حبیبی، عیسی قبادی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین معرفی شد.

 

عیسی قبادی دانش آموخته جامعه‌ شناسی و دارای سوابق علمی و پژوهشی در حوزه اجتماعی و مدرس دانشگاه و مشاور استاندار البرز بوده و مدیرکلی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز، دبیر اتاق فکر استانداری البرز، مدیر تعاون کرج و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش این استان از جمله سوابق کاری وی است.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام رضا ع مسجد سالروز شهادت امام رضا ع ماه صفر پیاده روی اربعین عزاداری امام رضا ع کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی موانع تولید مدیران بومی استاندار قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی قزوین بیش از نیم میلیارد دلار شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین، گفت: تجارت خارجی استان قزوین از ۲۵۵ میلیون دلار در سال ۱۳۹۹ به ۵۲۳ میلیون دلار در سال گذشته رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، امیر خلیلی خواه با ارائه گزارشی از شاخص‌های اقتصادی استان قزوین، اظهار داشت: در استان قزوین تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها 34 درصد و غیر خوراکی 44 درصد است، همچنین در بخش خدمات نرخ 45.5 درصد را شاهد هستیم و در بخش خوراکی و آشامیدنی‌ها با 36.5 درصد رشد قیمت روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشترین تورم استان قزوین مربوط به بخش خدمات است، افزود: نرخ بیکاری در استان کاهشی بوده از 7.3 درصد در سال 1401 و 6.2 درصد سال 1402 به 5 درصد در ابتدای سال جاری رسیده است. در این میان نرخ مشارکت اقتصادی نیز افزایش یافته که بیانگر پویایی اقتصادی در استان قزوین است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین تصریح کرد: نتایج اقدامات حاصل شده مثبت و صعودی و رونق نسبی در سطح استان دیده می‌شود. در حال حاضر در ردیف 10 استان شاخص کشور قرار داریم.

خلیلی‌خواه به سهم اشتغال در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی 16 درصد و صنایع و معادن 39 درصد از سهم اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه در تجارت خارجی کاهش کسری تجاری را شاهد هستیم که به دلیل نیاز به ورود کالا و خدمات، کسری تجاری ما بیشتر خواهد شد و تراز تجاری مثبت می شود، افزود: تجارت خارجی استان قزوین از 255 میلیون دلار در سال 99 به 523 میلیون دلار در سال گذشته رسید. لازم به ذکر است سال گذشته 17 طرح سرمایه ای به ارزش 145 میلیون دلار در استان مصوب شد که از این لحاظ در وضعیت خوبی قرار داریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین اضافه کرد: همچنین در این مدت 23 طرح سرمایه‌ای مصوب و 111 میلیون و 352 هزار دلار وارد استان شد.

خلیلی‌خواه ادامه داد: در حوزه کسب‌وکار از رتبه پنجم کشور به سوم ارتقا یافته‌ایم و از 43 هزار و 931 مورد درخواست ارائه شده با 28 هزار مورد موافقت و مجوز صادر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • توجه به زیرساخته‌های فرهنگی اولویت برنامه‌های استانداری آذربایجان غربی است
  • اجرای مصوبات کارگروه تسهیل را با جدیت پیگیری می‌کنیم
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • حجم تجارت خارجی قزوین بیش از نیم میلیارد دلار شد
  • گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای رشد اقتصادی