Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال انتشار خبرهایی از به تاخیر افتادن امضای توافق تجاری آمریکا و چین و در حالی که سرمایه گذاران به شکلی محتاطانه در انتظار تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در اواخر امروز هستند، قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت. ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

08 درصد افزایش به 1488 دلار و 88 سنت رسید. البته قیمت طلا در بازار آمریکا با 0.01 درصد کاهش به 1490 دلار و 60 سنت رسید.

سرمایه گذاران انتظار دارند فدرال رزرو برای سومین بار در سال جاری میلادی نرخ بهره را به میزان 0.25 درصد کاهش دهد.

در همین حال یک مقام دولت آمریکا روز سه شنبه گفت، توافق تجاری موقت بین آمریکا و چین ممکن است آنگونه که انتظار می رفت به موقع برای امضا در ماه آینده در شیلی آماده نشود، اما این بدان معنا نیست که توافق در حال از دست رفتن است.

دو کشور بیش از یک سال است که مجموعه ای از تعرفه ها را علیه کالاهای وارداتی از یکدیگر اعمال کرده و موجب افزایش نگرانی نسبت به بروز رکود در اقتصاد جهانی شده اند.

طلا که یک محل سرمایه گذاری امن در هنگام بروز شرایط بغرنج سیاسی و مالی به شمار می رود، تحت تاثیر این اختلافات امسال بیش از 16 درصد گران شده است.

میزان اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه اکتبر به دلیل نگرانی ها در مورد چشم انداز کوتاه مدت وضعیت کسب و کار و چشم انداز شغلی برای سومین ماه متوالی کاهش داشت.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی در معاملات اولیه امروز نوسان چندانی را شاهد نبود، زیرا نگرانی ها از به تاخیر افتادن توافق تجاری آمریکا و چین به دلیل احتمال کاهش مجدد نرخ بهره در آمریکا تا حدودی خنثی شد.

قیمت جهانی طلا امروز 1398/08/07

 

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,79,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت جهانی طلا قیمت طلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت جهانی طلا قیمت طلا قیمت جهانی طلا قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۱۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ نفت با موشک‌های ایرانی!

به گزارش همشهری آنلاین، افزایش قیمت نفت در گشایش بازارهای جهانی، برآورد بسیاری از کارشناسان خارجی است. آن‌ها با تأکید بر اهمیت حمله موشکی ایران از خاک خود به خاک رژیم صهیونیستی، معتقدند در زمان آغاز معاملات بازارهای جهانی در روز دوشنبه، قیمت نفت رشد خواهد کرد.

پیش‌ازاین نگرانی بازار نفت از کیفیت پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی باعث شارژ قیمت نفت شده بود و حالا با عملی شدن این وعده، باید منتظر رفتار واقعی بازار نفت ماند.

البته تأثیر حمله موشکی ایران فقط محدود به بازار نفت نیست. هم‌زمان با وقوع حمله، بازار رمزارزها نیز با سقوط قیمت مواجه شد و بیت کوین به‌عنوان شاخص‌ترین ارز مجاری، سقوط ۷ درصدی قیمت را تجربه کرد. در آن‌سوی ماجرا، شرکت «سامسونگ» نیز در پی رکود اقتصاد رژیم صهیونیستی به دلیل ادامه جنگ در غزه، تصمیم به توقف فعالیت‌های شاخه نوآور خود در اراضی اشغالی گرفته و حالا با حمله موشکی ایران مصمم‌تر است تا سامسونگ نکست را به بیرون از مرزهای ناامن رژیم صهیونیستی منتقل کند.

در آمریکا، هم‌زمان با فشار افزایش واردات بر اقتصاد این کشور، سقوط درآمد بزرگ‌ترین بانک ایالات‌متحده خبرساز شده و زنگ خطر را برای اقتصاد این کشور به صدا درآورده است. سیتی گروپ، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری چندملیتی آمریکا محسوب می‌شود که کاهش ۲۷ درصدی درآمد خود در سه‌ماهه ۲۰۲۴ را تائید کرده است. این خبر باعث شد قیمت سهام سیتی گروپ در بورس نیویورک ۲.۱۲ درصد کاهش پیدا کند.

ولز فارگو هم یکی دیگر از شرکت‌های خدمات مالی چندملیتی آمریکایی است که با کاهش ۷.۶ درصدی درآمد در سه‌ماهه سال جاری میلادی بوده است. این خبرها، خاطره رکود بانکی آمریکا در سال ۲۰۰۸ را زنده می‌کند که باعث زلزله اقتصادی در این کشور شد.

در قاره سبز، بازار خبرهای خودرویی داغ است. خودروسازی معروف پورشه از افت چهار درصدی تحویل خودرو در سه‌ماهه ۲۰۲۴ خبر داده که نتیجه بازار چالش‌برانگیز چین و تأخیر در تحویل کالاهای گمرکی در آمریکای شمالی بوده است. این سازنده خودروهای اسپرت در سه‌ماهه ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل، چهار درصد خودروهای کمتری را در سطح جهان تحویل داده است و کاهش تحویل محصولات آن در چین و آمریکای شمالی به ترتیب ۲۴ و ۲۳ درصد افت کرده است.

در این میان به نظر می‌رسد عقب ماندن پورشه به نفع فولکس‌واگن تمام شده و این خودروساز آلمانی توانسته در تحویل محصولات از پورشه سبقت بگیرد.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرده است که در سه‌ماهه ۲۰۲۴ موفق شده تحویل خودروهای خود را ۳ درصد نسبت به سه‌ماهه پارسال افزایش دهد و این مسئله ناشی از رشد فروش در چین و همچنین آمریکای شمالی و جنوبی بوده که ازقضا پورشه در بازار آنها ناکام مانده بود.

فارغ از خبرهای ناگوار اقتصاد از آمریکا و رژیم صهیونیستی، به نظر می‌رسد اوضاع کلی اقتصاد جهان در حال بهبود باشد. سازمان تجارت جهانی پیش‌بینی کرده است که تجارت جهانی کالاها در سال جاری بهبود پیدا کند؛ هرچند این بهبود کمتر از سطح انتظار است.

ازنظر این نهاد بین‌المللی که مقر آن در ژنو است، کاهش فشارهای تورمی پس از کاهش ۱.۲ درصدی در سال گذشته باید به افزایش حجم تجارت کالا به میزان ۲.۶ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۵ کمک کند؛ این در حالی است که پیش‌بینی قبلی این سازمان از رشد تجارت جهانی در سال ۲۰۲۴ بالغ‌بر ۳.۳ درصد بود که حالا ۰.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 844399 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خودرو - جهانی نفت تجارت جهانی

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • شارژ نفت با موشک‌های ایرانی!
  • کاهش قیمت سکه و طلا/ التهابی در بازار نیست
  • کاهش قیمت در بازار سکه و طلا/ التهابی در بازار نیست
  • کاهش قیمت در بازار سکه و طلا/ رکود بر بازار حاکم است